فهرست عناوین
Toggleچرا تلگرام و اینستاگرام مزاحم هستند؟
شاید با خودتان بگویید این چی داره میگه، اما بحث و مشکل یک مشکل بسیار جدی هست که دامن گیر همه شده، با ما در سئو ۶ همراه باشید تا این موضوع جذاب را برایتان باز کنیم.
مدیریت زمان اینستاگرام
مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام میتواند در رشد کسب و کار شما بسیار موثر باشد چرا که با حذف ساعات پرت شما می توانید به راحتی به آموزش دیدن و کتاب خوانی و… بپردازید.
اینستاگرام یا وب سایت مسئله اینست؟
در دو سه سال گذشته متاسفانه یا خوشبختانه استفاده خصوصا ایرانیان از اینستاگرام و تلگرام به طرز چشم گیری زیاد شده و به گونه ای که تمام افراد هجوم آوردند سمت استفاده از این دو ابزار قدرتمند برای فروش و بازاریابی آنلاین کسب و کارشان، تا اینجای کار که خب عیبی نداره و مشکلی نیست، اما مسئله جایی به مشکل میخورد که افراد تمام فکر و ذکر خود را بر روی کسب درآمد از اینستاگرام میگذارند و تمام تمرکز خود را بر روی آن میگذارند.
اینستاگرام یا وب سایت کدوم بهتره؟
شاید از خودتان سوالاتی بپرسید مانند سوالات زیر :
- استفاده از یک ابزار قدرتمند مانند اینستاگرام چه مشکلی ایجاد می کند؟
- آیا داشتن اینستاگرام بهتر است یا اساسا نداشتن آن؟
- بلاخره اینستاگرام خوبه یا سایت؟
- برندسازی چه هست و چه تاثیری در فروش ما دارد؟
- چرا تمرکز بر روی وب سایت بهتر از اینستاگرام است؟
- چه ابزار هایی از سایت برتری دارند بر اینستاگرام و تلگرام؟
- رد پای مشتریان چیست و چه اهمیتی دارد؟
- چند نوع مشتری داریم و اینها چگونه جذب می شوند؟
- وب سایت به تنهایی چگونه می تواند مشتری جذب کند؟
- چرا با تمرکز بیشتر روی وب سایت محبوب کاربران می شوید؟
مطالبی که در این مقاله به خدمت شما عرضه می شوند چکیده ای از تجربه ماست و لزوما تمام آن می تواند ۱۰۰% صحیح یا غلط نباشد.
استفاده از یک ابزار قدرتمند مانند اینستاگرام چه مشکلی ایجاد می کند؟
اگر شما یک کسب و کار نوپا و کوچک هستید و نمیتوانید به خوبی چند شبکه اجتماعی مختلف را اداره کنید قطعا اولین مشکل شما این خواهد بود که بتوانید زمان خود را متمرکز کنید بر روی دو مقوله سایت و اینستاگرام، آخر هم از اینستا مونده و از سایت رونده می شوید. ممکن است افسردگی بگیرید و کلا رها کنید بحث بازار آنلاینتون رو..
مشکل دیگری که هست این است که اینستاگرام آموزش دیدن می خواهد و صرف وقت کافی و توانایی کار با ابزار های لازم هم جزو ملزومات آن است، داشتن ایده محتوا گذاری کافی، تحریم ها کندی های اینستاگرام و…، پیج های بی ارتباط و… همه از مشکلات اینستاگرام برای تازه کار ها هستند، اما مهمترین آنها که معضل اصلی است صلب کردن زمان مفید از شما و سرگرم کردن شما در پیچ های تبلیغاتی است.
و خواهید دید وقتی که می خواستید روی وب سایت خود و مشکلات آن صرف کنید را بی خودی روی دیدن کلیپ های عموما غیر مفید گذاشته اید.
بنابر این داشتن یک برنامه زمانی محکم و محدود برای اینستاگرام الزامیست، چرا که شما وب سایت هم دارید و مدیریت آن خیلی برای کار شما حیاتی است.
آیا داشتن اینستاگرام بهتر است یا اساسا نداشتن آن؟
این سوال دیگه خیلی کلیشه ای شده و هر کسی هم یک پاسخی بر آن داده است، اما فتوای تمام علمای دیجیتال مارکتینگ بر این است که اصولا اینستاگرام باید کمک وب سایت باشد نه وب سایت کمک اینستاگرام، و تمرکز اصلی باید روی سایت باشد به دلیل ویژگی هایی که می گوییم.
