فهرست عناوین
Toggleمحتوای خوب چه ویژگی هایی دارد
ویژگی تولید محتوای خوب موضوع مطلب اینبار ماست. اگر مطلب گذاری رو درست انجام بدید و سعی کنید در جذب درست مخاطبین خود تاثیر خوبی داشته باشید فروش وب سایت شما نیز به طرز چشمگیری خوب می شود.
با سئو ۶ همراه باشید. ویژگی تولید محتوای خوب که اینجا آموزش می دهیم به شما در فروش ماندگار سایتتان کمک بسزایی خواهد کرد.
ویژگی تولید محتوای خوب -> تاثیر گذار و ارزش آفرین باشد!!؟
در مطلب غنی سازی محتوا چیست در خصوص غنی سازی محتوا بیشتر صحبت کردیم قبل از ادامه این مطلب آن مقاله را نیز بررسی کنید.
همیشه سعی مطلب گذاری تاثیر گذاری داشته باشید تا مطلب گذاری جهت ادای دین 🙂 انجام دهید!!!
اما محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟
بعضی از افراد چنان استرس مطلب نوشتن دارن که فکر میکنند اگر یک روز مطلب جدیدی نگذارند سایتشان از بین می رود.
اگر تاکنون محتواهای غیر اصولی زیادی تولید کرده اید وقت آن است که با دستورالعمل های این مقاله آنها را اصلاح کنید
اگر در ابتدای کار هستید تولید محتوای خوب می تواند در روند کسب و کار شما تاثیر چشم گیری داشته باشد.
قبل از خواندن ادامه ماجرا حتما و حتما مقاله : چطور مقاله سئو شده بنویسیم را بخوانید
ویژگی تولید محتوای خوب
با توجه به آپدیت های اخیر گوگل در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹، تصمیمات عجیب اون نسبت به تغییر روند رتبه دهی به وب سایت ها بر همه مشخص است که باید از تولید محتوی بی ارزش جدا ترسید 🙂 البته درج محتوای مناسب با نیاز کاربران رو هم حداقل برای وب گردی کاربران فعلی باید در نظر داشته باشید.
🔶🔺 📢 – یکی از مهم ترین ویژگی های تولید محتوای خوب این است که آن محتوا را فرد متخصص این کار تولید کند نه اینکه آن محتوا را فرد دیگری برای او تولید کرده باشد.
ویژگی تولید محتوای خوب مطلب گذاری باید منظم باشد؟
اگر مطلب گذاری شما به این صورت است (ساعت ۱۴ و ساعت ۲۱) سعی کنید همین روال را تا انتها داشته باشید ولی اگر ساعت منظم و دقیقی ندارید سعی کنید مطلب گذاری رو منظم انجام داده و موتور های جستجو را راغب به بازدید از سایت خود کنید.
با کلیک بر روی تصویر زیر ویدئو مرتبط با این مطلب ما در اینستاگرام سئو ۶ را هم ببینید
مطلب گذاری را تعطیل کنید
ویژگی تولید محتوای خوب این است که بلاخره خود به خود در گوگل بالا میاد و ترافیکی برایتان به ارمغان خواهد آورد. حتی میتواند در صدر نتایج و بالاتر از سایت های بزرگ قرار بگیرید
پس اگر مدت زیادی است دارید مطلب گذاری انجام می دید و تغییر محسوسی در رتبه الکسا ندیده اید پس مطالب بی کیفیت زیادی را تولید کرده اید که لازم به حذف یا اصلاح دارند. پس توجه تان را بگذارید بر روی این کار، تا درج مطلب جدید.
منظور چیه؟
منظور از رتبه الکسا این است که اگر میبینید که ترافیک خاصی روانه سایت شما نشده یا ابزار های آمار شما حتی ترافیک قابل قبولی نمایش نمی دهند، حتما مشکلی در کارتان هست. حتی اگر حرفه ای تر هستید می توانید از سرچ کنسول گوگل هم کمک بگیرید.
