۲۰ تکنیک سئوی کلاه خاکستری چیست و آیا گوگل متوجه نمی شود؟

20 تکنیک سئوی کلاه خاکستری که زرنگ ها انجام می دهند چیست؟

در هنگام فعالیت در زمینه بهینه سازی موتور جستجو ، باید بدانید که سئو کلاه سیاه چیست ، سئو کلاه سفید چیست و چه تکنیک هایی بین این دو قرار دارند که این تکنیک‌ها اصطلاحاً سئو کلاه خاکستری نامیده می شوند. با ما در سئو ۶ همراه باشید.

در ابتدا لازم است بگوییم از نظر سئو ۶ تمام این اموری که در اینجا ذکر می شود می تواند به ضرر وب سایت ختم شود. این یک مطلب ترجمه شده است و نکات مهم سئو ۶ به رنگ قرمز به آن افزوده شده اند…

اگر با اصطلاحات کلاه سیاه و کلاه سفید آشنایی ندارید، در واقع می توانیم به فیلم های قدیمی گاوچران اشاره کنیم که افراد شرور در فیلم از کلاه سیاه و افراد خوب از کلاه سفید استفاده می کردند. (گوشه ای از نژاد پرستی هالیوود در گذشته).

سئوی کلاه خاکستری چیست؟

سئوی کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری روشی است که برای بهبود رتبه بندی سایت شما از روش های فنی قانونی سئو استفاده می کند ، اما از نظر اخلاقی مشکوک است و ممکن است روزی به کلاه سیاه تبدیل شود. به عنوان مثال روش های بالا بردن قانونی رتبه، آنها ممکن است امروز قانونی باشند و شما را بالا بکشند، اما پس از گذشت چند سال، ممکن است به خاطر تغییر قانون، شما مجازات شوید.

در مورد آنچه که سئو کلاه خاکستری را تشکیل می دهد ، تصورات غلطی وجود دارد، به عنوان مثال ، برخی از افراد پنهان کردن لینکهای پولی و محتوای تکراری را به عنوان سئو کلاه خاکستری لحاظ می کنند، در حالی که آنها در دستورالعمل های گوگل وبمستر غیرقانونی هستند و بنابراین کلاه سیاه می باشند.

در واقع، استفاده از سئوی کلاه سیاه بسیار آسان است – همه آنها در اسناد “آنچه نباید انجام شود” در موتور های جستجو ذکر شده است. کنار آمدن گوگل، با سئو کلاه سیاه کمی دشوار است، اما گاهی اوقات برای گوگل، درک اینکه آیا قوانین را نقض کرده اید مشکل است. به عنوان مثال استفاده از لینک های پولی.

سئو کلاه خاکستری نسبت به سئو کلاه سیاه ابتکار عمل بیشتری دارد و از روشهای بیشتری نسبت به کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت برخوردار است.

دلیل کمتر شناخته شده بودن سئو کلاه خاکستری این است که موتور های جستجو به محض اطلاع از اینکه مردم از این تکنیک ها استفاده می کنند، اقداماتی را برای جلوگیری از آنها انجام می دهند که این امر تکنیک سئو کلاه خاکستری را به تکنیک کلاه سیاه تبدیل می کند.

لیستی از موارد، که از نظر فنی قانونی هستند اما از محدوده سئو کلاه سفید خارج هستند در اینجا بیان می کنیم، دقت کنید که برای سئو کلاه خاکستری خطراتی وجود دارد و ممکن است سایتی که از این ترفند ها بهره می برد توسط گوگل جریمه شود.

انواع سئو کلاه سفید سیاه و خاکستری

۱- خرید دامنه های منقضی شده رقبا

دامنه های منقضی شده را که مربوط به کلمات کلیدی شما هستند خریداری کنید و سپس برخی از صفحات محتوا را با چند بک لینک خوب در سایت خود اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای جدید از کیفیت مطلوبی برخوردار است و تفاوت زیادی با آنچه قبلاً در وب سایت قرار می گرفته است ندارد. از  تبلیغات گوگل هم بر روی محتوای جدید استفاده کنید و سپس مقداری SEO بر روی آن انجام دهید تا رتبه اعتبار خود را حفظ کند.

