سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

مقابله با بک لینک های اسپم در سال 2023 و 24

مقابله با لینک های اسپم و سئو مفنی چگونه است؟

بک لینک های اسپم و بی کیفیت برای هر سایتی خصوصا اگر تازه کار باشد می تواند آسیب رسان و مضر باشد، در این مقاله از سئو 6 به نحوه حذف بک لینک های اسپم از طریق گوگل Disavow می پردازیم.

(این مقاله ترجمه قابل درک از سایت گوگل می باشد به همراه توضیحات اضافه و تکمیلی.)

نگاتیو سئو چیست؟

نگاتیو سئو (Negative SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو انجام می‌شود. این اقدامات معمولاً توسط رقبا انجام می‌شوند تا از موفقیت سایت شما جلوگیری کنند.

نگاتیو سئو می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد بک لینک‌های سمی: بک لینک‌های سمی به بک لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های اسپم یا بی‌کیفیت به سایت شما اشاره می‌کنند. این بک لینک‌ها می‌توانند به کاهش اعتبار سایت شما در نظر موتورهای جستجو کمک کنند. (لینک اسپم یا سمی لینکی است که از سایت های بی کیفیت و زیادی به صورت ناگهانی به وب سایت شما وارد شود.)
  • ارسال گزارش‌های اسپم: ارسال گزارش‌های اسپم به موتورهای جستجو می‌تواند باعث شود که سایت شما به عنوان یک سایت اسپم شناسایی شود. این امر می‌تواند منجر به حذف سایت شما از نتایج جستجو شود.
  • هک سایت: هک سایت می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در سایت شما شود که می‌تواند تأثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد.
  • انتشار محتوای منفی: انتشار محتوای منفی در مورد سایت شما در اینترنت می‌تواند منجر به کاهش اعتبار سایت شما در نظر کاربران شود.

لینک های اسپم که اولین آفت سئو منفی هست معمولا در بین سال های 2010 تا 2018 خیلی بیشتر به چشم می آمد و اخیرا گوگل اعلام کرده که الگوریتم هایش توانایی تشخیص لینک اسپم را دارند و جای نگرانی نیست، البته کاملا هنوز گوگل به این توانایی نرسیده (در تاریخ 20/10/2023 یا 20 اکتبر که این مقاله آپدیت شده همچنان میتوان نگران این موضوع بود.)

نگاتیو سئو می‌تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر سئو سایت شما داشته باشد. بنابراین، مهم است که اقدامات لازم را برای محافظت از سایت خود در برابر نگاتیو سئو انجام دهید.

برای محافظت از سایت خود در برابر نگاتیو سئو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • از ابزارهای بررسی بک لینک استفاده کنید: ابزارهای بررسی بک لینک می‌توانند به شما کمک کنند تا بک لینک‌های سمی را در سایت خود شناسایی کنید.
  • از گزارش‌های اسپم گوگل استفاده کنید: گوگل ابزاری به نام گزارش‌های اسپم ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای بررسی گزارش‌های اسپم ارسال شده در مورد سایت خود استفاده کنید.
  • از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید: اطمینان حاصل کنید که سایت شما از نظر امنیتی ایمن است تا از هک شدن سایت خود جلوگیری کنید.
  • از محتوای با کیفیت استفاده کنید: محتوای با کیفیت می‌تواند به بهبود اعتبار سایت شما در نظر کاربران کمک کند.

اگر فکر می‌کنید که سایت شما هدف نگاتیو سئو قرار گرفته است، باید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. در صورت نیاز، می‌توانید از متخصصان سئو کمک بگیرید.

سئو منفی و راه های مقابله با آن

سئو منفی یا Negative SEO چی هست و چه اهدافی دارد؟

همانطور که از اسمش پیداست نگاتیو سئو یا سئو منفی فرزند نا خلف سئو (کلاه سیاه) است و درست برعکس سئوی کلاه سفید است که تا الان در سئو 6 در موردش صحبت کردیم و سالیان زیادی هست که در حال آسیب رسانی به وب سایت هاست، زمین زدن بقیه رقبا هدف  سئو منفی هست که تا حد زیادی هم به هدفش رسیده!

رقبای شما با استفاده از این روش میتونن شما رو از دور رقابت‌ حذف کنند و کاری کنند که دیگر سایت شما صفحه اول گوگل رو به خودش نبینه..

