کد nofollow و تفاوت آن با فالو به صورت کامل

کد nofollow و تفاوت آن با فالو به صورت کامل
کد نو فالو کدی است که باعث میشود گوگل از سایت شما به لینک سایت دیگر مراجعه نکند.

این کد در مواردی که میخواهید به گوگل بگویید این مطلب به این لینک ربطی ندارد خوب است اما استفاده از کد نو فالو در مواقعی که مطلب شما کاملا مرتبط با آن لینک است به سایت شما آسیب میرساند.

منظور از آسیب کاهش رتبه است البته نه آنچنان ولی………..

برای درک بهتر کد نوفالو (nofollow ) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بهتر بشناسیم. اگر شما سایتی دارید که صفحه اصلی آن به ۱۰ صفحه داخلی از سایت شما و ۵ صفحه از سایتهای دیگر لینک شده است.شما مجموعا ۱۵ لینک خروجی دارید. زمانیکه سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی میگوییم. اگر فرض کنیم که شما ۳۰ لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع ۴۵ لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند. موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما تمام این ۴۵ لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات (پیج رنک و عوامل سئو) پیج رنک شما را محاسبه میکنند. همین شرایط برای سایتهای در ارتباط با شما وجود دارد و یک رابطه دوطرفه را تشکیل میدهد مگر اینکه شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) راه ارتباطی را مسدود کنید.

کد نوفالو (nofollow) چیست؟

نوفالو (nofollow) یک کد بصورت “rel=”nofollow است که در کد لینکای سایت شما قرار میگیرد. کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو نشان میدهد که نباید به دنبال این لینک بروند. در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر میدهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو میدهید. البته لینک نوفالو از صفحات شما به سایتهای دیگر در پیج رنک آنها نیز بی تاثیر خواهد بود.

<a href=www.example.com rel=”nofollow”>Anchor Text</a>

۴ دلیل استفاده از کد نوفالو (nofollow):

جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینکای نامناسب و اسپم قرار میدهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) میتوانید تاثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.

جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.

بک لینکای پولی: اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینکای نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینکای پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینکای خریده شده دارد وتنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینکای پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینکای ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده این میبخشید.

کد نوفالو (nofollow) در بسیاری از انجمن ها و وبلاگایی که امکان نظردهی به کاربران ارائه میدهند استفاده میشود تا جاییکه بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جای داده اند.

لینک سازی برای سایت

تلاش شما برای تبادل لینک با سایتهایی که از لینک نوفالو (nofollow) استفاده میکنند نتیجه ای بهمراه نخواهد داشت و سئو سایت شما را بهبود نخواهد بخشید. بااین وجود اگر شما فرصتی برای قرار دادن لینک خود در سایتی با کد نوفالو (nofollow) ولی بازدید و محبوبیت زیادی دارید این کار را انجام دهید. بطور مثال قرار دادن لینک شما در یک انجمن پربازدید و مرتبط با کار شما اما با لینک نوفالو (nofollow) بازدید زیادی را برای شما بهمراه خواهد داشت که ارزش آن کمتر از یک لینک ورودی مناسب نیست.

گاهی اوقات بهتر است که چند کد نوفالو (nofollow) در صفحات شما موجود باشد تا گوگل بپذیرد که لینکای سایت شما طبیعی هستند. برای بررسی نوفالو (nofollow) بودن لینک ها در یک سایت میتوانید در سورس کد آنها کلمه nofollow را جستجو کنید برای این کار در فایرفاکس از Ctrl+U و در گوگل کروم با راست کلیک کردن روس صفحه و انتخاب گزینه view page source میتوانید به سوررس کد دسترسی یابید.

جستجوی کد نوفالو در سورس کد

no follow no follow no follow

جستجوی کد نوفالو در سورس کد

توجه: استفاده از Dofollow بعنوان یک کد کارایی خاصی ندارد و تنها نشان دهنده نوفالو نبودن لینک است.

در این بخش می خواهیم لینکای Dofollow و Nofollow را برای شما توضیح دهیم که چه کاربردی دارند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد .
با توجه به این نکته که کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت و همچنین لینک ورودی از سایتای دیگر از عوامل مهم می باشد باید توجه داشته باشیم که لینک ورودی چگونه باید باشد و تا چه حد باید از لینکای ورودی استفاده کنیم؟

خب باید گفت که استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایتایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود .

مثال زیر دستور کلی لینک Nofollow را نشان می دهد.

<a href=”http://p30graph.com” rel=”nofollow”>Nofollow Link</a>

همچنین اگر بخواهید کل لینکای یک سایت را nofollow کنیم می توانید از دستور زیر استفاده کنید.برای این کار لازم نیس تک تک لینکای سایتتان را nofollow کنید و کافی ست کد متا را در قسمت head سایت وارد کنید.