 

 ۲ . برای حیوانات خانگی خود حساب های شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

با توجه به جذابیت حیوان های خانگی و طرفداران زیادی که پیدا کرده اند این عمل کارایی دارد. تعدادی استوری و تصاویر زیبا ایجاد کنید بعد از مدتی لینک های جستجوی اجتماعی به وب سایت شما ایجاد می شود. این برخلاف قوانین گوگل نیست، اما می تواند با رسانه های اجتماعی که در آنها میزبانی می شود منافات داشته باشد، چه کسی می خواهد از یک سگ شکایت کند؟

 

۳- در فواصل منظم وب سایت خود را بروز کنید

حتی اگر محتوا کم و بیش یکسان باشد ، چون کد و متن تغییر کرده است ، گوگل فکر می کند که این یک محتوای تازه است. همیشه بروزرسانی محتوا های قدیمی خوب است ولی مطلب جدید گذاشتن بهتر است

 

۴– قسمت نظرات را به صفحات سایت خود اضافه کنید و هر کسی را به اظهار نظر دعوت کنید

با این کار شما به نه میلیون اسپمر اجازه می دهید که در سایت شما لینک بگذارند، اما اگر فقط تعدادی از این اسپم ها را ناخواسته تایید کنید و سپس لینک های آنها را  با یک برچسب نوفالو جایگزین کنید ، این بدان معنی است که از رتبه و امتیاز هیچ لینکی در سایتتان استفاده نمی کنید ، اما با این کار شما محتوای مرتبط زیادی را بدون تلاش بدست آورده اید. که بک لینک دادن به قوی ترین آنها می تواند برایتان مفید باشد.

 

۵-دادن لینک به خودتان

هر زمان که شما کامنتی روی هر وبلاگی می گذارید آن را بهانه ای برای لینک دادن به خود قرار می دهید. اگر به این کار علاقه دارید سعی کنید به انجمنهای خاصی که برای کمک به دیگران است، برای راه حل دادن در برابر مشکلات دیگران، نظر بگذارید. بک لینک سازی در انجمن ها و فروم های مرتبط اگر لینک ها پس از مدتی حذف نشوند مفید و اگر پس از مدتی حذف شوند مضر یا بی فایده خواهد بود..

 

۶- از دکمه های اشتراک گذاری زیاد  استفاده کنید.

دکمه لایک در فیسبوک و دکمه توییت را هر جا که می توانید قرار دهید. و چندین بار خودتان روی آنها کلیک کنید.

 

۷- نصب کردن یک محتوای پولی هدفمند که به طور ویژه ای برای یک زمینه خاص ایجاد شده است

این واقعا فریب کاری است. مثلا شما می خواهید ابزارهای قدرتمندی را تبلیغ کنید پس عنوان تان را “وبسایت بررسی ابزارهای قدرتمند” می گذارید سپس تمام رقبای خود را به این صفحه اضافه می کنید در طی چند هفته بعد، مقداری دیگر محتوا اضافه می کنید و بعد از چند هفته بیان وبسایت را تغییر می‌دهید و می گویید برای درج لینک در سایت، ۱۹۹ دلار باید پرداخت شود. سپس گزارش می‌دهید که همه سایتهای رقبا دارای لینکهای پولی در سایت هستند. این یک مثال از سئو منفی است که جلوگیری از آن دشوار است.

 

۸- استفاده از کوپن های تبلیغ کلمات کلیدی رایگان که از مجلات کامپیوتری به دست می آورید

هر ماه که من مجله کامپیوتری تبلیغات را دریافت میکنم. یک کوپن ۵۰ پوندی برای تبلیغ کلمه کلیدی دارد به طور کلی من حسابهای ادورز موقت ایجاد می کنم و با لمس کد مربوطه کلمات کلیدی را رایگان تبلیغ می کنم. این یک حقه بازی برای افزایش ترافیک به طور رایگان است.