برای سفارش کاهش تضمینی رتبه الکسا با ما در تماس باشید.
- از ورودی تصاویر گوگل غافل نشوید و مطلب سئو تصاویر : چگونه در تصاویر گوگل رتبه خوبی بگیریم؟ را از دست ندهید
تعداد مناسب تگ اچ ۲ و اچ ۳
حداکثر تعداد مناسب برای تگ اچ ۲ و یا اچ ۳ بنا به آخرین آپدیت های الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۲۰ از نظر سئو ۶ تعداد ۹ عدد می باشد.
بهتر است در ساختار مناسب از هدینگ ها استفاده شود
ساختار مناسب برای مطالب
ساختارمند بودن محتوا ویژگی تولید محتوای خوب است و بهتر است به آن توجه کنید
تگ اچ ۱ (ضروری ترین تگ برای تمام صفحات وب سایت) **فقط یک عدد مجاز هست**
بعد از تگ اچ ۱ میتوانید کلمه کلیدی اصلی را در تگ اچ ۲ به کار ببرید..
بعد از تگ اچ ۲ می توانید به عنوان زیر بخش از تگ اچ ۳ استفاده کنید…
مثال :
h1: عنوان مطلب
توضیح مختصر
….h2: عنوان یکی از بخش های مطلب
توضیح مختصر
……h3: عنوان زیر بخش مطلب
توضیح مختصر
از تگ های اچ۴ و ۵ و ۶ معمولا استفاده نمی کنند اما اگر نیاز بود استفاده کنید به همین شکل استفاده کنید
تذکر : استفاده بیش از یک بار از تگ اچ ۱ فقط در مقالات خیلی طولانی و با بخش بندی های زیاد در موارد خاص مجاز می باشد که بهتر است استفاده نکنید البته.
ویژگی تولید محتوای خوب ۶ نکته حیاتی در ویرایش محتوای مقالات
در ویدئوی زیر در ۴۰ ثانیه از اهمیت محتوای مناسب سخت گفته ایم
این ۶ نکته رو در نگارش یک محتوا حتما رعایت کنید :
- ۱- مطلب مقاله محصول یا کلا محتوای داخل وب سایت شما چه به شکل متنی و چه تصویر و ویدئو و… نباید غلط املایی یا انشاءیی داشته باشد.
- ۲- محتوای شما باید روان و یکدست باشد.
- ۳- محتوای شما نباید مبهم و گیج کننده باشد.
- ۴- حتما باید مختصر و مفید باشد.
- ۵- محتوای شما باید چیدمان و شکل ظاهری درستی داشته باشد.
- ۶- مورد آخر و مهمترین مورد هم این است که محتوای شما باید شروع جذاب و تاثیر گذاری داشته باشد تا خواننده را تشویق به خواندن کامل مقاله شما کند.
مطالب طولانی بنویسید
بنا به تجربه سئو ۶ مطالب عادی وب سایت شما برای رتبه گرفتن بهتر می باید حداقل ۷۰۰ و حداکثر ۱۰۰۰ کلمه را در حالت عادی داشته باشند تا بتوانند در گوگل فعلی در سال ۲۰۲۰ رتبه بیاورند پس بنابراین اگر مطلب شما شاخ و بال خوبی دارد به شاخ و بال ها بپردازید.
🔻🔻همانطور که در مقاله ۵ مورد مهمتر از طول محتوا هم گفته ایم بهتر است بیخودی مطلب رو طولانی نکنید، اگر چه بر اساس تجربه مقالات بالای ۱۵۰۰ کلمه رتبه بهتری در تمام کلمات می توانند بگیرند، اما کیفیت مقاله همچنان حرف اول را میزند.
در کلماتی که سایت های رقیب شما سایت های بزرگتری نسبت به وب سایت شما هستند، لازم است تا شما بالای ۱۸۰۰ کلمه یا واژه تایپ کنید تا بتوانید در رقابت قرار بگیرید.