بلاخره اینستاگرام خوبه یا سایت؟
به قول علما هردوانه، ما نمیگوییم که اینستاگرام رو کلا ببوسید بگذارید کنار، نه، برای وب سایت و اینستاگرام برنامه مشخص داشته باشید، چرا که اگر دیر بجنبید رقبای شما در مدیریت وب سایت از شما بهتر عمل خواهند کرد و می بینید که در تمام کلمات تارگت از شما جلوترند و شما همچنان درگیر اینستاگرام هستید.
برندسازی چه هست و چه تاثیری در فروش ما دارد؟
برند سازی یعنی اینکه کاری کنید که نام تجاری شما در دید مردم باشد و زیاد آن را ببینند حالا به هر روشی، تبلیغات در سایر وب سایت ها بک لینک سازی و..، و برند خود را هم باید روی وب سایتتان بسازید نه اینستاگرام، بخاطر اینکه اینستاگرام ممکن است همه جا و همه زمان درست بارگذاری نشود، همه افراد هم اینستاگرام ندارند، و از همه مهمتر اینکه با ورود افراد به اینستاگرام افراد وبگردی زیادی میکنند و سایر رقبای شما رو هم می بینند و ممکن است برند شما رو فراموش کنند و سرگرم اینستا شوند.
چرا تمرکز بر روی وب سایت بهتر از اینستاگرام است؟
با افزونه ها و ابزار هایی که برای مدیریت و تحلیل وب سایت هست میتوانید نحوه واکنش کاربران به وب سایت خود را در تک تک صفحات آنالیز کنید و بسنجید به عنوان مثال روی کدام مقاله باید وقت بیشتری بگذارید و کجاست که می تواند فروش شما را افزایش دهد، و خیلی ویژگی های دیگر که توضیح آن مفصل است.
چه ابزار هایی از سایت برتری دارند بر اینستاگرام و تلگرام؟
ابزار سرچ کنسول گوگل و آنالیتیکس گوگل تحلیل های کاملی از رفتار کاربران به ما میدهند و ما می توانیم با تحلیل گزارشات آن ها، خط مشی و برنامه ریزی مشخصی برای کار روی وب سایت داشته باشیم و این گزارشات به صورت فایل قابل دانلود و آرشیو کردن هستند، ضمن اینکه پیشرفت سایت در بازه های زمانی مختلف را هم می توانید با یکدیگر بررسی کنید.
یکی دیگر از امکانات آنالیتیکس گوگل این است که می تواند به شما بگوید که به عنوان مثال ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده وب سایت شما از کدام صفحات به کدام صفحات جابجا شده اند و در کدام صفحات زود خارج شده اند و یا در کدام صفحات زمان بیشتری صرف کرده اند، و بی نهایت گزارش جذاب و کاربردی دیگر که حداقل ما در اینستاگرام بااین جزئیات ندیده ایم.
رد پای مشتریان چیست و چه اهمیتی دارد؟
اگر شما بخواهید یک فایل پی دی اف یا ویدئو را به کاربران خود هدیه دهید و مشخصاتی چون شماره همراه ایمیل را از آنها بگیرید چه میکنید؟ اینستاگرام چنین قابلیتی دارد؟
دو تا پاسخ میشه داد:
۱- آره، داخل پست یا استوری میزنیم هرکسی فایل رو میخاد مشخصاتشو دایرکت اعلام کنه تا فایلو براش بفرستیم
۲- نه، اینستاگرام امکان تشکیل فرم مشخصات خصوصی نداره و هیچ فرد عاقلی شماره همراهشو داخل نظرات و.. ارسال نمیکنه.
اگر شما با جواب ۱ موافقید باید به شما بگوییم که اینم حرفی هست و نمیشه منکرش شد، ولی این را بدانید که کسانی که داخل دایرکت مشخصاتشونو به شما میدهند یا دوستان صمیمی شما هستند و بعدشم کلی مسخره خواهند کرد شما رو، یا یک هزارم درصد از افراد ناشناس و مشتریان شما هستند که برایشان خیلی ضروری بوده داشتن محتوای آموزشی شما.
چرا یک هزارم درصد؟ چون خیلی ها تبلیغ شما رو دیدند، فایل رو هم میخواستند، اما یا سخت بوده برایشان ارسال مشخصات در دایرکت یا برایشان حس اعتماد ایجاد نشده که این کار را انجام دهند.