<meta name=”robots” content=”nofollow”>

همچنین لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند . متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند . اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.

لینک nofollow چیست

no follow no follow no follow

لینک nofollow چیست و چه مزایایی دارد

معنی Dofollow / Nofollw در لینک ها چیست ؟

به دلیل گسترش لینکای اسپم که برای گول زدن موتورهای جستجوگر و افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر در پهنه وب ایجاد شدند خاصیتی به لینک ها در صفحات وب اضافه شد به نام Nofollow که این خاصیت مشخص کننده این بود که رباتای جستجوگر نباید لینک مورد نظر را دنبال کنند و در محاسبه رتبه صفحه مقصد این لینک ها نادیده گرفته می شوند.

کجا از لینک دهی به صورت Nofollow استفاده می شود ؟

اما با هم نگاهی می اندازیم به نمونهای گسترده از استفاده خاصیت Nofollow در وب سایت ها و سرویسای آنلاین مختلف

۱. در اکثر جامعهای مجازی مانند فیس بوک و توییتر لینک ها به صورت اتوماتیک به صورت Nofollow انتشار می یابند برای جلوگیری از عمل انتشار لینکای گسترده و اسپم به یک سایت و یا وبلاگ مشخص این عمل انجام می شود.

تعداد لینک Dofollow / Nofollow ورودی و رابطه آن با رتبه سایت در موتورهای جستجوگر :

بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها تعداد لینک Dofollow ورودی باعث افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر می شوند در صورتی که سایتایی که تنها لینک Dofollow ورودی دارند از نظر موتورهای جستجوگر ساختار لینک ورودی آن ها طبیعی نیست و معمولاً رتبهای خوبی به آن ها داده نمی شود. باید بالانس متناسبی بین تعداد لینکای ورودی Dofollow و No follow به سایت یا وبلاگ خود درست کنیم تا از خطر تشخیص غیر طبیعی بودن لینکای ورودی به یک سایت از طرف موتورهای جستجوگر در امان بمانیم و بتوانیم در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) قدم مثبتی را برداریم.

لینک nofollow چیست

همچنین لینکای ورودی Nofollow علاوه بر طبیعی نشان دادن ساحتار کلی لینکای ورودی به سایت ما باعث افزایش ترافیک بازدید کنندگان برای سایت ما نیز می شوند. این لینک ها در صورتی که در سایتای معتبر و شناخته شده ای قرار داشته باشند آیا به نظر شما از دید موتورهای جستجوگر نادیده گرفته می شوند ؟ برای مثال اگر در یکی از صفحات ویکی پدیا لینکی به سایت شما باشد حتماً موتورهای جستجوگر علاقه خاصی به آن نمایش می دهند. البته با دیدن شمارش لینکای No follow علاوه بر لینکای Do follow در موتور جستجوگر یاهو نیز می توانیم به این نتیجه برسیم که این لینک ها در بسیاری موارد بی تاثیر نیز نیستند.

نتیجه گیری می شود علاوه بر افزایش تعداد لینکای ورودی خود توسط روشایی مانند تبادل لینک ، آگهی های متنی لینک دار و دیگر روش ها باید تعداد لینکای No follow ورودی خود را نیز افزایش دهیم.

۲. در قسمت نظرای مطالب وبلاگ ها و سایت ها برای درج لینک به نویسنده نظر از خاصیت No follow استفاده می شود که این عمل از انتشار نظرهای اسپم برای افزایش رتبه سایت نویسنده نظر جلوگیری می کند. البته این امر در سیستمای مدیریت محتوا و وبلاگ نویسی مانند جوملا ، وردپرس ، بلاگر و دیگر سیستمای معروف به صورت پیش فرض اعمال می شود.

۳. در سیستمای اشتراک گذاری لینک مانند سرویس خوشمزه ( delicious.com ) لینک ها به صورت پیش فرض به صورت No follow انتشار می یابند.

۴. در مواقعی که از درست بودن مقصد یک لینک مطمئن نیستید و نمی دانید که سایت لینک داده شده یک سایت مخرب یا یک سرویس انتشار اسپم نیست در سایت یا وبلاگ خود می توانید از این خاصیت استفاده کنید. چون همانطور که می دانید انجام این عمل به صورت معمول و بدون استفاده از خاصیت No follow باعث نتیجه منفی در رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شود.

۵. و …

کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو کد بنر نو فالو

نوشته شده توسط : saeed eshaghzadeh

مدیر وب سایت عصر اطلاعات به نشانی کوتاه شده : i32.ir


دسته :

آموزش سئو

برچسب ها :

تاریخ : ژانویه 28, 2014 ساعت : 7:11 ب.ظ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Digg* twitter* Facebook* cloob* Delicious* Stumble Upon* Google Reader* Google plus* Facenama

اکانت نود 32