سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه در سئو از یک سایت قدرتمند پیشی بگیریم؟

چطور با سئو یک سایت بزرگ را شکست دهیم؟

مهم نیست که در چه مرحله ای از تولید محتوای سایت خود هستید، احتمالاً به این فکر کرده اید که سایت ها و ناشران بزرگ اکثریت سهم بازار و نتایج جستجو را به خود اختصاص می دهند.

«اگر شما هم از خودتان می پرسید چطور از دیجیکالا و ویکی پدیا و یوتیوب و امثال آنها در نتایج بالاتر برویم این مقاله برای شماست.»

بسیاری از ضرب المثل هایی که در مورد این نظریه باور داریم، واقعاً فقط فرضیات هستند. وقتی بیشتر مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سایت‌های کوچک‌تر هنوز هم می‌توانند بخش بزرگی از نتایج جستجو را داشته باشند

اکنون، ما در حال بررسی مجدد این موضوع هستیم که در گذشته به آن پرداخته‌ایم، اما زمینه بیشتری را در مورد کارهایی که امروز به‌ عنوان ناشر می‌توانید انجام دهید، بدون توجه به اندازه، اضافه کرده‌ایم.

ما برخی از داده‌ها را آورده‌ایم که ممکن است به تجسم موضوعی که نسبتاً نادرست است کمک کند.

نمودار آمار جستجوی سایتهای مختلف 5ساله و کمتر

داده های گرفته شده از کلمات کلیدی با حجم بالاتر از 1000 جستجوی ماهانه از نمونه ای از 1272 وب سایت به طور مساوی تقسیم بر زمان ایجاد سایت و اولین محتوای منتشر شده.

آیا وب سایت های بزرگ بر نتایج جستجوی گوگل تسلط دارند؟

جستجو در گوگل

در حالی که به نظر می رسد وب سایت های بزرگ همیشه در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دارند، حقیقت این است که نتایج جستجو هر ساله متنوع تر و بیشتر می شوند.

این بدان معناست که سایت‌ های بزرگ هر ساله املاک بیشتری را به سایت‌ های کوچکتر، سایت‌ های متوسط، قطعه‌ های غنی (ریچ اسنیپت ها)، محتوای ویدیویی و دیگر انواع نتایج جستجو از دست می‌دهند.

آمار چند سایت از نظر ترافیک ماهانه

داده های گرفته شده از کلمات کلیدی با حجم بالاتر از 1000 جستجوی ماهانه از نمونه ای از 1272 وب سایت به طور مساوی تقسیم بر بازدیدهای ماهانه سایت ها

داده ها نشان می دهد که سایت های جدید از سایت های قدیمی بهتر عمل می کنند و سایت های کم بازدید از سایت های پربازدید پیشی می گیرند.

پویایی نیز منطقی است. بسیاری از سایت ها در طول زمان ترافیک را افزایش می دهند و دستان زیادی روی آنها کار می کنند. با گذشت زمان، این رشد منجر به خطاها، عدم نگهداری محتوا و مسائل سئو می شود که نتیجه عملکرد ضعیف طرف های مختلف کار در سایت است.

در حالی که «اقتدار» یا همان فاکتور Trust پیج رنک ( که یک اندازه‌گیری واقعی هم نیست ) لزوماً منجر به افزایش ترافیک نمی‌شود. سایت‌های جدید یا نو ظهور اغلب در واکنش به تغییرات و ایجاد و تطبیق محتوای موجود در حال تغییر، سریعتر هستند و به آنها در نحوه برخورد با کلمات کلیدی فردی مزیت می‌دهند.

خودت را کم نفروش

چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که زمان خود را می‌توانید صرف بروزرسانی و بهینه‌ سازی صفحات و پست‌ های خود کنید تا رتبه بهتری کسب کنید.

این تاکتیکی است که ناشران بزرگتر ممکن است وقت انجام آن را نداشته باشند. ایجاد محتوای موجود در سایت شما همیشه زمان خوبی را صرف می کند.

در زیر، نمونه‌ هایی از نحوه بهینه‌ سازی صفحات در سایت شما ارائه می‌کنیم، اما معمولاً مواردی مانند قالب‌ بندی مجدد صفحه یا پست خود (یا به عنوان مثال – فرم کوتاه، فهرست شماره‌ دار، نحوه انجام)، تغییر تاریخ انتشار (منعکس کننده آن) اخیراً به‌روزرسانی شده است)، افزودن تصاویر غنی (یا ایفوگرافی ها) با برچسب‌ ها و کلمات کلیدی، همگی کارهای آسانی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در سایت‌های بزرگ پیشرفت کنید.

