الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T را بهتر بشناسید

الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T را بهتر بشناسید

الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T بنظر تیم سئو ۶ یکی از مهم ترین الگوریتم های سئو می باشد و باید به صورت خیلی جدی به آن پرداخته شود.

در انتهای این مطلب مطلب ریز و درشت مفید و جدیدی دستگیر شما خواهد شد تا انتها با ما همراه باشید.

 در دو مقاله قبلی که لینکشان در زیر آمده گفتیم چه خصوصیاتی برای مقالات لازمه (مقاله ای که خوب نباشه رتبه هم نمیاره):

سئو 6 بخش اول مقاله 9 تکنیک سئودر مطلب غنی سازی محتوا چیست در خصوص غنی سازی محتوا بیشتر صحبت کردیم قبل از ادامه این مطلب آن مقاله را نیز بررسی کنید.

سئو 6 بخش اول مقاله 9 تکنیک سئودر مقاله ویژگی تولید محتوای خوب مطلب تمام ویژگی های ضروری مقالات سایت را ذکر کرده ایم

این ویدئو برای کسانی هست که می خواهد در مدت کوتاه چکیده مطلب رو متوجه بشوند :

الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T مخفف چیست و گوگل منظورش از این کلمات چیست؟

در همین ابتدا باید بدانید که الگوریتم E-A-T مخفف : Expertise, Authority, and Trust است و به معنی : تخصص اقتدار و اعتماد است

فرض کنیم که الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T به معنای خوردن باشد (Eat) و درست هم بنظر میرسد، گوگل دوست دارد سایتی را مصرف کند که محتوای آن توسط یک متخصص نوشته شده است.

الگوریتم Eat گوگل

به عبارتی بین یک آشپز بین المللی و یک آشپز تازه وارد گوگل همواره دوست دارد غذا (که همان محتوا در وب سایت است) آشپزی را میل کند که آشپز بهتری باشد.

سئو سایت در سال های گذشته و پس از آپدیت های اخیر گوگل در الگوریتم های خودش بنظر کمی پیچیده تر شده و رتبه گرفتن از آن هم کمی سخت تر شده، و الگوریتمی که در این مطلب به آن پرداخته می شود نیز جزو پیچیده ترین الگوریتم ها و مهم ترین الگوریتم های حال حاضر است و بسیار زیاد هم مهم است و تاثیر گذاری بسیار زیادی در نتایج از خود نشان میدهد.

هشدار جدی الگوریتم E-A-T به وبمسترانی که تولید محتوای خود را برون سپاری می کنند

سئو کار

جا دارد در این مطلب به افراد و در واقع مدیر سایت هایی که تنبل هستند هشدار جدی بدهیم.

زیرا بنا به این الگوریتم محتوا های غیر تخصصی و غیر کارشناسی و به زبان ساده غیر جان دار قرار نیست، از گوگل در سال ۲۰۲۱ رتبه خوبی بگیرند و بهتر است روی هر چه قوی تر شدن محتوا کار کنید و خودتان هم آن را بنویسید.

بله درست است تولید محتوا کار سختی است و اگر صاحب وب سایت هم مشغول امور زیادی باشد وقتی برای تولید محتوا پیدا نخواهد کرد اما همواره بهترین کار این است که خود او محتوا تولید کند.

روش جایگزین نیز وجود دارد که محتوا را بدهید به افراد متخصص تولید محتوا که برای شما تولید کنند، اما آیا آنها تا چه اندازه از رشته کاری شما اطلاعات دارند و توانایی تولید محتوای صحیح را دارند.

تذکر مهم : اگر واقعا خیلی شلوغ هستید و وقت سر خاراندن هم ندارید باشه اشکالی نداره مطلب رو بدید کسی تهیه کنه ولی آن مطلب را حتما خودتان اصلاح کنید و ایراداتش را بگیرید. به هرحال کاربر متوجه می شود که برای او وقت کافی را گذاشته اید…

هر کلمه از الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T به چه معناست؟

هر کلمه از الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T به چه معناست؟

برای درک بهتر الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T به تفکیک حروف آن می پردازیم و هر یک را با مثال توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

در اینجا لازم است بگوییم نحوه بیان موضوع های مختلف نیز در این الگوریتم بررسی و تاثیر داده می شوند.

تجربه و تخصص در تولید محتوا منظور چیست؟

Expertise به معنای تجربه و تخصص : پر واضح است که بیانگر این نکته است که شما تا چه اندازه در موضوع محتوایی که در حال تشریح آن هستید به صورت عملی کار کرده اید و تجربه کسب کرده اید و چقدر متخصص این کار هستید.

