لینک نوفالو چیست بررسی کامل لینک ها !؟؟
لینک نوفالو چیست و تفاوت آن با فالو به صورت کامل در چیست؟
لینک نوفالو چیست؟ : کدی است که باعث میشود گوگل از سایت شما به سایت دیگری که به او لینک داده اید مراجعه نکند.
هنگامی که می خواهید لینک سازی کنید دو مقوله پیچیده لینک های follow و nofollow پیش روی شماست و حتما هم نمی دانید به چه نسبتی از آنها باید استفاده کرد. اینجا به شما توضیح می دهیم.
کد نوفالو در مواردی که می خواهید به گوگل بگویید این مطلب به این لینک ربطی ندارد خوب است اما استفاده از کد نو فالو در مواقعی که مطلب شما کاملا مرتبط با آن لینک است به سایت شما آسیب میرساند.
منظور از آسیب کاهش رتبه شما در گوگل است البته نه آنچنان ولی…
Nofollow چیست (لینک نوفالو چیست؟)
برای درک بهتر کد نوفالو ( nofollow ) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتور های جستجو را بهتر بشناسیم. اگر شما سایتی دارید که صفحه اصلی آن به ۱۰ صفحه داخلی از سایت شما و ۵ صفحه از سایتهای دیگر لینک شده است. شما مجموعا ۱۵ لینک خروجی دارید. زمانیکه سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی می گوییم.
اگر فرض کنیم که شما ۳۰ لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع ۴۵ لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند. موتور های جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما تمام این ۴۵ لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات پیج رنک (برآیند PA و DA) شما را محاسبه می کنند.
همین شرایط برای سایتهای در ارتباط با شما وجود دارد و یک رابطه دوطرفه را تشکیل می دهد مگر اینکه شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) راه ارتباطی را مسدود کنید و سعی کنید تاثیر پذیری آن صفحه از سایتتان را از سایت های دیگر به حداقل برسانید.
پس بنابراین کد nofollow یک مزیت هم بشمار می آید که می توانید به وسیله آن تاثیر منفی سایت های اسپم را کم کنید، و در سال 2020 یک مزیت رقابتی قوی هم محسوب می شود!
تفاوت لینک های follow و nofollow چیست؟
(nofollow) یک کد به شکل : “rel=”nofollow داخل سورس سایت است (وجود این دستور به شکلی که در ادامه می آوریم نمایان گر لینک نوفالو و کم اثر بودن آن بر وب سایت شما).
چطور متوجه شویم که کد در داخل لینک وجود دارد یا نه؟ اگر روی سایتی که بکلینک شما در آن قرار دارد روی لینک راست کلیک کرده و inspect را بزنید متوجه خواهید شد که کد نوفالو (nofollow) است یا فالو.
در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتور های جستجو خبر می دهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می دهید.
البته لینک نوفالو از صفحات شما به سایتهای دیگر در پیج رنک آنها نیز بی تاثیر خواهد بود.
<a href=www.example.com rel=”nofollow”>Anchor Text</a>
۴ دلیل استفاده از کد نوفالو (nofollow):
جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینک های نامناسب و اسپم قرار می دهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) می توانید تاثیر آنها را در پیج رنک یا همان پیج آتوریتی و دامین آتوریتی خود از بین ببرید.
جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده یا لنگر لینک) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.
تذکر : البته برای لینک های داخلی هزگز نباید از نوفالو استفاده کرد.
بک لینک های پولی: اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینک های پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک های خریده شده دارد و تنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است.
لینک های پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.
جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینک های ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت می کنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده این می بخشید.
کد نوفالو (nofollow) در بسیاری از انجمن ها و وبلاگ هایی که امکان نظر دهی به کاربران ارائه میدهند استفاده میشود تا جایی که بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جای داده اند.
⭐️⭐️⭐️ لینک سازی صحیح برای سایت ⭐️⭐️⭐️
بهترین شیوه بکلینک سازی همان 👈👈 بک لینک رایگان 👉👉 است که ما از شبکه های اجتماعی یا وبلاگ های خود می گیریم.
تلاش شما برای تبادل لینک با سایتهایی که از لینک نوفالو (nofollow) استفاده میکنند نتیجه ای به همراه نخواهد داشت و سئو سایت شما را بهبود نخواهد بخشید (البته نه چندان زیاد) و بهتر است به فکر لینک های فالو باشید که البته موثرترند.
