سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

حواست به کش مش سایتت باشه

کش سایت چیست؟

افزونه کش وردپرس

کش سایت مختصرا مکانی برای ذخیره سازی تمام فایل های یک وب سایت (اعم از تصاویر و css و Js و HTML) است.

حتما شما هم حواستان رفته پیش کش پول و کش های دیگه (البته که بی ارتباط هم نیستند)، اگر اینطور است این مقاله جذاب را تا انتها بخوانید تا ارتباط آنها را بفهمید.

کش سایت باعث می شود سرعت لود سایت افزایش پیدا کند به این دلیل که در محل ذخیره سازی کش، عکس ها و صفحات HTML نیز ذخیره میگردد، و این باعث می شود که تمام اطلاعات از یک مسیر بارگذاری شود و به این شکل درخواست ها را سرور سریعتر پاسخ میدهد.

کش شدن یعنی چه؟

کش سایت چیست کش شدن سایت یعنی چه

کش شدن یا HTTP Cashing فرآیندی را می گویند که در آن و مدت زمانی که طول میکشد وب سایت شما کش می شود، حال ممکن است این کش شدن سایت برای کل سایت باشد و چند روز زمان بر باشد و یا یکی از صفحات وب سایت شما باشد و چند ثانیه یا چند دقیقه زمان ببرد.

در چه مواقی سایت کش می شود؟

لازمه کش شدن وب سایت های وردپرسی نصب افزونه های کش است و این افزونه ها هستند که کش شدن سایت شما را انجام می دهند.

پس از نصب افزونه و فعال سازی آن، با توجه به ترافیک فعال روی سایت شما و باز شدن صفحات مختلف سایت شما توسط کاربران، سایت شما شروع می کند به کش شدن و ذخیره سازی اطلاعات در یک پوشه به نام کش (حافظه کش) اتفاق می افتد.

اگر کش سایت خود را پاک کنید و افزونه کش هم فعال باشد، مجدد سایت شما توسط افزونه شروع به کش شدن می کند.

در برخی مواقع هم لازم است کش سایت خود را پاک کنیم و سایت خود را به اصطلاح ری کش کنیم.

چه مواقعی لازم است کش سایت را پاک کنیم؟

وقتی که شما یک تغییر در ظاهر سایت داده اید یک کد جدید نوشته اید و یا یک افزونه خاص اضافه کردید، و بسیاری موارد دیگه ممکنه شما لازم داشته باشید که کش سایت رو پاک کنید.

چگونه کش سایت را پاک کنیم؟

اگر سایت شما وردپرسی است، برای پاک کردن کش وب سایت خود می توانید از نوار بالای مدیریت سایت وردپرسی خود استفاده کنید و روی آیکن افزونه کش خود کلیک کنید و پاک کردن تمام کش ها را بزنید، یا اگر برای صفحه خاصی از سایت و مقاله مشخصی می خوانید این کار را انجام دهید برای همان صفحه مشخص این کار را انجام دهید.

اگر چه ممکن است در افزونه های مختلف متفاوت باشد اما با باز کردن صفحه خاصی از سایت و استفاده از همان نوار بالایی سایت و زدن پاک کردن کش این صفحه می شود کش آن صفحه را حذف کرد.

بهترین افزونه های کش وردپرس از دید ما

1- افزونه راکت (البته اگر نسخه اصلی را از سایت اصلی خریداری کنید)

2- افزونه Wp fastest cache

3- افزونه لایت اسپید کش

اما منظور ما از مش چیه؟

اگر تیتر این صفحه را خوانده باشید گفتیم حواستان به کش مش سایت باشه، منظور ما از مش مشتریان بود، در هنگام استفاده از کش حتما و حتما پس از اعمال هر کدام از تنظیمات افزونه های کش، مخصوصا روی قالب های ایرانی حتما و حتما با یک مرورگر دیگر که کش مرورگر خالی شده است سایت را باز کنید و حتما شما بهتر می دانید که باید با زدن دکمه های شیفت و F5 سایت را باز کرد تا کش مرورگر خالی شود و بهتره قبلش کنترل و شیفت و دیلت را زده باشید تا کش مرورگر کاملا خالی شده باشد.

لزوم بررسی سایت قبل از کش شدن و بعد از کش شدن این است که بخشی از سایت یا یکی از امکانات آن برای مشتریان در دسترس باشد و به خوبی کار کند و مبادا قابلیتی خراب شده باشد و شما از آن غافل مانده باشید.

شباهت های کش شلوار و کش پول با کش سایت چیست؟

بخش طنز ماجرا مخصوصا در آموزش به یادگیری کمک می کند، و ما سعی می کنیم در اینجا با افزودن این قسمت ها در مطالب درک مطالب را برای شما بیشتر کنیم.

کش پول یه سری کاغذ رو کنار هم جمع می کند، حال این کاغذ ها می توانند عکس های مختلف باشند، اسناد باشند، دستورات باشند، نامه ها باشند، DVD ها و یا هر چیز دیگه ای باشند. کش سایت هم دقیقا همینطور است.

کش پول یه سری پول را به هم مچاله می کند و مخلوط می کند (دقیقا مثل عکس ابتدای مقاله)، کش سایت هم به همین شکل می تواند فایل های CSS و JS سایت را با هم ترکیب کند (البته به صورت ویژه این امکان ممکن است در برخی از سایت ها اخلال ایجاد کند)

کش رو اگه بکشی برمیگرده میخوره تو چشت، همین کار رو هم کش سایت می کنه فایل ها رو میکشه از داخل سرور و سریعتر به شما نشون میده.

یا مثلا اگه یه چیزی رو به کش ببندی و بکشی سریعتر میاد سمتت تا به نخ ببندی، کش سایت هم همینه.

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0