سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بازاریابی گوشه ای یا نیچ مارکتینگ چیست و چطور انجام بدهیم؟

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست و چگونه از بازاریابی گوشه ای یا نیچ مارکتینگ استفاده کنیم؟

نیچ چیست

نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای که در این مقاله کوتاه از سئو 6 به آن میپردازیم، مقوله بسیار مهمی است که توجه به آن برای رشد هر کسب و کاری الزامیست.

در این مقاله قصد نداریم تکرار مکررات کنیم و اطلاعات تکراری به شما بدهیم، قصد ما این است تا به شما راه کار های کاربردی برای تغییرات در کار بدهیم که میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

تعریف نیچ مارکتینگ چیست؟

خلاصه تعریفی که از نیچ مارکتینگ به زبان ساده در وب یافت می شود، این است که نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای یعنی اینکه شما ببینید که کار شما در اذهان عمومی به چند بخش تقسیم می شود و شما دقیقا در کدام قسمت تخصص ویژه ای دارید و می توانید کاری انجام دهید.

برخی از مهمترین سوال ها در انتخاب نیچ عبارتند از

یعنی به عنوان مثال اگر شما مکانیک خودرو هستید در کدام بخش از مکانیکی خودرو ها تجربه خاصی دارید؟

آیا شما مصرف خودرو را می توانید به حداقل برسانید؟

سوال بالا هم البته کلی هست..

باید بگوییم آیا شما سیستم سوخت رسانی خودرو را کاملا می شناسید و میدانید کدام اجزای خودرو در کاهش مصرف سوخت نقش دارند؟

آیا می دانید کدام بیشترین تاثیر را دارد و کسی معمولا به سمت عیب یابی آن نمی رود؟

آیا روش ویژه ای برای رفع غیب آن قطعه سراغ دارید؟

اگر آری، پس شما می توانید در تعمیر آن قطعه نیچ شوید و بازاریابی گوشه ای داشته باشید.

فقط باید در تعمیر آن قطعه یا رفع یک مشکل خاص تخصص شما عمق زیادی داشته باشد و تمام جوانب آن را بشناسید.

اگر اینگونه است شما می توانید در آن گوشه از کار گوشه خوبی از کار را بگیرید و خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه دهید.

فقط باید لیستی از جزئیات کار خود تهیه کنید و ببینید که در کدام بخش تسلط خوبی دارید و خدمات خوبی به مشتریان خود میتوانید ارائه دهید.

چگونه از نیچ مارکتینگ بهره ببریم؟

خیلی واضح است، اگر شما یک وب سایت دارید بهتر است در حوزه تخصص اصلی خود فعالیت کنید، مثلا تعمیرات بورد فینگرپرینت گوشی سامسونگ (فقط)، یا طراحی سایت وردپرس شخصی یا شرکتی (فقط)، اینها می شود نیچ های بازار.

حتی اگر قصد تبلیغات دارید فقط در حوزه تخصص اصلی خود شروع به تبلیغات کنید.

چرا نیچ مارکتینگ منفعت زیادی به کسب و کار ما میرساند؟

این قسمت رو هم اگر بخواهیم به صورت خلاصه و واضح شرح بدیم، بهتر میدانیم برایتان یک داستان تعریف کنیم.

همانطور که می دانید کار اصلی تیم سئو 6 مشاوره و انجام خدمات سئو سایت است.

سایت تیم سئو 6 در ابتدا با کلمات سئو رتبه نداشته است، همانطور که الان هم ندارد و کلا قصد نداریم در این حوزه به این شکل وارد رقابت شویم در حال حاضر چرا که هم پتانسیل بالاتری میطلبد و هم وقت بیشتری باید صرف کنیم.

وب سایت سئو 6 در سال 93 با عبارت کاهش رتبه الکسا رتبه 1 گوگل بود و این رتبه را تا سال 96 برای خود نگه داشتیم. (البته سال 93 با سایت قدیمی خود رتبه گرفته بودیم بعد این رتبه را منتقل کردیم به سئو 6)

و نتیجه ای که از این ماجرا می خواهیم بگیریم این است که تمام پروژه های سئویی که گرفتیم و انجام دادیم به جز پروژه های سئو خارجی، روی جستجوی کاهش رتبه الکسا بوده است نه کلمات مرتبط به خود سئو.

یعنی نیچ اصلی ما کاهش رتبه الکسا بود نه سئو، اما چون سئو با الکسا در هم آمیخته شده بود آن زمان و در سایت سئو 6 که محتوا های سئویی زیادی داشت رتبه گرفته بودیم توانستیم اعتماد کاربران را جذب کنیم و 100% تماس ها به مشتری های دائمی ما تبدیل شدند.

توضیحات کاملتر در خصوص نیچ مارکتینگ در سئو را در ویدئو زیر ببینید :

نکته میلیون دلاری : فعالیت در نیچ تخصصی یعنی فروش بیشتر در بازه زمانی کوتاه تر، پس فرصت را از دست ندهید و گوشه دنجی برای فروش خود بیابید.
مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0