با این وجود اگر شما فرصتی برای قرار دادن لینک خود در سایتی با کد نوفالو (nofollow) ولی بازدید و محبوبیت زیاد دارید این کار را انجام دهید.
بطور مثال قرار دادن لینک شما در یک انجمن پر بازدید و مرتبط با کار شما اما با لینک نوفالو (nofollow) بازدید زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که ارزش آن کمتر از یک لینک ورودی مناسب نیست.
گاهی اوقات بهتر است که چند کد نوفالو (nofollow) در صفحات شما موجود باشد تا گوگل بپذیرد که لینک های سایت شما طبیعی هستند. برای بررسی نوفالو (nofollow) بودن لینک ها در یک سایت می توانید در سورس کد آنها کلمه nofollow را جستجو کنید برای این کار در فایر فاکس از Ctrl+U و در گوگل کروم با راست کلیک کردن روی صفحه و انتخاب گزینه view page source میتوانید به سوررس کد دسترسی یابید.
جستجوی کد نوفالو در سورس کد ⭐️⭐️⭐️
توجه: استفاده از Dofollow به عنوان یک کد کارایی خاصی ندارد و تنها نشان دهنده نوفالو نبودن لینک است. پس اگر چیزی به نام فالو یا نو فالو نبود داخل سورس آن لینک حتما فالو هست.
در این بخش می خواهیم لینک های follow و nofollow را برای شما توضیح دهیم که چه کاربردی دارند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد.
با توجه به این نکته که کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو و بهینه سازی سایت و همچنین لینک ورودی از سایت های دیگر از عوامل مهم می باشد باید توجه داشته باشیم که لینک ورودی چگونه باید باشد و تا چه حد باید از لینک های ورودی استفاده کنیم؟
خب باید گفت که استفاده از لینک Nofollow به موتور های جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow میکنیم یعنی به موتور جستجو میگوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی میکنیم ولی آن را تأیید نمی کنیم، پس از اعتبار خودمان کم نمیشود.
لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود.
لینک های follow چیستند و چه تعداد از آنها باید داخل سایتمان باشد؟ ⭐️⭐️⭐️
همچنین لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر می پردازند . متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی از اینگونه لینکها به سایر سایت ها بایستی در سایت ها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینک ها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند.
لینک های follow و nofollow
اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتور های جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمستر ها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد و ما هم در سئو 6 بر این عقیده ایم.
لینک nofollow چیست و چه مزایایی دارد؟
معنی Dofollow / Nofollw در لینک ها چیست ؟ ⭐️⭐️⭐️
دو فالو یعنی دنبال کن، نوفالو یعنی دنبال نکن
به دلیل گسترش لینک های اسپم که برای گول زدن موتور های جستجوگر و افزایش رتبه در موتور های جستجوگر در پهنه وب ایجاد شدند خاصیتی به لینک ها در صفحات وب اضافه شد به نام Nofollow که این خاصیت مشخص کننده این بود که ربات های جستجوگر نباید لینک مورد نظر را دنبال کنند و در محاسبه رتبه صفحه مقصد این لینک ها نادیده گرفته می شوند.
کجا از لینک دهی به صورت Nofollow استفاده می شود ؟ ⭐️⭐️⭐️
اما با هم نگاهی می اندازیم به نمونه های گسترده از استفاده خاصیت Nofollow در وب سایت ها و سرویس های آنلاین مختلف
۱. در اکثر جوامع مجازی مانند فیس بوک و توییتر لینک ها به صورت اتوماتیک به صورت Nofollow انتشار می یابند و اینکار برای جلوگیری از عمل انتشار لینک های گسترده و اسپم به یک سایت و یا وبلاگ مشخص این عمل انجام می شود.
تعداد لینک Dofollow / Nofollow ورودی و رابطه آن با رتبه سایت در موتور های جستجوگر :
لینک های follow و nofollow به چه نسبت باید باشند؟ 📣⭐️⭐️
بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها تعداد لینک Dofollow ورودی باعث افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر می شوند در صورتی که سایت هایی که تنها لینک Dofollow ورودی دارند از نظر موتور های جستجوگر ساختار لینک ورودی آن ها طبیعی نیست و معمولاً رتبه های خوبی به آن ها داده نمی شود. بنابراین بهتر است حداقل چیزی بین 30 الی 50% لینک های شما نوفالو باشد.
باید بالانس متناسبی بین تعداد لینک های ورودی Dofollow و No follow به سایت یا وبلاگ خود درست کنیم تا از خطر تشخیص غیر طبیعی بودن لینک های ورودی به یک سایت از طرف موتور های جستجوگر در امان بمانیم و بتوانیم در بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجوگر ( SEO ) قدم مثبتی را برداریم.
