سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تفاوت On-page و Off-page در سئو چیه!؟

تفاوت On-page و Off-page در سئو | کدام مهم تراست؟

در این مقاله از سئو 6 به این نکته می پردازیم که کدام یک از دو مورد آن پیج و آف پیج در سئوی یک سایت مهم تر هستند، همچنین مواردی که این دو شامل می شوند را هم با هم بررسی می کنیم.

همانطور که می دانید به سئوی داخلی و سئو روی سایت آن پیج سئو ( On-page SEO ) و به تبلیغات سایت در سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی آف پیج سئو ( Off-page SEO ) می گویند.

در اینجا به تشریح این دو میپردازیم.

Off-page SEO شامل چه مواردی است؟

Off-page SEO شامل چه مواردی است؟

بنا به دسته بندی برخی از مراجع سئو آف پیج سئو شامل موارد ذیل می شود :

  • RSS feed
  • دایرکتوری ها
  • بوک مارک ها
  • بازاریابی محتوا
  • شبکه های اجتماعی
  • نظر در فروم ها
  • پست گذاری در فروم ها

RSS feed : ار اس اس یا خبر خوان به سایت ها کمک می کند که مطالب خود را پس از انتشار به سرعت در اختیار کاربران خود بگذارند و اگر کاربری آر اس اس سایت شما را در خبرخوان رایانه و یا موبایل خود ثبت کرده باشد مطلب شما را پس از انتشار خواهد دید، البته در اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا این امکان پیش فرض موجود می باشد.

دایرکتوری ها : وب سایت هایی هستند که در دسته بندی های مختلف سایت شما را ثبت می کنند. در صورت امکان مطلبی در این خصوص در سئو 6 درج خواهیم کرد.

بوک مارک ها (سوشیال بوکمارک ها) : برخی از شبکه های اجتماعی مانند تویتر – reddit و… هستند که میتوانید لینک سایتتان را در آن ها به اشتراک بگذارید.

بازاریابی محتوا هم کار بسیار خوبی است و همواره پس از انتشار مطلبی در سایت باید این کار انجام شود و در شبکه های اجتماعی مرتبط به سایت آن مطالب و محتوا ها تبلیغ شوند تا هم قدرت آن صفحات در کسب رتبه در گوگل (پیج آتوریتی – PA) افزایش یابد و هم اینکه بازدید کننده خوبی برای سایت جلب شود.

علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی فعالیت در فروم ها و درج نظرات و پست های جذاب در آنها هم میتواند برای سایت و سئوی کلی سایت ما مفید باشد و بهتر است از فروم های مرتبط استفاده کنیم و لینک سایت را در امضا یا مشخصات پروفایل فروم خود درج کنیم..

On-page SEO شامل چه مواردی می شود؟

On-page SEO شامل چه مواردی می شود؟

آن پیج سئو یا سئوی داخلی سایت شامل موارد زیر می شود :

  • متا تگ ها
  • تراکم کلمات کلیدی
  • ربات سایت (robots.txt)
  • خطا های 301 و 404
  • سایت مپ
  • آنچر تکست های لینک های داخلی
  • کانونیکال یو آر ال یا Canonical URL
  • عنوان لینک ها یا مطالب شما
  • کارایی سایت شما

 

سیلو سازی محتوا ها

متا تگ ها مهمترین بخش در سئو هستند و باید از آنها به درستی استفاده کرد.

متای توضیحات باید توضیحی مختصر و گویا در خصوص محتوای مطلب شما باشد و بهتر است از درون محتوا کپی نشود.

تراکم یا چگالی کلمات کلیدی شما هم نباید خیلی زیاد باشد که گوگل شما را جریمه کند و هم اینکه خیلی کم نباشد که در صفحات جستجو ظاهر نشوید. در سال 2020 متوسط چگالی بین یک بار تکرار و حداکثر 2.23% تکرار کلمه کلیدی بنظر مناسب می آید. مهم ترین چیز کیفیت مقالات شماست که آن را به صفحه اول گوگل برساند.

ربات سایت و سایت مپ را معمولا اکثر افزونه های سئو برای سایت شما ایجاد می کنند و می توانید آن را از سئوکارتان بخواهید.

خطا های 301 و 404 هم مدام نیاز به بررسی دارند و باید آنها را چک کرده و اصلاح کنید. بررسی و اصلاح مدام آنها روی سئوی سایت شما تاثیر سریع خواهند گذاشت.

آنچر تکست های لینک های داخلی (anchor text) در واقع همان متن لینک شماست و مهم است که چه کلمه و یا ترکیباتی از کلمات را شما به خود مطلب یا سایر مطالب دیگر سایتتان لینک دهید.

سیلو سازی محتوا ها

Canonical URL : یک تگ هست که در داخل تگ هد سایت شما قرار می گیرد و منجر می شود که محتوای شما محتوای اصلی شناخته شود، برای مطالب کپی شده از سایر وب سایت ها بهتر است این یو آر ال را بر روی سایت اصلی قرار دهید!! (جهت اطلاعات بیشتر).

عنوان لینک ها یا مطالب شما : عنوان مقالات شما باید به گونه ای باشد که کاربر را در نگاه اول جذب کند و او را متقاعد به خواندن مقاله شما کند. در خصوص نگارش عنوان جذاب به زودی مطلبی در سئو 6 خواهیم گذاشت.

کارایی سایت شما کارایی سایت به دو بخش تقسیم می شود یکی UI/UX سایت که در تحلیل این دو مقاله ای جداگانه منتشر می کنیم و یکی هم در دسترس بودن و کارا بودن برای کاربر (یعنی سریع باز شود برای کاربر و مقالات مفید در آن موجود باشد.).

سیلو سازی محتوا ها : یکی از موضوعات خیلی مهم برای هر سایتی در سال 2020 است و باید به آن توجه ویژه شود، اما سیلوسازی محتوا یعنی چی و به چه معناست.

فرض کنید که شما مقالات مختلفی در خصوص تلگرام در سایتتات دارید. خب هر مقاله در جایی از سایت قرار گرفته و در زمانی نگارش شده، اما ممکن است در معرض دید کاربر به درستی همه آنها قرار نگرفته باشند. در اینجاست که سیلو سازی محتوا معنا پیدا می کند.

شما کاربرانی دارید که به وب سایت شما مراجعه می کنند و مشکلاتی در تلگرام دارند و خب شاید دوست دارند بقیه مسائل تلگرام رو هم بدونن در اینجا اگر شما تمام مقالات مرتبط با تلگرام را به یکدیگر لینک کرده باشید و کاربران را تشویق به خواندن آنها کرده باشید در واقع سیلو سازی کرده اید.

نکته میلیون دلاری : سئو دو بال دارد که بدون هر دوی آنها به خوبی نمی تواند وب سایت شما را بالا بکشد، پس اگر برای وب سایت خود به سئو چشم امید دارید، به هر دو بال سئو یعنی سئو داخلی (آن پیج سئو) و خارجی (آف پیج سئو) توجه کنید.

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه فرودی داره و خلاصه صبوری آخرش اون نتیجه مطلوب رو به همراه خواهد داشت. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0