 

۹- اخبار جعلی

وب سایت های خبری از نظر محتوایی بسیار ناامید کننده شده اند و تعداد کمی از آنها دارای روند شناسایی ضعیفی هستند پس اگر بتوانید برخی از اخبار را جعل کنید، در اینصورت ممکن است چند بک لینک یا اشتراک گذاری در توییتر به دنبال آن دریافت کنید پس به طور بالقوه می توانید بازدید زیادی داشته باشید.

این در واقع همان شایعه پراکنی هست که بانس ریت سایت شما را افزایش میدهد و این را هم گوگل به سادگی متوجه خواهد شد.

 

۱۰-پیوندهای خیریه

چند موسسه خیریه کوچک مرتبط را انتخاب کنید، کمک مالی ناچیزی به آنها انجام دهید و مقاله ای درباره کار نیکی که آنها انجام می دهند با دادن لینک به صفحه خود بنویسید و سپس از آنها بخواهید که به عنوان تشکر به شما لینک دهند. این کار همانند تبادل لینک هست و خوب بنظر میرسد.

 

۱۱– از سئوی منفی استفاده کنید

این مجموعه ای از تکنیک هایی است که شما بیشتر در سئوی منفی می توانید پیدا کنید:

اساسا در این روشها، سایر وبسایت هایی که رتبه بالاتر از شما دارند را مجبور میکند رتبه شما را بهبود دهند و به شما کمک کنند.۹  تکنیک را برای شما بیان می کنیم:

  • تبلیغ
  • Google Bowling
  • Site Infection
  • Tattling
  • Guilty by Association
  • محتوای تکراری دروغین
  • Click Fraud
  • ممنوعیت AdSense
  • بوکمارک اجتماعی سیاه

 

۱۲- از دستکاری کلمات کلیدی استفاده کنید

این زمانی است که شما دو کلمه کلیدی نامربوط را با هم مرتبط می کنید و سعی می کنید رباتها را فریب دهید که مرتبط یا مترادف هستند. این یک تکنیک کاملا پیشرفته است و دستیابی به آن کار زیادی را روی کلمات کلیدی کاملاً رقابتی طلب می کند.

 

۱۳– ارائه سرویسی مبتنی بر دریافت حق اشتراک ، برای پنهان کردن محتوا های غیر مرتبط:

شما محتوای مختلفی را به خزنده های گوگل نشان می دهید. با داشتن یک سرویس مبتنی بر حق اشتراک، مثلا با قراردادن یک دکمه “برای اثبات بالای دوازده سال داشتن اینجا کلیک کنید” می توانید یک محتوا داشته باشید که به افراد بالای دوازده نشان می دهید که از دید گوگل پنهان است و یک محتوا برای افراد زیر دوازده که به خزنده های گوگل نمایش داده می شود.

 

۱۴- به سایتهای دیگر پولی بابت قرار دادن لینک به سایتتان بدهید.

این پرداختی برای بک لینک نیست بلکه برای همان ریدایرکت است و وبمستر تصور میکند که این همان کاری است که شما انجام می دهید و خلاف قوانینش نیست. لینک های ریدایرکت شونده لینک های سیف و امنی هستند و کمتر از بک لینک مستقیم موثر هستند.

تذکر : باز شدن صفحات وب سایت شما داخل یک فریم در یک وب سایت دیگر نوعی از همین امور محسوب می شود، وب سایت قطره نوعی از این وب سایت هاست..

نمونه های زیادی مانند وب سایت قطره وجود دارد که می توانید با جستجو آنها را پیدا کنید.

 

۱۵- برگرداندن محتوا

در اینجا شما مطالبی را از یک سایت دیگر برداشته و برخی کلمات را تغییر می دهید و گوگل نمی تواند به سرعت این مسئله را تشخیص دهد و یا اینکه چند محتوا را از سایتهای مختلف برداشته و از میان آنها یک مطلب جدید آماده می کنید و چند ایده اضافه هم از خودتان به آن می افزایید و  یک مطلب مختص به خودتان می سازید.

 

۱۶-نظرات منفی بنویسید

هنگامی که افراد در حال تحقیق درباره محصولات یا خدمات هستند، بسیار بیشتر از نظر مثبت، منفی ها را می خوانند ، بنابراین سراغ نقدهای منفی بروید.