تذکر : اگر چنانچه مطلب را کامل می بینید و بیش از آن طولانی کردن مطلب را جالب نمی دانید همانجا مطلب را تمام کنید و بیشتر روی لینک سازی در شبکه های اجتماعی کار کنید تا مطلبتان رتبه بیاورد.
عنوان مطالب و توضیحات مطالب چگونه باید باشد؟
سعی کنید عنوان مطالب را کوتاه تر از ۵۲ کارکتر و بلند تر از ۶۸ کارکتر در نظر نگیرید و منظور از کارکتر تعداد حروف می باشد. همچنین سعی کنید عنوان مطلب شما کاملا گویا و مفهوم باشد
همچنین سعی کنید تعداد کارکتر های متای توضیحات یا توضیحات مطلب بیشتر از ۱۴۵ کارکتر و یا بنا به تجربه کاری ما بیشتر از ۱۳۶ کارکتر نشود، همچنین توضیحات کوتاه تر از ۶۰ کارکتر هم نگذارید.
تذکر : بنا به تجربه و الگوریتم های جدید گوگل بهتر است تمام محتوای خود را به جملات یک خطی یا حداکثر ۳ خطی شکسته و کلمه کلیدی اصلی مطلب خود را در ابتدای آن جمله جای دهید.
۳ نکته مهم در جذب کلیک بیشتر
❇️❇️❇️ این سه نکته مهم را در نظر داشته باشید چون جزو ویژگی تولید محتوای خوب است :
- ۱- در صورت امکان از کلمات احساسی و قدرتمند برای جذب کاربر در عنوان استفاده کنید : مانند بهترین برترین ارزانترین خاص ترین گرانترین و بسیاری کلمات این چنینی دیگر که بتوانند در نگاه اول چشم کاربر را جذب کنند.
- ۲- در صورت امکان از عدد استفاده کنید. مانند ۷ راهکار تولید یک محتوای عالی در سال ۲۰۲۰
- ۳- از عدد سال اگر می شود حتما استفاده کنید. این نشان دهنده آپدیت بودن مطلب شماست چنانچه در مثال فوق گفته ایم.
آدرس مطالب را تا می توانید کوتاه کنید
بنا به گفته های مراجع رسمی سئو آدرس طولانی تر از ۱۵۵ کارکتر رتبه خوبی در گوگل نمی آورد پس تا میتوانید آدرس یا پیوند مطلب (URL) را کوتاه سازی کنید.
برای این مهم بهتر است که آدرس مطلب را شخصی سازی کنید.. در وردپرس آدرس مطالب را از بخش نامک می شود تغییر داد.
ویژگی تولید محتوای خوب باید ساده خوانده شود نه بع سختی
روی روان خوانی مطالبتان کار کنید غلط های املایی را بگیرید و از گزافه گویی بپرهیزید!؟
روان خوانده شدن مطالب بسیار مهم است، همچنین بهتر است مطالب شما غلط های املایی نداشته باشند.
مهم است که گوگل بتواند درک درستی از مطالب پیدا کند.
از همه این ها مهمتر هم اینکه مطالب را بیخودی طولانی نکنید و کاربر را معطل نکنید.
خیلی از دوستان و همکاران مقالات خوب و جامعی می نویسند اما طولانی :(( این کار زیاد جالب نیست، چرا که میتواند نرخ گزافه گویی یا بانس ریت سایت را بالا ببرد، آن هم در ایران که کسی حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارد.
تکرار کلمات کلیدی
نکات مهم در نوشتن مطالب و محتوی با کیفیت
وجود تگ اچ ۲ و کلمات بولد شده در هر مطلب ضروری است. وجود تگ اچ ۳ در هر مطلب مفید است..
