سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سئو منفی چیست نحوه ایمن ماندن از آن چگونه است؟

5 نوع سئو منفی و نحوه ایمن ماندن

سئو منفی و نحوه ایمن ماندن از آن

سئو منفی چیست ؟ موضوعی بحث برانگیز در فضای سئو است. شما زیاد در مورد آن می شنوید ، اما آیا این خیلی اوقات اتفاق می افتد؟ تخریب رتبه های یک رقیب چقدر آسان است؟ آیا باید نگران باشید؟ از کجا می دانید کسی با SEO منفی سعی دارد شما را از SERP خارج کند؟ آیا کاری می توانید برای ایمن ماندن انجام دهید؟ بیایید این سوالات را یکی یکی مطرح کنیم.

سئو منفی چیست ؟

سئو منفی (سئو منفی چیست) مجموعه ای از فعالیتها است که با هدف کاهش رتبه سایت رقیب در نتایج موتور های جستجو (SERP) انجام می شود. این فعالیت ها ممکن است شامل ساختن هرز نامه به صورت هدفمند، پیوندهای غیر طبیعی به سایت، نسبت دادن محتوا بی کیفیت به شما و حتی هک سایت باشد.

منشأ سئو منفی چیست ؟

از روز اول ، Google هنگام ارزیابی اقتدار صفحه وب (آتوریتی سایت)، تمام تلاش خود را برای شناسایی پیوندهای غیر طبیعی انجام داد. در اصل ، پیوندهای هرز نامه به سادگی نادیده گرفته شدند – آنها هیچ گونه اعتباری را انتقال ندادند. اما سئو کاران همچنان با ساخت و خرید هزاران (گاهی میلیون ها) بک لینک توانستند از سیستم بهره ببرند. کسانی که در این آزمون قبول شده اند ، بدون آسیب رساندن به سایت ، به رتبه بندی سایت کمک می کنند و آنهایی که نمی توانستند فقط به سایت های خود آسیب رساندند.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

در آوریل 2012 ، گوگل بروزرسانی پنگوئن را راه اندازی کرد و برای اولین بار ، آنها مجازات شدیدی را علیه سایت های دارای پیوندهای دستکاری انجام دادند. این بدان معنی است که شما دیگر نمی توانید از لینک های بی کیفیت برای رتبه بندی وب سایت خود استفاده کنید. در همان زمان ، به این معنی بود که می توانید لینک های بی کیفیت را برای وب سایت رقیب خود بخرید و توسط Google مجازات شوید. این همان زمانی است که SEO منفی از بین رفت:

نگاتیو سئو

 

گوگل چقدر در فکر حذف سئو منفی است؟

آیا Google در این مورد حرفی برای گفتن دارد؟ آنها تصدیق می کنند که حملات منفی سئو اتفاق می افتد ، هر چند اغلب زیاد این اتفاق نمی افتد.

جان مولر میگوید : ما واقعاً سخت کار می کنیم تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم. ما سخت روی الگوریتم های خود کار می کنیم تا سعی کنیم این نوع مشکلات را تشخیص دهیم و زودتر از موعد آنها را بگیریم. در عمل ، من به ندرت هیچ موضوعی را در مورد آن می بینم و وقتی مسئله ای را می بینم که فکر می کنم شاید این مسئله توسط یک رقیب ایجاد شده باشد ، معمولاً تیم مایل است جزئیات را بررسی کند و ببیند چه اتفاقی افتاده است و اطمینان حاصل کند که موضوعی نیست که به طور مصنوعی برای یک وب سایت مشکل ایجاد کند.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

پاسخ عالی! من ترجیح می دهم ساده تر: “نه ، SEO منفی کار نمی کند” – اما ما باید به آنچه که داریم بسنده کنیم. به یاد داشته باشید که گوگل بارها و بارها ادعا کرده است که سئو منفی بعید است کارساز باشد و در واقع بسیار نادر است و هرچه الگوریتم های آنها هرچه بیشتر پیچیده می شوند ، از چنین اتفاقی ایمن تر و ایمن تر هستید. متأسفانه ، هنوز کاملاً دور از ذهن نیست.

آیا هنوز SEO منفی اتفاق می افتد؟

امروزه اکثر وب سایت ها از حملات منفی سئو کاملاً ایمن هستند. گوگل در گرفتن انفجارهای اسپم بک لینک کاملاً خوب عمل کرده است ، بنابراین این نوع حملات حتی در صورت وقوع نیز بعید است که در رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، اگر می بینید که رتبه های شما ناگهان افت می کند ، قبل از این که حمله منفی سئو را مقصر بدانید ، حتماً یک لیست بررسی از دلایل رایج را مرور کنید.