 

۱۷- زنجیره پیوند

در زمان های قدیم شبکه جهانی وب، قبل از همه گیر شدن موتور های جستجو ، تعداد زیادی حلقه وب ” (WebringS) روش متفاوتی برای ساماندهی سایتها در اینترنت هستند” وجود داشتند – اینها سایتهایی هستند که به یک گروه یا “حلقه وب” می پیوندند. وب سایت های دایرکتوری که با دریافت بکلینک به شما بکلینک می دهند و یا وب سایت های بکلینک سه طرفه و دو طرفه از اینگونه وب سایت ها هستند

 

۱۸-برای دریافت نظر پول پرداخت کنید

افراد زیادی وجود دارند که در ازاءی دریافت پول در وب سایت ها نظر می نویسند. وبلاگ هایی که در مورد هر موضوع قدیمی هستند جایگاه خوبی برای نظر دادن هستند و کارمندان شما تا زمانی که حقوق بگیرند، این کار را انجام می دهند.

 

۱۹- ارائه های مجانی!

هر کسی دوست دارد چیزی به صورت رایگان دریافت کند، بنابراین چرا کدهای کوپن محصولات مرتبط را در سایت خود قرار ندهید.

کد های تخفیف وب سایت های بزرگ مانند دیجی کالا، ژاکت و… میتواند محتوایی پر بازدید شود…

 

۲۰. تغییر مکان مجدد مطالب

اکثر افراد فقط قبل از اینکه علاقه خود را از دست دهند، چند جمله اول را در یک صفحه می خوانند. بنابراین ، داشتن دعوت به عمل (call to action) در بالای صفحه بسیار مفید است.

نکته منفی هنگام جابجایی متن مقالات این است که محتوایی که کلمات کلیدی بیشتر برای موتورهای جستجو در بر دارد، توجه دیگران را به خود جلب می کند و ممکن است منجر به افزایش بانس ریت شود.

به همین خاطر شما باید با استفاده از کد های اسکریپت موجود، متن مورد نظر کاربر را به بالا منتقل کرده، تا کاربر با خواندن آن مشغول شود و متن مربوط به گوگل را به انتها منتقل کنید تا کاربر را آزار ندهد.

برای تعادل باید به این نکته اشاره کرد که مفهوم SEO کلاه خاکستری یک مسئله بحث برانگیز است. برخی از افراد معتقدند که سئو کلاه خاکستری فقط یک فرم کمتر واضح از سئو کلاه سیاه است و برخی معتقدند که چیزی به نام سئو کلاه خاکستری وجود ندارد (-،-) فقط افراد خوش شانس هستند که مدتی از پس آن بر می آیند.

مرجع مقاله اصلیریسک های سئو کلاه خاکستریانواع سئو  – گری هت سئو

نوشته شده توسط : سعید اسحاق زاده

مدیر وب سایت عصر اطلاعات به نشانی کوتاه شده : i32.ir

دسته :

تجربه کاربر*دانستنی های روز سئو*گوگل و ربات گوگل

برچسب ها :

تاریخ : ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت : ۱۰:۰۰ ب٫ظ

آموزشگاه سئو سایت سئو 6 :

معرفی آموزشگاه سئو سایت سئو 6 :

در بهمن ماه سال 1391 به صورت رسمی وارد عرصه وبسایت های ایرانی شدیم پس از یک سال و نیم تحقیق در حوزه سئو سال 93 .با ورود به حوزه سئو با کاهش رتبه الکسا شروع به کار دیجیتال مارکتینگ کردیم
.تا کنون بالغ بر 30 پروژه شرکتی سئو انجام داده و در حال خدمت دهی مستمر و پشتیبانی از مشتریان هستیم

آموزشگاه سئو سایت سئو 6 برای حمایت از کسب و کار های نوپا خدمات مشاوره سئو خود را در تلگرام انجام می دهد. پس از ارسال پیام در تلگرام، ما حداکثر پس از 72 ساعت پاسخ گوی شما دوستان هستیم با کلیک بر روی تصویر زیر در تلگرام به ما پیام دهید :
کلیه مطلب سایت سئو 6 متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات است لذا از کپی آنها بدون لینک به مطلب اصلی خودداری نمایید