**********************************************************************

پکیج سئو

چک لیست سئو 2021

**********************************************************************

چطور مطالب تخصصی تری تولید کنیم؟

هر چقدر اطلاعات شما در خصوص محتوا های موجود در داخل سایتتان عمیق تر و کامل تر باشد قطعا بهتر و سریعتر می توانید اعتماد گوگل را از این نظر کسب کنید و گوگل هم به شما اعتماد خواهد کرد.

بررسی رقبا : سعی کنید رقبای خود و مطلب نویسی آنها را بررسی کنید و مطلبی تولید کنید که بهتر از آنها باشد تا توانایی سبقت از آنها را پیدا کنید.

قدرت محتوا یعنی چی؟

Authority یا قدرت (اقتدار) : آتوریتی که در این الگوریتم مطرح هست با آتوریتی و قدرت دامنه و پیج سایت شما متفاوت است، اگر چه دامین آتوریتی و پیج آتوریتی هم موثرند اما در اینجا منظور از قدرت دقیقا همان قدرت است.

یعنی چی قدرت؟ قدرت محتوا به چه ویژگی هایی بستگی دارد؟

چگونه محتوای قدرتمند تولید کنیم

شاید از خودتان بپرسید چگونه محتوای قدرتمند تولید کنیم ، جواب آن خیلی ساده و کوتاه در زیر آمده.

چند مولفه مهم در بهبود قدرت محتوا عبارتند از :

  • ۱- عمیق بودن و جامع بودن محتوای شما
  • ۲- استفاده مناسب شما از تصاویر و اینفوگرافی ها و مخصوصا ویدئو های مناسب با محتوا در داخل آن
  • ۳- طول محتوا شما و بخش بندی درست آن و استفاده از زیر تیتر های صحیح
  • ۴- لینک های داخلی و خارجی محتوای شما

این ۴ مورد تنها بخشی از عناصر مهم و تاثیرگذار در افزایش قدرت محتوا هستند و سایر موارد مهم را حتما خودتان بهتر می دانید. به عنوان مثال دو مورد دیگر که تاثیرگذاری آنها مشهود است عبارتند از :

  • داشتن سوشیال سیگنال مناسب برای هر محتوا
  • داشتن بکلینک و یا ریپورتاژ مناسب برای آن محتوا

این دو مورد که مجزا بیان کردیم را بهتر است پس از آمدن سایت خود به رتبه های بین ۵ تا ۱۵ گوگل اعمال کنید و نتیجه آنرا ببینید.

Trust یا اعتماد محتوا چیست چه فاکتورهایی دارد؟

Trust یا اعتماد محتوا چیست چه فاکتورهایی دارد؟

Trust یا اعتماد هم به نکات ریز و درشت و البته حساس زیادی اشاره دارد که در اینجا به آنها می پردازیم، در یک کلمه اعتماد یعنی اینکه بتوانید کاربر را کاملا توجیه کنید و او نیز قبول کند که شما این کاره هستید و این محتوای شما می تواند حتما کار او را راحت کند و به تمام سوالات ذهنش پاسخ دهد.

جلب اعتماد کاربران به این سادگی ها هم نیست و سختی های زیادی را باید به خود تحمیل کنید، چراکه کاربر شما در نهایت یک انسان است و از هرجای مقاله شما ممکن است بخواهد سایتتان را ترک کند.

چه عناصر و مولفه هایی در بهبود و افزایش اعتماد کاربران تاثیر گذارند؟

برخی از مولفه های مهم و تاثیر گذار در افزایش اعتماد کاربران به شرح زیر است:

  • ۱- باید بتوانید از همان ابتدا کاربر را با خود همسو کنید و او را به مطالعه مقاله خود تشویق کنید. (در این راستا استفاده از توضیحات مناسب و عناوین مناسب و دو الی سه پاراگراف اول محتوا (که در آن باید چرایی تولید این محتوا را توضیح دهید) تاثیر بسزایی دارند)
  • ۲- تصاویر و ویدئو های شما حداکثر ارتباط معنایی با محتوای شما را داشته باشند (محتوا هم مهم نیست حداکثر ارتباط معنایی با کلمات کلیدی پر بازدید آن محتوا باید می گفتیم…)

با روان کاربران بازی نکنید یعنی ۴ نکته حیاتی زیر:

