۵ مورد مهمتر از طول محتوای شما در سال ۲۰۲۰ چیست؟

5 مورد مهمتر از طول محتوای شما در سال 2020 چیست؟ آیا طول مقالات سایت باید طولانی باشد؟

در سالهای اخیر بحث طول محتوا به شدت مورد بحث قرار گرفته است و بین سئو کاران اختلافات زیادی دیده می شود، بسیاری از استادان سئو به پیروان خود می گویند که اگر می خواهند موفق شوند باید پستهای بسیار طولانی ایجاد کنند. اگرچه به طور قطع شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد طول محتوا با رتبه بندی ارتباط دارد، اما مهمترین عامل نیست و در این مطلب از سئو ۶ به آن می پردازیم.

مهمترین سوالات پاسخ داده شده : حجم مناسب مقالات سایت در سئو به چه میزان است؟ – اهمیت طول محتوا در سئو اهمیت طول محتوا در سئو – تاثیر طول محتوا بر سئو سایت و اهمیت محتوای طولانی در سئو – طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟ – یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟

دلیل این امر این است که طول محتوا اغلب با کیفیت محتوا رابطه معکوس دارد. وقتی اولویت را درج مقاله طولانی تر تعیین می کنید، به طور طبیعی ارزش هر کلمه را کاهش می دهید، چرا که به جای ۳۰۰ کلمه مختصر و مفید در ۱۰۰۰ کلمه چیزی می گویید که بعضا بی ربط با موضوع است، به این خاطر که می خواهید رتبه بالاتری کسب کنید و این درست نیست.

نوشتن مقالات طولانی ممکن است در کوتاه مدت رتبه شما را افزایش دهد، اما کاملاً با آنچه گوگل می خواهد در تضاد است و در نهایت، الگوریتم برای جبران آن تنظیم می شود. از این گذشته ، آنها می خواهند برای جستجوگران ارزش قائل شوند، نه صفحاتی که بیشترین کلمات را دارند. در بسیاری از موارد ، افراد به جای توضیحات طولانی به دنبال محتوای مختصر و ارزشمند هستند.

بنابراین ، گرچه تعداد کلمات به طور آشکاری با رتبه بندی بالا ارتباط دارد ، حداقل پنج عامل دیگر وجود دارد که از اهمیت بیشتری برخوردار است و شما باید آنها را نیز در نظر بگیرید.

این ۵ مورد مختصرا به شرح زیر هستند :

  1. ارائه ارزش به خوانندگان خود

  2. ارائه چیزی فراتر از کلمات

  3. دستور زبان و هجی درست است

  4. بهینه سازی کلمات کلیدی

  5. ارزیابی وقت خوانندگان

مهمترین سوالات پاسخ داده شده : حجم مناسب مقالات سایت در سئو به چه میزان است؟ – اهمیت طول محتوا در سئو اهمیت طول محتوا در سئو – تاثیر طول محتوا بر سئو سایت و اهمیت محتوای طولانی در سئو – طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟ – یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟

۱. ارائه ارزش برای خوانندگان خود

ارائه ارزش برای خوانندگان خود

اولاً ، هدف محتوای شما بیش از هر چیز دیگری باید ارزش گذاری برای خوانندگان شما باشد. اگر نمی توانید به این هدف ساده برسید ، بعید به نظر می رسد که افراد صفحه شما را به اشتراک بگذارند یا به آن پیوند دهند و این باعث می شود رتبه بندی برای عبارات رقابتی برای شما دشوار تر شود.

هدف محتوای شما باید ارزش گذاری برای خوانندگان شما باشد. یعنی به عبارتی محتوایی تولید کنید که کاربر آن را دوست داشته باشد و تا انتها بخواند.

حتی اگر موفق شوید افراد را به صفحه خود وارد کنید، اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، بعید است که آنها به مشتریان پرداخت کننده تبدیل شوند. در حقیقت ، اگر صفحه شما پر از متن بیهوده (غالبا متون اضافه و ماذاد) است زیرا شما سعی می کنید به تعداد دلخواه کلمات برسید، احتمالاً آنها با طعم بد دهان سایت شما را ترک خواهند کرد، و دیگر هرگز به سایت شما برنمی گردند.