درس سئو

شناسایی کلمات کلیدی (تحقیق برای کلمات کلیدی)

تحقیق کلمات کلیدی

یک نکته از سئو 6 : شناسایی کلمات کلیدی و بروزرسانی منظم و مداوم آنها کاری است که شرکت های بزرگ از آن غافل هستند (به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی همیشه در حال کهنه شدن هستند و یک عبارت کلیدی نمیتواند سالیان متوالی توسط مردم جستجو شود.)

هنگامی که شما به عنوان یک ناشر به دنبال جذب ترافیک بیشتر به سایت خود هستید، بهترین مکان برای جستجو کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا هستند که در رتبه 11-20 (صفحه دوم) قرار می گیرند(منظور کلماتی است که در آنها سایت شما در صفحه دوم نتایج گوگل است). اساساً این کلمات کلیدی بهترین مکان برای جستجوی برای یک ناشر هستند.(در این صفحات از سایت خود به احتمال زیاد شما با دست باز تری می توانید تغییرات اعمال کنید و به صفحه اول برسید).

اگر بتوانید اختلافات زیادی را در معیارهای سئو رتبه بندی صفحه در موقعیت 11-20 پیدا کنید، این می تواند واقعاً ارزشمند باشد. به این معنا که، اگر تفاوت‌ های زیادی بین صفحه شما و صفحات بالای شما وجود داشته باشد، چند تنظیم می‌تواند شما را در بخش‌ هایی از صفحاتی که قبلاً نبوده‌اید جلو بیاندازد.(در اینجا فاکتور هایی مانند تولید محتوای روزانه، آتوریتی (پیج آتوریتی و دامین آتوریتی)، تعداد تصاویر، تعداد کلمات،طول عنوان، طول توضیحات، استفاده یا عدم استفاده از اسنیپت ها و اسکیما ها، تعداد بک لینک ها و بسیار از مسائل دیگر که توسط سایت های رقیب رعایت شده باشد حائز اهمیت می باشد).

سپس می توانید از این بینش ها استفاده کنید و آنها را به پیشرفت هایی تبدیل کنید تا به صفحه خود شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه 1 نتایج جستجو بدهید. 

بهینه سازی کلمات کلیدی معمولاً به صورت صفحه به صفحه انجام می شود. به این معنی که شما معمولا یک صفحه و یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید.

با استفاده از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مانند Ahrefs ، SEMrushs یا KWFinder (ده ها مورد موجود است)، به طور ایده آل کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالاتر از 1000 را پیدا کنید. هرچه سختی (رتبه‌بندی) کمتر و حجم جستجو بیشتر باشد بهتر است.

موارد اقدام برای کلمات کلیدی

آنالیز عبارات کلیدی

یکی از مهم ترین عوامل برای رتبه بندی، داشتن کلمات کلیدی هدفمند در عناصر HTML خاص در یک صفحه است. (مهمترین عناصر هم تگ عنوان متای دسکریپشن، تگ H1 تگ H2 و تگ Strong هستند).

به همین دلیل است که اولین گام تشخیص اینکه آیا کلمات کلیدی مورد نظر در صفحه هدف استفاده می شوند یا خیر، و همچنین اولین نتیجه برای مشاهده عدم تطابق بین این دو است. برای هر رتبه بندی صفحه در چند نقطه اول، تقریباً در تمام مواقع کلمه کلیدی مورد نظر در این عناصر HTML گنجانده می شود: عنوان، H1، و H2/H3 .

URL مکان مهم دیگری برای داشتن کلمات کلیدی هدف است. تغییر URL می تواند مشکلاتی را برای سئو ایجاد کند، مانند از دست دادن ارزش بک لینک اگر URL قدیمی به URL جدید هدایت نشود. معمولاً فقط در مواردی توصیه می شود که یک URL را تغییر دهید که یک صفحه قبلاً ترافیک بسیار کمی دارد یا هیچ ترافیکی ندارد. بنابراین اگر ناشر جدیدی هستید، در اصلاح آن تردید نکنید.

طول محتوا جنبه مهم دیگری برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص است. اگر اختلاف طولی عمده ای بین صفحه هدف و نتایج رتبه بندی برتر وجود داشته باشد (منظور 5 رقیب اول شما در گوگل در آن کلمه کلیدی است)، این ممکن است دلیل واضحی باشد که یک صفحه رتبه خوبی ندارد. تمام صفحاتی که کمتر از 300 کلمه محتوا دارند به عنوان صفحات “محتوای نازک” نامیده می شوند و در بیشتر مواقع هرگز رتبه خوبی ندارند. 