همچنین لینک های ورودی Nofollow علاوه بر طبیعی نشان دادن ساختار کلی لینک های ورودی به سایت ما باعث افزایش ترافیک بازدید کنندگان برای سایت ما نیز می شوند. این لینک ها در صورتی که در سایت های معتبر و شناخته شده ای قرار داشته باشند آیا به نظر شما از دید موتور های جستجوگر نادیده گرفته می شوند ؟ برای مثال اگر در یکی از صفحات ویکی پدیا لینکی به سایت شما باشد حتماً موتور های جستجوگر علاقه خاصی به آن نمایش می دهند. البته با دیدن شمارش لینک های No follow علاوه بر لینک های Do follow در موتور جستجوگر یاهو نیز می توانیم به این نتیجه برسیم که این لینک ها در بسیاری موارد بی تاثیر نیز نیستند.
نتیجه گیری می شود علاوه بر افزایش تعداد لینک های ورودی خود توسط روش هایی مانند تبادل لینک، آگهی های متنی لینک دار و دیگر روش ها باید تعداد لینک های No follow ورودی خود را نیز در صورت زیاد بودن کاهش و در صورت کم بودن افزایش دهیم. تا گوگل به سایت ما بهتر اعتماد کند.
چطور نسبت لینک های follow و nofollow را متوجه شویم؟ و بدانیم چند درصد لینک های دریافتی ما نوفالو هستند؟
به وسیله سایت ahref می توانید نسب لینک های دریافتی سایتتان را بررسی کنید و متوجه شوید که چند درصد از لینک های سایتتان Follow یا دوفالو هستند. برای بررسی این موضوع ⚡️⚡️⚡️ اینجا ⚡️⚡️⚡️ را کلیک کنید
۲. در قسمت نظرات مطالب وبلاگ ها و سایت ها برای درج لینک به نویسنده نظر از خاصیت No follow استفاده می شود که این عمل از انتشار نظرهای اسپم برای افزایش رتبه سایت نویسنده نظر جلوگیری می کند. البته این امر در سیستم های مدیریت محتوا و وبلاگ نویسی مانند جوملا ، وردپرس ، بلاگر و دیگر سیستم های معروف به صورت پیش فرض اعمال می شود.
۳. در سیستم های اشتراک گذاری لینک مانند سرویس خوشمزه ( delicious.com ) لینک ها به صورت پیش فرض به صورت No follow انتشار می یابند.
لینک های Follow و Nofollow
۴. تنها در مواقعی که از درست بودن مقصد یک لینک مطمئن نیستید و نمی دانید که سایت لینک داده شده یک سایت مخرب یا یک سرویس انتشار اسپم نیست در سایت یا وبلاگ خود می توانید از این خاصیت استفاده کنید. چون همانطور که می دانید انجام این عمل به صورت معمول و بدون استفاده از خاصیت No follow باعث نتیجه منفی در رتبه سایت شما در موتور های جستجوگر می شود.
مشکل ساز شدن لینک های nofollow
و در نهایت یک مشکل خیلی بزرگ که سر منشا اون دادن لینک نو فالو هست، اینه که شما به اشتباه بیایید به سایت های بزرگی مانند ویکی پدیا و سایت های خبری داخل سایت خود و مقالات مختلف لینک نوفالو بدید، در این حالت مشکلی که پیش میاد اینه که شما به گوگل میگید من این سایت رو قبول ندارم، بعد گوگل هم میگه خوب منم تو رو قبول ندارم و شوت میشید از نتایج.
یا از این هم خنده دار تر این هست که به سایر مقالات خود لینک داخلی نوفالو بدید، در اینجا هم چون گفتید من خودمم قبول ندارم طبیعی هست که بدتر مورد جریمه گوگل قرار میگیرید.
اگر در ابزار های سئو سایت خطای زیر را مشاهده کردید (یعنی اینکه به یک سایتی لینک خارجی غیر از فالو دادید)
ما 1 پیوند خروجی در محتوای شما پیدا کردیم و همه آنها به صورت nofollow هستند ،
در دادن لینک های داخلی و خارجی در درون مقالات خودتون حتما و حتما از لینک فالو استفاده کنید چون همین یک اشتباه به تنهایی می تواند باعث پنالتی شدن سایتتان شود.
سلام خیلی مفید بود مطالبتون ممنون
خواهش میکنم
موفق باشید