برخی از تاکتیک‌های معروف نگاتیو سئو عبارتند از:

ساختن هزاران لینک اسپم (البته تدریجی و مرحله ای)

درخواست های جعلی حذف لینک

ایجاد نظرات و Review های جعلی

آسیب زدن به محتوای شما یا سرقت محتوا

هک کردن سایت شما

از کجا بفهمیم که سایت مورد هجوم سئو منفی واقع شده یا نه؟

اگر یکدفعه متوجه افت ناگهانی ورودی های سایت از گوگل شدید یا رتبه سایت در برخی کلمات خراب شد، احتمالا سایت شما زیر بار سئو منفی (نگاتیو سئو) هست، برای بحث ترافیک ربات ها و جلوگیری از هک شدن سایت که لازم است ریکپچای گوگل رو روی سایتتون فعال کنید و یه سری کار های امنیتی انجام بدید.

برای فهمیدن سئو منفی یا نگاتیو سئو و اسپم لینک ها روی سایت هم کافیست در سایت ahref وارد شوید و سایت خود را به صورت دوره ای بررسی کنید..

چگونه از سئو منفی و اسپم لینک های زیاد جلوگیری کنیم و با آنها مقابله کنیم؟

این کار ممکن است در عمل نشد باشد و در هجوم لینک های اسپم آن هم به تعداد زیاد نشود کار خاصی انجام داد یا بسیار زمانبر باشد، اما بهترین کاری که می شود انجام داد در مقابل سه کار اساسی زیر است :

استمرار مطلب گذاری روزانه، تقویت لینک دهی داخلی مطالب، لینک کردن وب سایت های دیگرمان به یکدیگر.

نحوه حذف لینک های اسپم از لیست سایت های لینک دهنده؟؟

با ورود به بخش یا امکان Disavow گوگل (برای کسانی هست که مورد هجمه افراد ناشناس قرار گرفته اند) و از سایت هایی لینک به سایتشان داده شده که آنها برای حذفشان دسترسی ندارند به آن سایت ها. (یا به عبارتی مورد سوء استفاده سئو منفی قرار گرفته اند.)

اگر شما اطمینان به افزایش لینک های غیر طبیعی به سایت خود دارید، یا اگر فکر می کنید که شما مورد هجوم لینک های بی کیفیت (به دلیل لینک های پرداخت شده یا سایر طرح های پیوند که دستورالعمل های کیفیت گوگل را نقض می کنید) قرار گرفته اید، باید سعی کنید لینک ها را از سایت دیگر به سایت خود حذف کنید. اگر شما نمیتوانید آن لینک ها را حذف کنید یا آنها را حذف کنید، باید URL های صفحات مشکوک یا دامنه هایی را که به وب سایت شما پیوند دارند، حذف کنید.

بررسی لینک ها در ahref

برای حذف لینک های مخرب و بی کیفیت که به سایت شما داده شده اند و بی تاثیر کردن آنها ابتدا باید در سایت اچرف ( ahref ) لیست بک لینک های بی مصرف و اسپم را استخراج کنید و سپس آنها را در قالب فایل .txt ذخیره و در گوگل آپلود کنید..

تذکر : این یک ویژگی پیشرفته است و باید تنها با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. اگر به طور نادرست استفاده شود، این ویژگی به طور بالقوه می تواند، عملکرد سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل آسیب برساند.( چون ممکن است لینک هایی را حذف کنید که موثر باشند نه مخرب!!)

مراحل دفع کردن تاثیر لینک های اسپم به سایت چیست؟

مرحله 0 : تصمیم بگیرید که آیا این کار لازم است

در اغلب موارد، گوگل می تواند ارزیابی کند که کدام لینک ها بی مصرف هستند، بنابراین اکثر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار ندارند.

در هر صورت شما فقط باید لینک های بی مصرف را حذف کنید.

با فرض اینکه شما شناخت درستی از لینک های ورودی به سایت خود دارید

شما تعداد قابل توجهی از لینک های، مصنوعی و یا کم کیفیت را به سایت خود پس از بررسی شناسایی می کنید.
این لینک ها باعث ایجاد یک عمل دستی شده اند یا احتمالا یک عمل دستی را در سایت شما ایجاد می کنند.

تذکر : برخی مواقع ممکن است این لینک های مخرب روی کلمات کلیدی اصلی شما و با لنگر متن یا آنکر تکست اصلی به مقاله یا صفحه اصلی شما داده شده باشند و این کار حساب شده بوده و لازم است در حذف آنها قدمی بردارید.

گوگل بسیار سخت کار می کند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات در سایت های شخص ثالث منفی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

در برخی موارد، لینک های دریافتی می توانند نظر گوگل در مورد یک صفحه یا سایت را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال، شما یا یک متخصص SEO که شما استخدام کرده اید ممکن است لینک های بد را به سایت خود از طریق لینک های پرداخت شده یا سایر طرح های لینک که دستورالعمل های کیفیت ما را نقض می کنند، ساخته اند.

