سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نمونه سوالات seo

نمونه سوالات seo برای استخدامی یا توجیه کارفرایان

نمونه سوالات seo سوالات متدوال سئو

نمونه سوالات SEO سوالات متداول سئو را در این مقاله با هم بررسی می کنیم. امیدوارم که بتوانیم هر بار سوالات بیشتری را به این پست اضافه کنیم.

اولین و مهمترین سوال تعریف سئو هست.

  • سئو چیست؟

سئو به مجموعه فرآیند هایی گفته می‌شود که در نهایت منجر به رتبه گرفتن سایت در گوگل می شود.

سایتی که در ده صفحه اول گوگل نیاید، یا خارج شده باشد سئو نشده است یا گوگل آن را جریمه کرده است.

  • انواع سئو چیست؟

سئو را بر سه قسم میدانند :

سئو کلاه سفید : رعایت قوانین ارائه شده توسط گوگل و عدم استفاده از روش های غیر مجاز اعلام شده توسط گوگل برای رتبه گرفتن.

سئو کلاه خاکستری : استفاده زیرکانه از برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای رتبه گرفتن در نتایج بالای گوگل (بدون اینکه سایت جریمه شود).

سئو کلاه سیاه : استفاده بیش از اندازه از روش های غیر مجاز اعلام شده توسط گوگل برای کسب رتبه که در نهایت منجر به خروج سایت از نتایج گوگل خواهد شد و این اتفاق نیز ممکن است به تدریج اتفاق بیفتد.

قوانین مجاز گوگل شامل تولید محتوای نیازسنجی شده و مفید است و به محتوا هایی که بتواند کاربران را در سایت نگه دارد یا نیاز آنها را رفع کند محتوای مفید گفته می شود و این گونه محتوا ها مستحق گرفتن رتبه خوب در گوگل هستند.

قوانین غیر مجاز گوگل نیز اغلب شامل گرفتن بک لینک های بیش از حد و انبوه می‌شود، که در صورتی که گوگل این روند را شناسایی کند به سرعت با آن برخورد خواهد کرد.

  • سئو چند لایه دارد؟ (یا بهتر است بگوییم چند بخش، نوع یا مدل دارد؟)

سئو تا کنون سه مدل پیدا کرده و به شرح زیر است :

سئو داخلی که بنظر عمر آن از بقیه بیشتر و اهمیتش هم از بقیه بیشتر است.

سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که روی یک وب سایت انجام می شود و مستلزم گذاردن وقت و تمرکز ویژه یک متخصص سئو است. یک مدیر سئو خبره در این فرآیند مجموعه بیش از 200 فاکتور مختلف سئو را مدنظر قرار می دهد و آنها را بر روی سایت بررسی و رفع میکند.

سئو داخلی شامل موارد متعددی مانند بهینه سازی قالب و کد نویسی تمیز شامل اصول بیان شده در W3.org می شود، تا بهینه سازی تمام لینک های داخلی سایت و سئو محتوا که آن هم قواعد زیادی دارد که در پکیج آموزش سئو مفصل گفته ایم.

آموزش تولید محتوای ما را ببیند

سئو داخلی مهمترین گام در کسب رتبه هر وبسایتی است.

سئو خارجی که بعد از سئو داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. (سئو خارجی بیشتر شامل برندینگ و لینک سازی و ریپورتاژ ها می شود).

سئو تکنیکال که از دل سئو داخلی خارج نیز بخش مهم دیگری از سئو است که بخاطر تخصصی تر شدن موضوع این کار انجام شده، و سئو تکنیکال شامل موارد زیادی در حوزه سئو است که مهمترین آن افزایش و بهبود سرعت لود سایت است.

موارد متعدد و زیاد دیگری را نیز شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار تحت ویندوز اسکریمینگ فراگ استخراج و به آن رسیدگی کنید.

هلیکوپتر و سئو

حال با این سه بخش می شود سئو را به یک بالگرد یا چرخبال 🤣 شباهت کرد که با داشتن سه پروانه فقط می تواند به مسر درست هدایت شود.

اگر به تصویر بالا نگاه کنید : متوجه می شوید که هلیکوپتر فوق به احتمال زیاد با دو پره خود به بالا حرکت می کند و به جت خود به سمت جلو حرکت می‌کند.