بنا به تجربه سئو ۶ غالب مطالب طولانی پر است از گزافه گویی – بزرگ نمایی مطالب – پرداخت به شاخ و برگ های بی مورد محتوا و… که اکثر اینگونه مطالب هم کاربر را دلسرد و نا امید می کنند.

اگر می خواهید برای خوانندگان خود ارزش قائل شوید تا بتوانند مشتری پرداختی شوند، باید کیفیت را بر کمیت اولویت دهید .

تذکر : عدم توجه کافی به کیفیت مقالات و تمرکز بیش از حد روی طولانی تر کردن آنها راهی سریع برای القای این ذهنیت در کاربران است که نام تجاری شما به کیفیت اهمیت نمی دهد و در نهایت منجر به از بین بردن اعتبار نام تجاری شما نزد کاربران تان خواهد شد.

چرا آنها مطالب شما را می خوانند؟

برای تأمین ارزش برای خوانندگان خود ، ابتدا باید بدانید که چرا آنها مقاله ای را که شما ایجاد می کنید مطالعه می کنند. بدون درک مشکلی که خواننده در تلاش برای حل آن است، تهیه ارزش برای شما دشوار است.

ارزش به اشکال مختلف وجود دارد. یک خواننده ممکن است به دنبال مشاوره ، سرگرمی ، دستورالعمل ، شوخ طبعی یا اشکال مختلف ارزش باشد. شناخت آنچه خوانندگان برای شما می آیند برای تهیه محتوای شما به گونه ای که این ارزش را فراهم کند، امری حیاتی است.

مثلا؛ اگر در حال ایجاد پستی در مورد نحوه نصب لوله تخلیه هستید، احتمالاً خواننده به دنبال دستورالعمل های دقیق است. جستجوگر احتمالاً تجربه کمی دارد، بنابراین دستورالعمل های شما باید دقیق و بسیار دقیق باشد، و از جزئیاتی که افراد با تجربه تر به آنها نیازمندند، پرش نکنید.

درک “هدف جستجوگران” برای تأمین ارزش بسیار حیاتی است. اکنون که می دانید آنها به دنبال چه هستند، باید صفحه ای ایجاد کنید که این مقدار را به بهترین شکل منتقل کند، در بسیاری از موارد نیازی به نوشتن مقاله ای طولانی تر از رقبا ندارید فقط کافیست نقاط ضعف رقبا را پوشش دهید.

رند فیشکین ، بنیانگذار Moz ، در مورد محتوای بلند فرم این را گفت :

آره. من مطالعات زیادی داشته ام. محتوای بلند، به طور متوسط ​​بیشتر از بقیه،در رتبه بندی ها بالاتر است و اشتراک گذاری بیشتری دارد. اما، این باعث نمی شود که محتوای بلند همان محتوای عالی باشد. این باعث نمی شود که محتوای بلند هدف هر تلاش محتوایی باشد (یعنی همه لازم نیست تمام محتوا های خود را در تمام زمینه ها طولانی بنویسند) . قطعاً به این معنی نیست که محتوای طولانی تر، محتوای بهتر است.

۲. ارائه چیزی بیش از کلمات

اهمیت فیلم و عکس در سئوی مقالات و محتوایی سایت ارائه چیزی بیش از کلمات

در این روزگار ، به اندازه کافی خوب نیست که کاربران خود را مجبور به خواندن مطالب خود کنید. باید شیوه های جایگزین محتوایی مانند گرافیک ، فیلم و تجربه صوتی را ارائه دهید. دلیل این امر این است که مطالعه اغلب بهترین روش برای ارائه محتوای شما نیست، خصوصاً اگر می خواهید چیزی بصری یا پیچیده را توضیح دهید.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. می توانید راهنمایی ایجاد کنید که به مشتریان شما توضیح دهد که چگونه می توانند ماشین چمن زنی خود را تعمیر کنند. البته توضیح این موضوع فقط با استفاده از کلمات امکان پذیر است، اما این ارزش برای مشتریان شما به مراتب کمتر از تصاویر یا فیلم ها است.

به همین دلیل ، بیشتر کتابچه های راهنما اکنون دارای تصاویر هستند و بسیاری از شرکت ها فیلم های مفصلی در وب سایت یا کانال های YouTube خود دارند. هر دوی این گزینه ها نسبت به کلمات بسیار برتر هستند و به همین دلیل است که می توان گفت مسلماً طول مطالب از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

صفحه شما ممکن است فقط صد کلمه داشته باشد، اما ممکن است با چندین تصویر و یک فیلم باورنکردنی همراه باشد که ارزش فوق العاده ای برای خوانندگان شما فراهم می کند.