اول و مهمتر از همه، ما توصیه می کنیم که به عنوان بسیاری از اسپم ها یا لینک های کم کیفیت از وب را که ممکن است حذف کنید.

مرحله 1: یک لیست از لینک ها را به Disavow بسازید

disavow گوگل چیست؟

لیست صفحات یا دامنه های خود را در یک فایل متنی که به Google آپلود می کنید، جمع آوری کنید.

پس از ذخیره فایل لیست لینک سایت ها در قالب متن (.txt) وارد صفحه Disavow گوگل شوید و سایت مورد نظر را (که قبلا در سرچ کنسول ثبت کرده اید) انتخاب کنید و برای آن فایل را بارگذاری کنید.

در ادامه به شما جزئیات بیشتری میگوییم برای بهتر متوجه شدن بحث با ما همراه باشید.

 

 

فرمت فایل لینک ها برای حذف تاثیر در گوگل چیست؟

فرمت فایل لینک ها برای حذف تاثیر در گوگل چیست؟

یک URL یا دامنه را مشخص کنید تا هر خط را از بین ببرید. شما نمیتوانید یک زیرپوش کامل مانند example.com/en/ را از بین ببرید
برای از بین بردن یک دامنه (یا زیر دامنه) پیشوند آن را با “دامنه:”، به عنوان مثال: دامنه: example.com
فایل باید یک فایل متنی کدگذاری شده در utf-8 یا 7 بیتی ASCII باشد
نام فایل باید در .txt پایان یابد
حداکثر طول URL 2،048 کاراکتر است
حداکثر اندازه فایل 100000 خط (از جمله خطوط خالی و خطوط نظر) و 2 مگابایت است.
شما می توانید نظرات را ذکر کنید اگر دوست دارید با شروع یک خط با علامت #. هر گونه خطی که با # شروع می شود، توسط گوگل نادیده گرفته می شود.
مثال:

# دو صفحه به disavow
http://spam.example.com/stuff/comments.html
http://spam.example.com/stuff/paid-links.html

# یک دامنه به disavow
دامنه: shadyseo.com
اگر شما URL ها یا سایت ها را در گزارش لینک ها برای سایت خود پیدا کرده اید، می توانید داده ها را از گزارش لینک ها با کلیک بر روی دکمه صادرات دانلود کنید. اطمینان حاصل کنید که هر URL را از فایل دانلود شده حذف کنید که نمی خواهید از بین ببرید.

مرحله 2: لیست خود را آپلود کنید

شما می توانید یک لیست Disavow را برای هر ملک که مالک آن هستید، ارسال کنید. آپلود یک لیست جدید برای اموال هر لیست موجود برای آن ویژگی را جایگزین کنید.
شما باید صاحب ملک برای آپلود لیست Disavowow باشید.
لینک های غیرقانونی در گزارش لینک ها ادامه خواهد یافت.

برای آپلود لیست صفحات یا دامنه ها به Disavow:

به صفحه ابزار Disavown لینک بروید.
یک ملک را از لیست ملک انتخاب کنید. این لیست فقط به این ویژگی اعمال می شود. اگر یک لیست برای این ویژگی وجود داشته باشد، خلاصه ای از صفحات و دامنه های غیرقانونی را خواهید دید. آپلود لیست دیگری به این ویژگی لیست موجود را برای این ویژگی جایگزین می کند.
روی دکمه کلیک کنید تا لیست خود را آپلود کنید.
فایل disavow را از رایانه محلی خود به عنوان کارگردانی انتخاب کنید.
اگر فایل دارای هر گونه خطا باشد، لیستی از خطاها را بلافاصله مشاهده خواهید کرد. لیست قدیمی شما جایگزین نخواهد شد. شما می توانید لیست جدید خود را تعمیر کنید و سعی کنید دوباره آن را آپلود کنید.
اگر آپلود موفق باشد، می تواند چند هفته طول بکشد تا گوگل لیست خود را به فهرست خود اضافه کند، زیرا Google وب را مجددا راه اندازی می کند و صفحاتی را که می بینیم بازتولید می کند.
حذف همه تخفیف ها برای اموال
اگر می خواهید تمام تخفیف ها را برای یک ملک داده حذف کنید، این مراحل را دنبال کنید. اگر می خواهید یک لیست قدیمی را با یک جدید جایگزین کنید، لازم نیست این کار را انجام دهید؛ به سادگی لیست جدید را آپلود کنید

به صفحه ابزار Disavow لینک بروید.
یک ملک را از لیست ملک انتخاب کنید.
روی لغو لغو کلیک کنید. لیست تخلف برای اموال انتخاب شده حذف خواهد شد. این می تواند چند هفته طول بکشد تا گوگل لیست خود را به فهرست ما اضافه کند، همانطور که ما وب را مجددا مجددا مجددا راه اندازی کردیم و صفحاتی را که می بینیم بازتولید می کنیم.