گاهی برخی از کارفرماها احساس می کنند که تنها با تولید محتوا می توانند در تمام کلمات کلیدی رتبه خوبی بگیرند و اخیرا یکی از دانشجویان ما این موضوع را مطرح کرد و دلخور از این ماجرا بود (به همین خاطر در ادامه بحث سئو را بازتر می‌کنیم.)

هر چیزی که به ذهن شما خطور کند ممکن است به سئو ارتباط پیدا کند. مثلا اسم دامنه یا نوع آن، ممکن است در سئو تاثیری نداشته باشد آنچنان اما انتخاب آگاهانه آن هم خیلی مهم است.

مراحل سئو سایت و الزامات گرفتن رتبه برای سایت های تازه تاسیس :

معمولا برای رشد یک وب سایت و به رتبه های بالای گوگل رسیدن تمام موارد زیر نقش دارند و البته در برخی از وب سایت ها تعدادی از این ها کافیست.

  1. تولید محتوای سئو شده
    • ابزار تحلیل سایت و کلمات کلیدی
    • استخراج کلمات کلیدی
    • آنالیز رقبا
    • تحلیل کامل رقبا و درآوردن نقاط قوت و ضعف آنها
    • شناسایی نوع محتوا
  2. ریپورتاژ
    • بررسی رقبا برای چیدن استراتژی صحیح و منظم در درج ریپورتاژ
    • تولید محتوا
  3. بکلینک
  4. سئو داخلی
  5. محتوای ویدئویی و تبلیغات ویدئویی
  6. تبلیغات بنری در سایت های مختلف
  7. تبلیغات کلیکی
  8. ادوردز
  9. ایمیل مارکتینگ
  10. اسمس مارکتینگ
  11. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  12. ساخت صفحه در سایت های فروشگاهی مطرح مثل با سلام دیجیکالا ترب و…
  13. تبلیغات در سایت های درج آگهی
  14. سئو محلی
  15. سئو تکنیکال

 

  • تولید محتوای سئو شده :

محتوا شامل هر چیزی که کاربر برای آن وقت صرف میکند می شود، ویدئو تصاویر متون و حتی فایل های صوتی همه و همه شامل یک محتوا می شوند و دربرگیرنده یک محتوا هستند، بهترین تلفیق یک محتوا و استفاده صحیح و به جا از هر کدام از انواع محتوا ها در سایت را تولید محتوای سئو شده می گویند.

محتوای سئو شده به تنهایی قادر به رتبه گرفتن در صفحه اول گوگل نیست و در بسیاری از سایت ها ممکن است ما نیاز به انجام، تمام 15 مورد فوق را داشته باشیم.

قبل از آغاز تولید محتوا نیاز است که محتوای مورد نیاز شناسایی شود و به توجه به نیاز مخاطب محتوا تولید گردد.

برخی از مراحل لازم برای تولید یک محتوای اصولی :

داشتن ابزار تحلیل سایت و استخراج کلمات کلیدی، آنالیز رقبا و درآوردن نقاط قوت و ضعف آنها، شناسایی نوع محتوا (مقاله، محصول، ویدئو، تصویر، صوت و..)

ابزار های ایرانی مثل جت سئو و میزفا میتوانند گزینه های خوبی برای تحلیل سایت باشند.

  • ریپورتاژ آگهی چیست؟

نوشتن یک محتوای تبلیغاتی و درخواست از یک سایت دیگر برای انتشار آن داخل وب سایت خود، را اصطلاحا ریپورتاژ آگهی می گویند.

قبل از تولید و انتشار محتوای ریپورتاژ باید بررسی رقبا برای چیدن استراتژی صحیح و منظم در درج ریپورتاژ، را در نظر داشت، چرا که در بسیاری از پروژه ها، نیاز است که در به صورت منظم و دوره ای ریپورتاژ آگهی در وب سایت های هدفگذاری شده منتشر شود.

تولید محتوا برای ریپورتاژ آگهی از حساسیت خاص خود برخوردار است و باید روی آن دقت ویژه ای داشت.

  • بکلینک چیست؟

بکلینک داشتن یک لینک یا پیوند در سایت دیگر است، البته در ریپورتاژ آگهی نیز شما در واقع یک یا چند لینک میخرید.

داشتن لینک در سایت دیگر احتمال افزایش ورودی و ترافیک سایت شما را بالا برده و همین شانس بیشتری برای شما ایجاد می کند که در گوگل رتبه بهتری بگیرید، چرا که گوگل گردش کاربران در کل وب جهانی را رصد می کند و از آنها در رتبه دهی استفاده می‌کند.