البته ، انواع پیچیده تری از سئو منفی وجود دارد که برای مدت طولانی بک لینک های بی کیفیت “مشروع” ایجاد می کند. اما سازماندهی این کمپین ها بسیار گران است و به سختی ارزش آن را دارند. مگر اینکه شما یک کازینو آنلاین یا یک شرکت وام دهنده باشید – این تنها احتمالاتی است که SEO منفی هنوز هم به این روش ها اتفاق می افتد.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

در واقع ، شما به احتمال زیاد قربانی یک حمله منفی سئو می شوید که از داخل شرکت خود شما ایجاد شده است. به عنوان مثال ، ممکن است اشتباه کنید که یک متخصص SEO بی تجربه را استخدام کنید ، که یک تعداد لینک دهی با کیفیت پایین به وب سایت شما ایجاد می کند ، یا قسمت نظرات خود را اسپم می کند ، یا هزینه بررسی های جعلی را پرداخت می کند. یا ممکن است نویسنده ای غیر صادق استخدام کنید که بیشتر نسخه های خود را از وب سایت های دیگر دزدی ادبی کند. واقع بینانه ، این نوع “حملات” منفی سئو خطر بسیار بالاتری نسبت به حمله واقعی رقبا دارند.

البته ، از نظر فنی ، تفاوتی نمی کند که حمله SEO از بیرون باشد یا از داخل – این دقیقاً به همان ترتیب به رتبه شما آسیب می رساند. بنابراین ، بیایید اشکال مختلفی که SEO منفی می تواند داشته باشد را بررسی کنیم و روش های ایمن ماندن از هر یک را بررسی کنیم.

1. مزارع را بهم پیوند دهید

به طور کلی ، یک لینک هرزنامه (حتی اگر در سطح سایت باشد) نمی تواند رتبه سایت را بشکند ، مهم نیست که پیوندهای با کیفیتی که قبلاً داشته اید. به همین دلیل سئو منفی معمولاً شامل پیوندهایی از گروهی از سایتها یا مزارع پیوند است.

مزرعه پیوندی مرکز وب سایتهای بهم پیوسته است. این سایت ها که تا حدودی از تکنیک Gray Hat شروع می شوند ، امروزه تقریباً به طور انحصاری Black Hat ، برای افزایش محبوبیت پیوند در صفحات هر سایت ، به یکدیگر لینک می دادند. شما می توانید برای افزایش پیوند رنک سایت خود از این وب سایت ها لینک خریداری کنید. یک نمونه از مزرعه های پیوند PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) است – سایت هایی که به طور خاص برای ایجاد لینک ایجاد شده اند. بیشتر PBN ها از دامنه های منقضی شده تشکیل شده اند ، این بدان معناست که سایت ها معمولاً تا زمانی که بخشی از PBN شوند ، برخی از لینک ها و اعتبارات را جمع کرده اند.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

در سال 2012 ، الگوریتم پنگوئن گوگل موثر بودن مزارع لینک را دشوارتر کرد. اگر گوگل بک لینک هایی را که از یک مزرعه لینک به دست می آیند ، مشاهده کند ، ممکن است نتیجه بگیرد که سایت مرتبط با آن در یک طرح پیوند نقش دارد ، که منجر به مجازات خواهد شد. اینگونه بود که لینک دهی از کلاه سیاه به تکنیک منفی SEO تبدیل شد:

چگونه ایمن بمانیم: جلوگیری از حمله منفی SEO چیزی نیست که در توان شما باشد. اما ، اگر تلاش را به اندازه کافی زود مشاهده کنید ، می توانید قبل از آسیب دیدن ، مشخصات بک لینک خود را تمیز کنید. برای مدیریت آن ، باید به طور منظم رشد مشخصات پیوند را کنترل کنید. به عنوان مثال SEO SpyGlass ، طیف وسیعی از ابزارهای اساسی وب مستر را فراهم می کند که می توانید برای بررسی سئو منفی استفاده کنید ، از جمله نمودار پیشرفت برای تعداد پیوندها در نمایه شما و تعداد دامنه های مراجعه کننده.