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که صفحاتی که تصاویر روی آنها قرار دارد ، رتبه بهتری در نتایج جستجو گوگل دارند . بعلاوه ، افراد به جای متن ساده به وب سایتهایی پیوند می یابند که دارای فیلم ها و گرافیک های دقیق هستند. دلیل این امر این است که کلمات در بسیاری از موارد از ویدیوها پایین ترند و غوطه ورتر و چشمگیرتر نیستند.

بدیهی است که هزینه ساخت یک فیلم با کیفیت بالا معمولاً از هزینه نوشتن مقاله بیشتر است، این می تواند برای برخی از وب سایت ها مضر باشد، اما همچنین یک فرصت عالی است. با توجه به اینکه بسیاری از رقبای شما در استفاده از محتوای ویدیویی نتوانسته اند سود بیشتری از شما ببرند.

به علاوه، با ایجاد محتوای ویدئویی، می توانید آن را در سیستم عامل های دیگر مانند Vimeo و YouTube بارگذاری کنید. با این کار می توانید به کانال بازاریابی دیگری دسترسی پیدا کنید که از طریق آن می توانید مشتری بیشتری پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید. طول محتوا همه چیز نیست و مطمئناً اهمیت آن از افزودن عناصر بصری که صفحه شما را ارتقا می دهند مهم تر نیست.

۳. دستور زبان و هجی کردن را درست کنید

غلط املایی و کیفیت مقاله در سئو دستور زبان و هجی کردن را درست کنید

اگر چه می توانید استدلال کنید که گرامر صحیح شامل “محتوای ارزشمند” است، و همه محتواها لزوما نباید گرامر صحیحی داشته باشند، اما چنان حیاتی است که شایسته صرف وقت ویژه است. اگر گرامر شما ضعیف باشد، گوگل و بازدیدکنندگان شما متوجه می شوند .

برخی تحقیقات نشان می دهد که الگوریتم گوگل می تواند بین محتوایی که خوب نوشته شده است و صفحاتی که از نظر گرامری ضعیف هستند تفاوت بگذارد. اگر آنها قبلاً این کار را انجام نمی داده اند، به طور باورنکردنی احتمال دارد که از دستور زبان خوب به عنوان عامل رتبه بندی در آینده استفاده کنند. کاربران می خواهند محتوایی را بخوانند که به خوبی نوشته شده باشد و این دلیلی است که شما نمی توانید از تصحیح محتوای خود صرف نظر کنید.

دستور زبان و هجی

به عنوان یک کاربر، اگر به صفحه ای با گرامر و املای ضعیف برسید، احتمالاً دوباره کلیک کرده و سعی می کنید صفحه دیگری برای بازدید پیدا کنید. کاربران این کار را انجام می دهند زیرا خواندن صفحه ای که ضعیف نوشته شده است بسیار دشوار است.

این کاربرانی که کلیک می کنند بدیهی است که مشتری شما نخواهند شد، اما حتی کسانی که در صفحه شما می مانند احتمال تبدیل آنها به مشتری بسیار کمتر است. پس، اگر در محتوای خود غلط های املایی و گرامری دارید، خوانندگان شما قصد دارند نام تجاری شما را با کیفیت پایین و استانداردهای ضعیف مرتبط کنند.

در حقیقت، محققان Globo Lingo دریافتند که در صورت وجود اشتباهات دستوری یا املایی واضح در وب سایت یا مطالب بازاریابی، ۵۹ درصد از شرکت کنندگان در آن کمتر از یک سرویس یا محصول استفاده می کنند.

با وجود این ارتباط در ذهنشان ، هر چقدر صفحات فروش شما خوب باشد یا محصولات شما چقدر مفید باشد، احتمال اینکه آنها به مشتریانی با هزینه پرداخت تبدیل شوند بسیار کمتر است.

۴. بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی

اگر می خواهید یک محتوای خارق العاده برای خوانندگان خود ایجاد کنید تا از هوشمندانه بودن آن اطمینان حاصل کنند تا اطمینان حاصل شود که به درستی برای کلمات کلیدی با ارزش بهینه شده است. با انجام این کار، احتمال رتبه بندی شما در کلمات کلیدی که افراد مرتباً آنها را جستجو می کنند ، ایجاد می کند و ترافیک غیرفعال از Google ، Yahoo و Bing را به ارمغان می آورید.

