نحوه پیدا کردن سایت در گوگل

نحوه پیدا کردن سایت در گوگل

برای پیدا کردن سایت در گوگل راه کار های مختلفی شناخته شده و به آن ها پرداخته شده که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم و ایرادات آنها را با هم بررسی می کنیم. با ما در سئو ۶ همراه شوید.

جایگاه سایت در نتایج گوگل را چطور متوجه شویم؟

نحوه پیدا کردن سایت در گوگل

رنک ترکر گوگل را بررسی می کند و جایگاه سایت شما را گزارش می دهد اما کشور ایران را ندارد 🙁

در اوایل سال ۹۹ و تا چند ماه پیش، از نرم افزاری به نام رنک ترکر می شد برای پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل (SERP) استفاده کرد، اما پس از بروز تحریم های مختلف و متنوع بنظر رنک ترکر هم ایران را تحریم کرد و جستجوی گوگل در ایران را از لیستش حذف کرد پس از ارائه آپدیت های مختلف خود و بسیاری که با این نرم افزار عادت کرده و از آن به عنوان یک نرم افزار کار راه انداز استفاده می کردند، سردرگم شده و بدنبال راه حلی برای پیدا کردن موقعیت درست و دقیق سایتشان در نتایج گوگل رفتند.

برخی از موضوعات زیر را با هم بررسی می کنیم:

  • جایگاه سایت در نتایج گوگل
  • رتبه سرچ گوگل
  • سرچ کلمات در گوگل
  • رتبه سایت با کلمات کلیدی
  • مقایسه کلمات کلیدی در گوگل
  • کلمات کلیدی گوگل
  • کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

چگونه می توانم میزان جستجوی یک کلیدواژه را در گوگل بدانم؟

چگونه می توانم میزان جستجوی یک کلیدواژه را در گوگل بدانم اگر بخواهیم کوتاه به این سوال پاسخ دهیم می توانیم بگوییم میزان جستجوی یک کلید واژه را از هیچ روشی نمیشود دقیق محاسبه کرد، مگر آنکه شما در آن کلمه مشخص رتبه ۱ گوگل باشید و بالای ۶۰% نرخ ورودی داشته باشید، در آن موقع تا حدی می شود گفت که شما چقدر ورودی از آن کلمه خواهید داشت.

 

رتبه سایت با کلمات کلیدی چندمه؟

بررسی رتبه سایت با کلمات کلیدی

بررسی وضعیت سایت در موتورهای جستجو نکات زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما کوتاه بگوییم که رتبه شما در همراه اول ایرانسل و… در طول روز و در شهر های مختلف ممکنه یکسان نباشه

برای مشاهده جایگاه در گوگل برخی از این دوستان به راه حلی مانند افزونه نایت واچ کروم رسیدند که ایرادات زیادی هم دارد و به آنها می پردازیم

پس از نصب افزونه NightWatch کروم این افزونه در گوشه بالای کروم (بسته به زبان کروم شما در گوشه بالا سمت چپ برای زبان فارسی و سمت راست برای زبان انگلیسی) ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن در پنجره جدیدی که باز می شود می توانید به دنبال کلمه یا کلمات مد نظر خود بگردید و آنها را پیدا کنید.

اما چه ایراداتی دارد این افزونه و چرا؟

۱- رتبه ای که توسط این افزونه ارائه میشود کاملا دقیق و درست نیست و قابل استناد هم نمی باشد

۲- چند کلمه را با هم نمی شود درآن جستجو کرد و کلمات مختلف را با هم مقایسه کرد.

۳- از کجا معلوم چند روز دیگر همین افزونه هم ایران را تحریم نکند و دیگر نتوانیم از آن استفاده کنیم؟

و اما روش دوم یا راه کار دومی که ممکن است به آن رسیده باشید استفاده از https://serpchecker.com/ است که اگر چه خوب است و توصیه شده اما این هم ایراداتی دارد.

۱- این سایت مدت زیادی است که کشور ایران را ندارد و باید یکی از کشورهای همسایه را انتخاب کنید و در آن جستجو کنید

۲- با توجه به مورد اول قطعا رتبه ای که بدست خواهید آورد رتبه دقیقی نخواهد بود و مورد تایید نیست.

حالا تازه متوجه شدید که ماجرا از چه قرار است و چرا این همه دردسر دارید با گوگل، پس بیایید تا برایتان بهترین و مورد تایید ترین راه کار سئو ۶ که البته ساده ترین و قدیمی ترین آنها هم هست را بازگو کنیم.

شاید بنظر شما خنده دار بنظر برسد اما بهترین راه و روش جستجو که جایگاه قطعی سایت شما را نمایش می دهد جستجو توسط مرورگر خودتان است.

بهتر است شما در کنار مرورگر اصلی که استفاده می کنید به عنوان مثال کروم، یک مرورگر جانبی هم به عنوان مثال همانند موزیلا داشته باشید و از طریق آن اقدام به جستجوی کلمات کلیدی خود کنید.

تذکر : هر بار پس از جستجوی چند صفحه بهتر است با زدن دکمه کنترل و شیفت و دیلت (CTRL+Shift+Delete) کش مرورگر خود را حذف کنید.

اگر چه در آپدیت های جدید گوگل در سال ۲۰۲۰ کش مرورگر ها تاثیر کمتری نسبت به قبل در نمایش جستجو ها دارند اما همین تاثیر اندک هم به مانند قبل با حذف کش از بین میرود و شما جایگاه واقعی سایت خود در گوگل را از این طریق خواهید دید.

نکته مهم : جایگاه وب سایت شما ممکن است در موقعیت های جغرافیایی مختلف متفاوت باشد و بهتر است در جریان باشید که اگر شما در خراسان رضوی به عنوان مثال کلمه ای را جستجو کرده اید و سایت شما در جایگاه اول قرار داشته لزوما در تهران و یا سایر استان ها ممکن است این رتبه یکسان نباشد و قطعا دستخوش تغییراتی خواهد بود.

چرا رتبه در مکان های مختلف متفاوت است؟

به این خاطر که الگوریتم محلی گوگل که به مکان و موقعیت کسب و کارها حساس است سعی دارد تا بهترین و نزدیک ترین محل انجام آن کار را به جستجوگر نمایش دهد تا او کمترین مسافت را بپیماید.

پس اگر شما در تهران هم نمایندگی دارید برای آن صفحه ای در وب سایتتان ایجاد کنید و آدرس آن نمایندگی خود را در فوتر هم ذکر کنید.

نکته میلیون دلاری : برای پیدا کردن سایت در گوگل راههای بسیاری وجود دارد اما بهترین راه این است که از کاربران شبکه‌های اجتماعی خود بخواهید که کلمات کلیدی مقالات شما را با نام برندتان در اینترنت جستجو کنند تا کلمه کلیدی شما به همراه برند هم در گوگل معرفی شود

Facebook
X
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Tumblr
Telegram
Threads
Skype
VK