افزایش غیر معمول هر یک از این نمودارها دلیل کافی برای جستجو در پیوندهایی است که سایت شما ناگهان بدست آورده و به شما فرصت می دهد تا بر اساس آن با اسپمر های بالقوه کنار بیایید.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

نمودارهای معمولی چیزی شبیه به این هستند:

نمودار معمولی بازدید سایت

از طرف دیگر ، اگر به طور فعال پیوندها را ایجاد نکرده اید ، چنین چیزی را می بینید ، ممکن است بخواهید برای پیوندهایی که منجر به افزایش سن می شوند ، به نمایه پیوند لینک خود مراجعه کنید:

سئو نگاتیو چیست

برای دیدن منابع واقعی پیوندهای جدید ، به URL های دقیق یا برگه Linklinks برای کل دامنه ها بروید. لیست پیوندها را براساس تاریخ مرتب کنید و ببینید آیا موارد جدید مشکوک به نظر می رسند.

لینک های اسپم و سئو منفی

اگر از خوب یا بد بودن پیوندهای جدید مطمئن نیستید ، می توانید به برگه Penalty Risk بروید و مشاهده کنید، آنجا کل پروفایل لینک دهنده شما برای خطر مجازات شدن توسط Google ارزیابی شده است. لیست خود را از بالاترین به کمترین خطر مرتب کنید و همه موارد را با نمره بالا بررسی کنید:

ریسک بک لینک های بی کیفیت

سرانجام ، اگر برخی از پیوندها را هرز نامه می دانید ، یا می خواهید مشخصات بک لینک خود را مرتب کنید ، می توانید آنها را به یک پرونده غیرفعال اضافه کنید ، سپس فایل را بارگیری کرده و به ابزار disavow گوگل ارسال کنید. برای انجام این کار ، بر روی دامنه spammy backlink / linking کلیک راست کرده و گزینه Disavow را انتخاب کنید (معمولاً منطقی است که در سطح دامنه انصراف داده نشود ، بنابراین مطمئن شوید که کل دامنه را در حالت Disavow انتخاب کنید). برای همه پیوندها یا دامنه های غیر طبیعی که پیدا می کنید همین کار را انجام دهید:

دیس اوو لینک

سپس به بخش تنظیمات برگزیده> Disavow / Blacklist بک لینک بروید ، پرونده disavow خود را مرور کرده و پس از اینکه از آن راضی شدید از ابزار disavow صادر کنید.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

2. خراشنده ها

یکی دیگر از تکنیک های منفی سئو ، جعل محتوای تکراری است. این شامل تراشیدن محتوای سایت شما و کپی کردن آن در وب سایت های دیگر است ، اغلب چندین بار ، حتی گاهی اوقات به عنوان بخشی از مزارع پیوند که در بالا بحث شد.

احتمالاً می دانید که به روزرسانی پاندا گوگل تا حدی برای شناسایی و مبارزه با تکثیر محتوا طراحی شده است. بنابراین وقتی Google محتوایی را پیدا می کند که در چندین سایت کپی شده باشد ، آنها معمولاً فقط یک نسخه را برای رتبه بندی انتخاب می کنند. شما امیدوارید که Google به اندازه کافی هوشمند باشد تا منبع اصلی محتوا را شناسایی کند و در بیشتر موارد نیز چنین است. مگر اینکه نسخه خراشیده شده قبل از نسخه اصلی نمایه شود.

به همین دلیل است که اسکرابرها اغلب به طور خودکار از مطالب جدید کپی می کنند و بلافاصله آن را دوباره پست می کنند. اگر Google ابتدا نسخه “به سرقت رفته” را پیدا کند ، ممکن است سایت شما را از رتبه بندی خارج کند و به جای آن سایت scraper را رتبه بندی کند.

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

چگونه ایمن بمانیم: چند ابزار عالی برای کمک به شما در امان ماندن از تراشنده ها طراحی شده است. Copyscape یکی از آنهاست. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که URL محتوای خود را وارد کنید تا بفهمید آیا نسخه های کپی آنلاین آن وجود دارد. اگر نسخه هایی از محتوای خود را که از بین رفته بود پیدا کردید ، بهتر است ابتدا با مدیر وب سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید که قطعه را حذف کنند (اگرچه ممکن است شک داشته باشید که پاسخ چندانی ندارند). اگر این موثر نیست ، ممکن است بخواهید با استفاده از گزارش نقض حق نسخه برداری Google ، دستگاه اسکرابر را گزارش دهید.

3. بررسی های جعلی

مانند پیوندهای با کیفیت خوب ، بررسی های خوب معنی زیادی دارند. هجوم موارد منفی فقط برای رتبه بندی موتور جستجوی محلی شما بد نیست. برای تجارت بد است اما بررسی ها نسبتاً آسان دستکاری می شوند و ممکن است اولین کاری باشد که یک رقیب حسود سعی می کند انجام دهد.