اگر چه هیچ کسب و کاری نباید صرفاً به ترافیک جستجوگرها برای کسب درآمد اکتفا کند، اما احمقانه است که چنین منبع هدفمندی از ترافیک را که می توان از آن استفاده کرد، نادیده بگیریم. در عوض، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که افراد در جستجوی آن هستند، می توانید پست های خود را بهینه کنید تا رتبه بالاتری در گوگل و سایر موتور های جستجوگر داشته باشند.

قبل از اینکه مقالات خود را بهینه کنید ، باید بفهمید که کدام کلمات کلیدی را افراد جستجو می کنند، که گفتن آنها آسان تر از انجام است.

تحقیق کلمات کلیدی

اما صرف در نظر گرفتن ارزش کلمات کلیدی کافی نیست، این اشتباهی است که بسیاری از مبتدیان هنگام شروع تحقیقات کلمات کلیدی مرتکب می شوند. در حقیقت، ممکن است هدف جستجوگر مهمترین عامل هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب کلمات کلیدی باشد.

به هر حال، ترافیکی که تبدیل به فروش نمی شود بی فایده است و به همین دلیل بسیار مهم است که شما چند لحظه وقت بگذارید و بررسی کنید که چه کسی و چرا این عبارات را جستجو می کند. با انجام این کار می توانید بینش بیشتری نسبت به این افراد داشته باشید ، چه آنها احتمال خرید از شما را دارند و چه آنها آماده خرید هستند یا هنوز نیاز به توجیه شدن بیشتری دارند.

این عوامل بسیار مهم اند، خصوصاً اگر می خواهید کالاهای با قیمت بالا را به افرادی بفروشید. مثلا : کسی که به دنبال خرید اتومبیل است احتمالاً به اطلاعات متقاعد کننده تر و دقیق تری نسبت به شخصی که به دنبال یک ابزار ارزان قیمت است نیاز دارد.

اکنون که کلمات کلیدی ایده آل را برای هدف گیری یافتید، باید صفحه خود را برای آنها بهینه کنید در حالی که از مجازات بیش از حد بهینه سازی کردن، جلوگیری می کنید.

در مرحله اول ، نوشتن به شکلی طبیعی حتی الامکان عاقلانه است و نه بهینه سازی کلمات کلیدی، زیرا این امر باعث بالاترین کیفیت مطالب می شود و گوگل رتبه بهتری به شما می دهد.

با این حال ، ماندن در تراکم کلمات کلیدی پایین بین ۰.۲٪ – ۰.۴٪ توصیه خوبی است. در این سطح ، می توانید Google را تشویق کنید تا شما را از نظر کلمات کلیدی رتبه بندی کند ، اما به نظر نمی رسد که می خواهید الگوریتم آنها را دستکاری کنید.

با ارزش ترین مکان برای کلمات کلیدی شما در برچسب عنوان و عنوان شما است زیرا به نظر می رسد Google وزن بیشتری بر روی کلماتی که در این برچسب ها هستند قرار می دهد. بنابراین عاقلانه است که در صورت امکان از کلمه کلیدی خود در عنوان خود استفاده کنید.

۵. ارزیابی زمان خوانندگان

ارزیابی زمان خوانندگان

به جای نگرانی بیش از حد در مورد طولانی بودن محتوای خود، باید اطمینان حاصل کنید که برای خوانندگان خود ارزشی قائل هستید و وقت آنها را تلف نمی کنید. شاید بزرگترین مشکل تمرکز روی طول محتوای شما این باشد که شما را به نوشتن مقالات طولانی تر از آنچه شما نیاز دارید ترغیب می کند.

برای وقت خوانندگان ارزش قائل شوید

تولید بیهوده محتواهای طولانی به خوانندگان شما نشان می دهد که شما برای وقت آنها اهمیتی قائل نیستید و ترجیح می دهید رتبه خود را بیشتر کنید تا اینکه مراقبت از مشتریان خود افزایش دهید. همه در این روز ها مشغول هستند، مردم پاسخ سریع به سوالات خود را می خواهند، و مطمئناً نمی خواهند مجبور باشند یک مقاله طولانی بخوانند تا چیزی نسبتاً ساده را دریابند.