اما در وب سایت چه؟ به هر حال درصد بالاتری از کاربران این کار را انجام میدهند، چرا که وب سایت شما را از قبل میشناسند، دو یا سه صفحه از وب سایت شما را حداقل بررسی کرده اند، صفحات تماس و درباره ما شما را هم چک کرده اند و اعتماد برایشان حاصل شده و فایل را هم لازم داشتند و مشخصات خود را برای دریافت فایل وارد کرده اند.
حال چه اهمیتی دارد که ما مشخصات از کاربران داشته باشیم؟ داشتن رد پا یا مشخصات برای فرآیند درگیر کردن بیشتر ذهن کاربر و گرم کردن رابطه با او، به منظور معرفی محصول یا فروش محصول به مشتریان الزامیست و اگر شما نتوانید یک اطلاعات تماس قابل اطمینان و همیشه در دسترس مانند شماره همراه از مشتری خود داشته باشید، احتمال فروشتان هم کمتر می شود.
چرا؟
به این خاطر که اینترنت، اینستاگرام و.. همیشه ممکن است قطع باشند و یا طرف شما آنلاین نباشد، اما اسمس را همیشه چک کند.
چند نوع مشتری داریم و اینها چگونه جذب می شوند؟
سه نوع مشتری: سرد، گرم، داغ.
مشتریان سرد اصلا ما را نمیشناسند.
مشتریان سرد با تبلیغات چشم پر کن و جذاب میتونن جذب شوند.
مشتریان گرم با ما تا حدودی آشنا شده اند.
مشتریان گرم با فایل های رایگان و مشاوره و خدمات رایگان ما گرم شده اند.
مشتریان داغ، از ما خرید داشته اند و یا مشتریان چندین ساله و سرمایه های اصلی ما هستند.
خب حال جالبه بدانید که مشتریان داغ هم ممکن است سرد شوند اگر ببینند ما وب سایتی برای فروش آنلاین نداریم، کسب و کارمان سالهاست تغییری نکرده و بروز نشده و اپلیکیشن فروش نداریم و خیلی مسائل دیگه
وب سایت به تنهایی چگونه می تواند مشتری جذب کند؟
مانند این است که بگوییم که قلاب ماهیگیری چگونه می تواند از یک حوض پر از ماهی ماهی بگیرد، خب به راحتی، وب سایت هم با کار و تلاش هدفمند و مستمر و اصولی می تواند با جذب هدفمند بخشی از ترافیک روزانه کلمات کلیدی به خود از طریق ۱۰۰ میلیون جستجوی روزانه گوگل، به سادگی برای شما مشتری بیاورد.
چرا با تمرکز بیشتر روی وب سایت محبوب کاربران می شوید؟
چون وب سایت شما میتواند مانند شاگرد شما در مغازه عمل کند و مشتریان را به تنهایی و به خوبی پاسخ دهد و همیشه هم در دسترس باشد و با هر سرعت اینترنتی لود شود و….
اگر وب سایت شما یک پلتفرم آنلاین باشد و امکانات لازم برای مشتریان را روی آن نصب کرده باشید، کاربر بدون زحمت تمام خواسته های خود را از وب سایت خواهد گرفت و برای شما دعا خواهد کرد و اگر دفعات بعدی سوالی در زمینه کاری شما داشت به احتمال زیاد اگر وب سایت شما را در صفحه اول جستجوی گوگل ببیند حتما روی آن کلیک خواهد کرد، یا حتی بالاتر اینکه اول وارد وب سایت شما شده و در آن به دنبال سوال خود میگردد، البته به شرط اینکه وب سایت جامعی از نظر محتوایی آماده کرده باشید، همانند اینستاگرام خود.
ویدئو جالب سخنان استاد رائفی پور در این خصوص
با آرزوی بهروزی و موفقیت روز افزون شما همراهان همیشگی سئو ۶، دیدگاه های خود را به ما انتقال دهید.
نکته میلیون دلاری : اگر از تلگرام و اینستاگرام در جهت ارتقاء وب سایت خود کمک بگیرید و و از آنها بتوانید به عنوان یک قیف فروش استفاده کنید و کاربران را به سمت آنها هدایت کنید البته که مزاحم نیستند و بسیار مفید هستند اما اگر بخواهید تمام وقت خود را برای اینستاگرام و تلگرام صرف کنید این کار به ضرر برند شما و اعتبار شما خواهد بود.
حتما مقاله زیر که در این خصوص نوشته شده است را بخوانید :
https://mizbanfa.net/mag/how-to-manage-your-time-on-instagram