  • محتوای ویدئویی و تبلیغات ویدئویی

محتوای ویدئویی یکی از بهترین محتوا هاست و کاربران به آن توجه ویژه ای دارند و برای محتوای مناسب و اصولی وقت میگذارند.

  • تبلیغات بنری در سایت های مختلف

این نیز یک روش برای جذب کاربر از اینترنت و از سایت های دیگر است که شامل هزینه های مختلفی خواهد بود.

  • تبلیغات کلیکی

این روش تقریبا منسوخ شده، اما میشود تبلیغات بنری و لینک سازی را نیز از این دسته دانست و این بخش نیز با توجه به استراتژی سئو کار وب سایت شامل هزینه ای مجزا خواهد بود.

البته تبلیغات در یکتانت هم کلیکی است و در ابتدای راه معمولا نمی‌شود از آن استفاده کرد.

  • ادوردز

ادوردز سرویس گوگل می باشد که برای دامنه های بین المللی به شما این امکان را میدهد که کمتر از 24 ساعت سایت خود را در کلمات کلیدی مدنظر در صدر نتایج ببینید.

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ مختصرا یعنی ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مشتریان، که البته ایجاد ترافیک از این طریق در سئو نیز موثر است و داشتن یک بانک ایمیل فعال برای هر کسب و کاری مزیت محسوب می‌شود.

  • اسمس مارکتینگ

اسمس مارکتینگ نیز همانند اسمس مارکتینگ می‌تواند به کاربران این حس رو القا کنه که شما به فکرش هستید و برای او ارزش قائلید.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی فعال مانند اینستاگرام یوتیوب، آپارات و… می تواند به ایجاد ترافیک طبیعی و هدفمند برای یک سایت کمک کند.

  • ساخت صفحه در سایت‌های فروشگاهی مطرح مثل با سلام دیجیکالا ترب و…

این نیز یک روش موثر در ایجاد ترافیک طبیعی و کمک به فروش وب سایت است.

  • تبلیغات در سایت های درج آگهی

این روش نیز در بسیاری از کلمات جوابگو هست و علاوه بر کمک به فروش وب سایت بک لینک داشتن از این سایت ها نیز می‌تواند کمک سئو داخلی سایت باشد.

فعالیت و تبلیغات در سایت های درج آگهی برای هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کار های خدماتی و ارائه دهنده محصول از اهمیت ویژه برخوردار است و البته این کار هم مستلزم گذاشتن وقت و تمرکز + پرداخت هزینه های مختلفی است.

  • سئو محلی

نمایش موقعیت کسب و کار در نقشه گوگل و سایر نقشه های ایرانی مشابه گوگل مپ برای هر کسب و کاری امتیاز محسوب می شود، البته این کار نیز به صرف وقت و صبر گاها چند ماهه نیاز دارد.

  • سئو تکنیکال شامل چه مواردی است؟

رفع مشکلات کد نویسی و تمام ایرادات باقی مانده از سئو که شامل موارد بسیاری می شود را در دسته سئو تکنیکال گذاشته اند و در مواردی نیاز است که هزینه های زیادی انجام دهید تا سئو تکنیکال خوبی داشته باشید. چرا که این کار علاوه بر تخصصی بودن نیازمند صرف وقت ویژه و تحلیل های فراوان است.

چک لیست سئو تکنیکال

ادامه سوالات :

لینک ها در خود صفحه باز شوند یا در تب جدید؟

این مورد واقعا به تشخیص شماست، یعنی اگر حس می کنید که صفحه ای دیگه نیاز نیست باز بمونه و لینک داخلی آخر مقاله است به مقالات دیگر لینک را طوری تنظیم کنید که در همان صفحه باز شود و در کل لینک‌هایی که به سایت‌های دیگر یا محصولات سایتتان می دهید را هم بهتر است در تب جدید باز کنید.

طول مقالات سایت چند کلمه باید باشد؟ آیا در سئو مهم است؟

با کلیک روی لینک بالا مقاله اصلی رو بخوانید، اما در یک کلام خیر اصلا طول مقاله ملاک خوبی برای کیفیت محتوا نیست.

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه فرودی داره و خلاصه صبوری آخرش اون نتیجه مطلوب رو به همراه خواهد داشت. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0