پوگو استیکینگ چیست و چرا اهمیت دارد به آن توجه کنیم با ما در سئو ۶ همراه باشید تا با هم این موضوع فوق العاده مهم و چالشی را در سال ۲۰۲۲ بررسی کنیم.
پوگو استیکنیگ هم معنای فارسی و معادل ندارد و اینجا خیلی کوتاه و ساده می خواهیم به آن بپردازیم.
قبلا در خصوص بانس ریت در سئو ۶ بسیار صحبت کرده ایم.
اما باز هم چون به پوگواستیکینگ می تواند مرتبط باشد مختصرا به آن پرداخته می شود.
بانس ریت یا نرخ پرش و یا نرخ گزافه گویی، موضوعی است بسیار مهم که می تواند ایرادات محتوا و یا صفحات سایت ما را به ما گزارش دهد، از طریق تحلیل بانس ریت می توانیم به علت این پی ببریم که چرا کاربر از سایت من خارج شده و چرا مقاله ای برایش جذابیت کافی را نداشته است؟
بانس ریت در واقع زمانی ایجاد می شود کاربر بدون ادامه دادن وبگردی در سایت شما از سایتتان خارج می شود و از همان صفحه ای که باز کرده خارج می شود.
حال اگر کاربران که با جستجو به سایت شما آمده اند پس از خواندن مقاله شما دکمه برگشت و یا بک را بزنند و به گوگل بازگردند و مجدد یک سایت دیگر را انتخاب کنند این در واقع همان پوگو استیکینگ یا جستن از سایت شما به سایت رقبا است.
آره ترجمه فارسی خوبی برای این کلمه در سئو ۶ بیان کردیم.
فهرست عناوین
Toggleپس می توانیم بگوییم پوگو استیکینگ به چه معناست و معنی آن چیست؟
به درستی جستن از سایت شما به سایت رقبا از طریق جستجو در گوگل و جابجایی میان نتایج سرچ گوگل میتواند ترجمه و معنی خوبی برای پوگو استیکینگ باشد.
آیا داشتن پوگو استیکینگ زیاد باعث افت رتبه سایت می شود؟
به احتمال زیاد آری، اگر سایت شما محتوای مورد نیاز کاربر را به او ندهد و او به سراغ رقبای شما برود خود این اقدام می تواند باعث افت رتبه سایت شما و خارج شدن سایت شما از صفحه اول گوگل شود.
آیا می شود پوگو استیکینگ فیک زد و از آن سوء استفاده کرد؟
مثل سایر ترفند ها و راه کار های سئو این هم ممکن است، اما در مقابل برترین هوش مصنوعی جهان یعنی گوگل کار دشوار است و برای سایت هایی که تازه تاسیس هستند و ترافیک اندکی دارند این اتفاق ممکن است بیفتد و باعث افت رتبه آنها شود.
علل رخ داد Pogosticking چیست؟
به چهار علت کلی ممکن است کاربر این کار را انجام دهد :
۱- نارضایتی (یعنی محتوای شما نتوانسته نیازهای کاربر را پوشش دهد.)
۲- تجربه کاربری ضعیف (تجربه کاربری به مسائل بسیار زیاد و ریزی برمیگردد که بهتر است در مورد آن مطالعه کنید).
۳- کاربر می خواهد بیشتر کاوش و یا تحقیق کند
۴- کاربر عبارت جستجو را تغییر می دهد
که در خصوص این مورد آخر بهتره از کلمات Lsi داخل مقالات حتما استفاده کرده باشیم و با اینکار دقیقا نیاز کاربر رو پوشش می دهیم.
اما چاره کار چیست؟
چاره کار و جلوگیری از پوگو استیکینگ این است که کاربر را تا زمانی که جوابش را به صورت کامل نگرفته داخل سایت نگه داریم و او را کاملا راضی و خوشنود کنیم.
البته همیشه این ممکن نیست ولی باید تلاش خود را بکنیم.
چند روش برای انجام این کار :
۱- لینک دادن به مراجع معتبر و مطرح و مقالات برتر و جامع در خصوص محتوایی که منتشر کرده اید
شاید همیشه نشود محتوای چند هزار کلمه ای و مرجع تولید کرد که پاسخ تمام سوالات کاربران را بدهد، اما می شود مقالات مرجع را معرفی کرد.
با این کار شما فرصت اینکه کاربر بخواهد در گوگل برگردد و مجدد سایر منابع را سرچ کند از او میگیرید، و البته پاسخش را هم به او می دهید، و اینکار هم البته مستلزم داشتن دید باز نسبت به نیاز کاربران است.
۲- داشتن مقالات مرتبط و لینک دادن به تعداد از آنها برای افزایش وبگردی کاربران.
دیگه معمولا وقتی کاربر ورد پیج دوم و سوم از سایت ما می شه دیگه بر نمیگرده داخل گوگل و سرچ کنه همون مشکلش رو..
۳- استفاده از المان های بصری جذاب مانند ویدئو ها و تصاویر با کیفیت و در عین حال سبک و کم حجم
تصاویر و ویدئو ها می توانند روی ماندگاری کاربران در سایت ما تاثیر شگفت انگیزی داشته باشند، پس از آنها غافل نشوید.