نظرات مخرب و سئو

چگونه ایمن بمانیم: بدیهی است که شما باید لیست Google My Business خود را تحت نظر داشته باشید و بررسی های جدیدی را که شرکت شما دریافت می کند بررسی کنید. نظرات جعلی خط مشی Google را نقض می کند ، بر اساس آن ، هرگز نباید “از طرف دیگران نظر ارسال کرد یا هویت یا ارتباط شما با مکانی را که بررسی می کنید ، نادرست معرفی کرد”.

وقتی مثبت شدید که یک بررسی جعلی مشاهده کرده اید ، می توانید این راهنما را در مورد پرچم گذاری بررسی های نامناسب GMB دنبال کنید.

4. خزیدن سنگین

وقتی آنها بهتر نمی دانند ، یک رقیب ناامید ممکن است سعی کند سایت شما را به کلی خراب کند. این ترفند SEO Black Hat با خزیدن به زور در سایت و در نتیجه ایجاد بارهای سنگین سرور حاصل می شود. این ممکن است باعث کند شدن سایت یا حتی خرابی کامل آن شود. و اگر چند بار اتفاق بیفتد ، ممکن است اعتبار خود را در موتورهای جستجو از دست بدهید.

چگونه ایمن بمانیم: اگر متوجه می شوید که سایت شما کندتر می شود یا بدتر از همه خراب می شود ، یک کار عاقلانه این است که با شرکت میزبان یا مدیر وب سایت خود تماس بگیرید – آنها باید بتوانند به شما بگویند که هزینه اضافی برای تعمیر و نگهداری چیست ، ترافیک ارگانیک یا حمله به وب سایت شما. آنها همچنین می توانند چندین راه حل مانند اعمال قوانین فایروال یا تغییر مسیر ترافیک از طریق سرویس محافظت DDoS داشته باشند.

5. هک و بدافزار

پیامدهای یک حمله هکری می تواند در رتبه بندی وب سایت شما خرابی ایجاد کند. ممکن است به وب سایت شما محتوای بی کیفیت یا تکراری تزریق شود ، پیوندهای شما جایگزین شود ، پیوندهای جدیدی اضافه شود و فایل robots.txt شما ویرایش شود تا با خزیدن خراب شود. در میان چیز های دیگر.

چگونه ایمن بمانیم: ممیزی های منظم سایت با ابزاری مانند WebSite Auditor بهترین راه برای بررسی مستمر سایت شما در برابر چنین تهدیدهایی است. برای اجرای ممیزی ، به سادگی WebSite Auditor را راه اندازی کنید و یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید. برای اجرای مجدد آن برای یک پروژه موجود ، از دکمه Rebuild Project استفاده کنید. تا زمانی که این کار را مرتباً انجام می دهید ، باید بتوانید تغییرات ظریفی را مشاهده کنید که در غیر این صورت ممکن است مورد توجه قرار نگیرند.

هک و سئو منفی

افکار نهایی
در بالا ، من متداولترین تاکتیکهای منفی SEO و اینکه چگونه می توانید از خود در برابر آنها محافظت کنید ، صحبت کردم. اما این لیست جامع نیست: هر چیزی که بتواند بر اعتبار سایت شما تأثیر منفی بگذارد ، قابلیت استفاده علیه شما را دارد. اگر نکات یا موارد اضافی دیگری در این لیست دارید ، لطفاً در نظرات زیر به من اطلاع دهید!

نکته میلیون دلاری : قبل از اینکه بخواهید به سئوی منفی و نگاتیو سئو توجه کنید بهتر است به وبسایت خودتان توجه کنید و از تولید محتوا به صورت مستمر غافل نشوید همچنین فعالیت مستمر در شبکه‌ های اجتماعی مانند فیسبوک توییتر و لینکدین و ردیت می تواند بسیار زیاد برای وبسایت شما مفید باشد.

ویدئو توضیحات بهتر در خصوص سئو منفی :

 

ویدئو دوم و تکمیلی از وب سیما را هم حتما ببینید

 

منبع اصلی

پکیج آموزشی سئو ما را حتما بخرید که نسبت به قیمتی که زده ایم، قطعا ده ها برابر مطلب رو ارائه میده به شما دوستان و همراهان سئو 6..

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

سئو منفی چیستسئو منفی چیست

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0