البته دقت کنید که بیش از حد تمرکز خود را روی بولد کردن و کار های دیگر نگذارید چون گوگل به قدر کافی هوشمند شده
سعی کنید عنوان مطلب را ابتدا در گوگل به درستی پیدا کرده و بعد آن را انتخاب و برای عنوان مطلب بگذارید و سپس همان عنوان را یکبار دیگر در ابتدای مطلب تکرار کرده و آن را بولد و اچ ۲ کنید، تجربه نشان داده که استفاده از کلمه کلیدی داخل تگ اچ۳ و اچ ۲ و اچ۱ همزمان می تواند در بهبود رتبه کلمات کلیدی موثر باشد..
ویژگی تولید محتوای خوب – ویژگی تولید محتوای خوب
همیشه از کلمه ای به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید که علاوه بر اینکه در عنوان مطلب استفاده شده کلمه پر بازدید و معروفی باشه به عنوان مثال “درس های بازاریابی از خندوانه” خوب مسلما کلمه کلیدی باید خندوانه باشه نه بازاریابی و نباید در محتوی بازاریابی رو بولد کرد
سعی کنید در ۱۰۰ کلمه اول مطلب بیشترین تعدد کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط را داشته باشید. همچنین بنا به تحقیقات ما در سال ۲۰۲۰ بهتر است کلمات کلیدی و تکرار آن ها به انتهای مطلب بیشتر افزوده شود تا موجب دلخوری خواننده نشود
سعی کنید کمتر از ۳۰۰ کلمه در محتوی مطالب خود نداشته باشید و در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۵۰۰ کلمه
بهترین تعداد تکرار کلمات
خود را ملزم بدانید که حداقل ۱ و حداکثر ۲.۲۳% تعداد واژه های خود را به کلمه کلیدی اصلیتان اختصاص داده و آنها را نیز بولد کنید، همچنین رنگی کردن فقط یکی از آن تکرار ها هم کار خوبی هست…
سعی کنید مطلبتون اگر کپی شده است به معتبر ترین سایت (حتما مرتبط با موضوع مقاله) در زمینه آن مطلب لینک شود. حتی اگر شما آن را ترجمه کرده اید.
همیشه بکوشید مطالب مورد نیاز حداکثری کاربران را در سایتتان بگنجانید
منظور از نیاز حداکثری مطالبی است که کلیک خوره بیشتری داره و این کار با گوگل ترندز امکان پذیر است به سادگی…
خیلی خیلی مهم : همیشه سعی کنید کلمه کلیدی اصلیتون در همه جا اول قرار بگیره چه در عنوان چه در توضیحات و چه در تگ های اچ ۱ تا اچ ۳ مطلب و پاراگراف های مطالب.. این خیلی خیلی مهمه..
ویژگی تولید محتوای خوب تکرار کلمات کلیدی؟ تغییرات الگوریتم پاندا..
و فیلم آموزشی قدیمی ما به صورت زیر است. (که البته تکرار کلمات کلیدی خیلی زیاد بوده و در آن زمان آنگونه جواب میگرفتید اما اکنون در سال ۲۰۲۱ آن روش پاسخگو نیست.
درواقع اصلا نباید تمرکز خود را بر روی تکرار بیش از حد کلمات بگذارید بین ۱.۳ الی حداکثر ۲.۵ درصد تکرار مناسب بنظر میرسد، البته در سال ۲۰۲۱ مقالاتی با یک بار تکرار کلمات کلیدی هم ممکن است بالاتر از شما ظاهر شوند!؟؟)
هر محتوای وب سایت شما به میزان یکسان شانس دیده شدن و جذب مشتری دارد.
اگر بخواهیم معرفی محتوا در گوگل را با یک نمایش یک گل در یک گل فروشی قیاس کنیم، می توان گفت که یک محتوای جذاب مانند یک گل بسیار زیبا در یک گل فروشی است که مشتریان را به خود جذب میکند و محتوای جذاب و اصولی هم دقیقا به همین شکل مهم است.