بازاریابی منفی عدم اعتماد سازی

  • ۳- برای کاربر ارزش آفرینی کنید، بگویید که این محتوا مقاله یا محصول به چه کار او می آید و چه دردی از او دوا میکند.
  • ۴- از بزرگنمایی و تولید توهم بپرهیزید، اینکه بگویید من از همه بهترم من اولم من بهترینم و این محصول من فقط کار شما را انجام میدهد و… بسیار اشتباه است و مردم به این نوع نگارش ها بسیار حساس هستند و در کسری از ثانیه ممکن است وب سایت شما را ترک کنند و محصول مورد نظرشان را نیز از یکی از رقبای شما خریداری کنند.
  • ۵- خارج از عرف تبلیغ محصول خود را نکنید. همانطور که در بالا گفتیم بزرگنمایی های بیش از حد خیلی از مواقع عکس جواب میده و کاربران از سایت شما خارج می شوند.
  • ۶- به جذب مرحله ای اعتماد کاربران بپردازید، اول برادری خود را ثابت کنید و سپس ادعای ارث کنید، یعنی اگر شما یک محصول برای فروش دارید در خصوص آن آموزش های رایگان مفید و جامعی را در سایت خود قرار دهید.

این شش نکته بنظر ما می توانند از مهم ترین و مفید ترین نکات سئو و جلب اعتماد الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T باشند، اگر نکته یا نکاتی جا مانده و دوست دارید در مورد آنها نیز با شما صحبت کنیم در دیدگاه ها به ما اعلام کنید.

الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T چگونه متوجه کیفیت مطالب سایت ما می شود؟

در انتها نیز لازم است به این نکته بپردازیم که گوگل با توجه به واکنش کاربران خود متوجه می شود که محتوای شما کیفیت لازم را دارد یا خیر، گرفتن رتبه بین سه جایگاه اول گوگل کار سختی است و تنها وب سایت هایی به آن جایگاه راه دارند که زحمات بسیاری کشیده باشند.

گوگل حدود ۲۰ الگوریتم شناخته شده و چندین الگوریتم نا شناخته دیگر دارد که طبق آنها به وب سایت ها رتبه دهی می کند الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T وظیفه اش بررسی دقیق تر کیفیت محتوای شماست.

الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T پس از اینکه محتوای سایت شما از ۱۹ فیلتر و الگوریتم دیگر عبور کرد محتوای شما را در معرض دید کاربران برای ساعاتی قرار می دهد تا واکنش کاربران به محتوای شما مشخص شود.

الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T حتی ممکن است برای روز ها سایت شما را مقابل دید کاربران قرار دهد و واکنش آنها را آنالیز کند، پس از بررسی های زیاد گوگل متوجه می شود که کاربران مقاله شما را دوست دارند یا خیر.

اگر کاربران در مقاله محصول یا کلا وب سایت شما توقف مناسبی داشته باشند و مقاله شما را به خوبی مطالعه کنند سایت شما از نظر الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T مورد قبول است و جایگاه آن در مکان های بالایی گوگل خواهد بود و در غیر این صورت باید روی فاکتورهای الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T بیشتر کار کنید.

نتیجه گیری و جمع بندی :

گوگل زمانی سایت شما را به کاربران نشان خواهد داد که از فیلتر او عبور کنید و الگوریتم موتور جستجوی گوگل E-A-T یکی از فیلترهای مهم گوگل برای تحلیل کیفیت سایت و محصولات یا مقالات شماست، این الگوریتم توجه ویژه ای به عمقی بودن قدرتمند بودن و صحیح بودن محتوای شما دارد.

بینهایت از توجه شما متشکر هستیم.


تعداد بازدید :

نوشته شده توسط : سعید اسحاق زاده

مدیر وب سایت عصر اطلاعات به نشانی کوتاه شده : i32.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه سئو سایت سئو 6 :

معرفی آموزشگاه سئو سایت سئو 6 :

در بهمن ماه سال 1391 به صورت رسمی وارد عرصه وبسایت های ایرانی شدیم پس از یک سال و نیم تحقیق در حوزه سئو سال 93 .با ورود به حوزه سئو با کاهش رتبه الکسا شروع به کار دیجیتال مارکتینگ کردیم
.تا کنون بالغ بر 30 پروژه شرکتی سئو انجام داده و در حال خدمت دهی مستمر و پشتیبانی از مشتریان هستیم

آموزشگاه سئو سایت سئو 6 برای حمایت از کسب و کار های نوپا خدمات مشاوره سئو خود را در تلگرام انجام می دهد. پس از ارسال پیام در تلگرام، ما حداکثر پس از 72 ساعت پاسخ گوی شما دوستان هستیم با کلیک بر روی تصویر زیر در تلگرام به ما پیام دهید :
مهندس اسحاق زاده :
کلیه مطلب سایت سئو 6 متعلق به مرکز نرم افزاری عصر اطلاعات است لذا از کپی آنها بدون لینک به مطلب اصلی خودداری نمایید