گوگل معمولا به صفحاتی که محتوا را تجزیه می کنند با تصاویر پاداش می دهد (پس سعی کنید زیر هر عنوانی از مقاله خود یک عکس بگنجانید و محتوا های خود را به بخش های 200 الی 300 کلمه ای با عناوین مجزا تفکیک کنید). داشتن تعداد کمی یا بدون عکس در یک صفحه می تواند دلیلی باشد که آن صفحه به خوبی رتبه بندی نمی شود.

برخی از ابزارهای سئو که در بالا ذکر شد دارای مواردی مانند “فاصله یاب کلمات کلیدی” یا گپ های محتوایی و همچنین امتیازهای اعتبار صفحه هستند (مانند سمراش و ahref و..) که البته ابزار خوب میزفا هم این امکانات رو به صورت فارسی دارا می باشد.

پیشرفت خود را مرور کنید

پروسه سئو چقدر زمان میبرد؟

به طور معمول، تغییرات رتبه بندی بیشتر در 2 هفته پس از اعمال تغییرات در صفحات جداگانه تنظیم می شود. (اگر از گوگل درخواست ایندکس مجدد کنید این فرآیند حتی ممکن است در دو سه روز هم انجام شود).

اگر تغییرات مثبت بود، یک اقدام خوب، اجرای همان فرآیند در تمام صفحات قابل اجرا در سایت شما خواهد بود.

پس از آن، یک چکاپ معمولی 3 ماهه تمام چیزی است که واقعاً برای ادامه مسیر به آن نیاز دارید. البته، شما می توانید بیشتر درگیر باشید و بیشتر اوقات نظارت داشته باشید، اما هر چند ماه یک بار به شما یک پایه خوب می دهد.

استفاده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ سایت Ezoic یک راه عالی برای نظارت بر تغییرات خود خارج از ابزار کلیدواژه و دریافت داده های لازم برای تصمیم گیری است.

در برگه محتوا ، به گزارش‌ هایی مانند صفحات فرود و جزئیات صفحه نگاه کنید. به عنوان مثال، در اینجا گزارشی وجود دارد که بر اساس تعداد کلمات در ماه کامل گذشته (دسامبر) در مقایسه با قبل (نوامبر) مرتب شده است که نشان دهنده بهبود معیارها است.

ابزار سئو سایت ezoic

در مرحله بعد، در اینجا نمایی از صفحات جداگانه وجود دارد تا بتوانید عملکرد آنها را مشخص کنید. مرتب سازی کنید، فیلترها را اضافه کنید یا هر تعداد ستون را که می خواهید ببینید اضافه/حذف کنید. اعداد برتر میانگین تمام صفحات شما هستند.

بهترین ابزار سئو

آیا سایت های کوچکتر همیشه می توانند از سایت های بزرگتر برتری بگیرند؟

کسب ترافیک بیشتر از طریق سرچ گوگل

گفتن آن به طور نامحدود سخت است. تاکنون، گوگل به سمت ایندکس کردن تعداد بیشتری از سایت ها در هر سال گرایش داشته است. این به معنای نتایج بالقوه بیشتر به طور کلی است. به‌علاوه، این روندی است که در آن نتایج به دور از تعداد کمی از سایت‌های بزرگ که کل ترافیک جستجوی ارگانیک Google را مصرف می‌کنند، متنوع می‌شوند.

به یاد داشته باشید، ناشرانی که محتوا را برای جستجو می‌سازند، بیشترین سود را خواهند داشت. این به معنای نوشتن محتوا برای افرادی است که از موتورهای جستجو استفاده می کنند، نه خود موتورهای جستجو.

نکات میلیون دلاری آخر مقاله :

توجه : در سال 2023 تمرکز ما بیشتر بر روی بروزرسانی محتوا های قدیمی و کاربردی تر کردن آنها باید باشد و محتوا های یتیم خود را باید یا حذف یا تقویت کنیم.

البته که نباید از تولید محتوا فراموش شود، حتما تولید محتوا را در دستور خود داشته باشید، و اگر دچار توهم یا بهترین یا هیچی شده اید به عبارتی اگر دچار بیماری اهمال کاری و کمال گرایی شده اید، باید به شما بگوییم در سال 2023 لطفا این مشکل خود را حل کنید و حتی اگر شده با 30% توقعتان از محتوا آن را منتشر کنید.

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه فرودی داره و خلاصه صبوری آخرش اون نتیجه مطلوب رو به همراه خواهد داشت. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0