هدف شما باید ارائه ارزش به خوانندگان خود به کار آمدترین روش باشد. در بسیاری از موارد، این بدان معنی است که معمولا مقالات شما میتوانند فقط چند صد کلمه ای باشند تا مقالات طولانی، اما اغلب سریعتر خوانده شدن مطالب می تواند چکیده هزاران کلمه باشد.

اما نکته اصلی این است که شما باید بین سوالاتی که مردم می پرسند تفاوت قائل شوید، بفهمید چه موقع آنها می خواهند سریع پاسخ دهند و چه زمانی به مقاله مفصل تری نیاز دارند. با انجام این کار اطمینان حاصل می کنید که برای خوانندگان خود وقت قائل هستید و همچنان هر آنچه را که بدنبال آن بودند فراهم می کنید.

اگر شک دارید باید خود را جای خواننده خود قرار دهید، سوال هایی را که آنها در Google استفاده می کنند جستجو کنید و ببینید وب سایت های دیگر چه چیزی را منتشر کرده اند. آیا مقالات آنها طولانی شدند یا خیلی کوتاه بودند؟

این تحقیق بسیار سودمند است زیرا نه تنها به شما امکان می دهد در بازار شکاف پیدا کنید بلکه همچنین می توانید به بهترین وجهی برای مخاطبان خود ارزش ایجاد کنید.

آیا باید به شمارش کلمات اهمیت دهید؟

پس از خواندن این مقاله، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید به تعداد کلمات خود اهمیت دهید یا خیر؟ این می تواند گیج کننده باشد ، شما می خواهید روی این پنج مورد تمرکز کنید که فوق العاده مهم هستند، اما همچنین می خواهید رتبه بندی کنید، و مطالعات نشان داده است که مقالات طولانی تمایل به رتبه بالاتر دارند.

پاسخ این است که اولویت بندی مجدد را انجام دهید، و نه قبل از انتشار مقاله، به شمارش کلمات به عنوان یک فکر بعدی فکر می کنید.

انجام این کار به شما کمک می کند تا از نوشتن مقالات بیش از حد طولانی جلوگیری کنید و به شما امکان می دهد فقط به ارائه بیشترین ارزش ممکن برای خوانندگان بپردازید.

نتیجه گیری و جمع بندی : سعی کنید در حوزه کاری خود، مشکلات کاربران را شناسایی کرده و برای رفع آن مشکلات اقدام به نوشتن مقالات کنید، سوالات کاربران را که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشوند و یا در عناوین مطالب سایت های مهم رقیب شما ببینید چه مواردی گفته شده تا بتوانید سوالات کاربران را حدث بزنید و در صدد رفع آنها بر آیید، و همیشه سعی کنید دانش کاربران را در خصوص محتوایی که دارید تولید می کنید کم تصور کنید و به جزئیات بیشتری از آن مطلب بپردازید اما کوتاه بگویید نه مفصل و خسته کننده.

منبع خارجی این مقاله را هم حتما ببینید : ۵ Things More Important for Your Content Than Content-Length in 2020 و Long content و CONTENT LENGTH MATTERS FOR SEO

نوشته شده توسط : سعید اسحاق زاده

مدیر وب سایت عصر اطلاعات به نشانی کوتاه شده : i32.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه سئو سایت سئو 6 :

معرفی آموزشگاه سئو سایت سئو 6 :

در بهمن ماه سال 1391 به صورت رسمی وارد عرصه وبسایت های ایرانی شدیم پس از یک سال و نیم تحقیق در حوزه سئو سال 93 .با ورود به حوزه سئو با کاهش رتبه الکسا شروع به کار دیجیتال مارکتینگ کردیم
.تا کنون بالغ بر 30 پروژه شرکتی سئو انجام داده و در حال خدمت دهی مستمر و پشتیبانی از مشتریان هستیم

آموزشگاه سئو سایت سئو 6 برای حمایت از کسب و کار های نوپا خدمات مشاوره سئو خود را در تلگرام انجام می دهد. پس از ارسال پیام در تلگرام، ما حداکثر پس از 72 ساعت پاسخ گوی شما دوستان هستیم با کلیک بر روی تصویر زیر در تلگرام به ما پیام دهید :
کلیه مطلب سایت سئو 6 متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات است لذا از کپی آنها بدون لینک به مطلب اصلی خودداری نمایید