منبع : گوگل

لیست بک لینک های اسپم برای حذف از سایت

لیست بک لینک های اسپم

در انتها هم لیست چند دامین را برای شما قرار می دهیم که این وب سایت ها که سایت های فیلیپینی هستند برای سایت شما مشکل ساز نشوند.

جریان چیه؟

وب سایت هایی که در زیر مشاهده می کنید در ابتدای سال 1400 با لینک دادن به اکثر وب سایت های ایرانی باعث پنالتی شدن وب سایت ها شده بودند

برای رفع مشکل پنالتی شدن و جلوگیری از بروز مشکل در آینده باید این لیست را به همین شکل در فایل .txt کپی کنید و به Disavow گوگل اضافه کنید (همانطور که در بالا گفتیم)

نکته میلیون دلاری : سئوی منفی می تواند یک معضل بزرگ برای هر وب سایتی باشد، و مهمترین و بدترین سئو منفی شاید توسط خرید بک لینک های بی فایده توسط خودمان انجام شود

لیست لینک های اسپم برای حذف از وب سایت :

domain:aahna.pw
domain:aaradhya.pw
domain:aarohi.pw
domain:adamya.pw
domain:adya.pw
domain:agrima.pw
domain:aiyana.pw
domain:ananya.pw
domain:anusha.pw
domain:anvita.pw
domain:arpita.pw
domain:aseema.pw
domain:ashwini.pw
domain:avni.pw
domain:bhavya.pw
domain:dipti.pw
domain:diya.pw
domain:esha.pw
domain:gauri.pw
domain:kanchan.pw
domain:kavita.pw
domain:kavya.pw
domain:lavanya.pw
domain:mukta.pw
domain:neelam.pw
domain:nilam.pw
domain:nitya.pw
domain:ojasvi.pw
domain:pranjali.pw
domain:priti.pw
domain:priyal.pw
domain:priyasha.pw
domain:purva.pw
domain:reyhana.pw
domain:ridhima.pw
domain:sakshi.pw
domain:savita.pw
domain:sayali.pw
domain:seeta.pw
domain:shalika.pw
domain:sunaina.pw
domain:supriya.pw
domain:sushila.pw
domain:suvarna.pw
domain:tanishqa.pw
domain:tisha.pw
domain:vahini.pw
domain:vatsala.pw
domain:viransha.pw
domain:yogita.pw
domain:chetna.pw
domain:kalyani.pw
domain:bestwebsite.pw
domain:toprank.pw
domain:madhuri.pw
domain:webrank.pw
domain:bestwebsites.pw
domain:topwebsite.pw
domain:topmillionwebsites.pw
domain:10k.pw
domain:100k.pw
domain:new.net.in
domain:one.net.in
domain:weblists.pw
domain:urllists.pw
domain:urldirectory.pw
domain:weblist.pw
domain:topmillion.pw
domain:seotop.pw
domain:topwebsites.pw
domain:topseo.pw
domain:worldweb.pw
domain:webranks.pw
domain:seohelper.pw
domain:webworld.pw
domain:webworth.pw
domain:rankmaker.pw
domain:bestsites.pw
domain:webglobal.pw
domain:navya.pw
domain:shobha.pw
domain:rohini.pw
domain:worthwebsites.pw
domain:www.10k.pw
domain:www.100k.pw
domain:www.weblists.pw
domain:www.urllists.pw
domain:www.urllist.pw
domain:www.urldirectory.pw
domain:www.weblist.pw
domain:www.topmillion.pw
domain:www.aaradhya.pw
domain:www.seeta.pw
domain:www.gauri.pw
domain:www.aahna.pw
domain:www.seotop.pw
domain:www.one.net.in
domain:www.topwebsites.pw
domain:www.aseema.pw
domain:www.aarohi.pw
domain:www.neelam.pw
domain:www.topseo.pw
domain:www.worldweb.pw
domain:www.sakshi.pw
domain:www.sunaina.pw
domain:www.kanchan.pw
domain:www.ashwini.pw
domain:www.webranks.pw
domain:www.seohelper.pw
domain:www.webworth.pw
domain:www.adya.pw
domain:www.diya.pw
domain:www.avni.pw
domain:www.webworld.pw
domain:www.tanishqa.pw
domain:www.viransha.pw
domain:www.rankmaker.pw
domain:www.webglobal.pw
domain:www.nitya.pw
domain:www.mukta.pw
domain:www.purva.pw
domain:www.priti.pw
domain:www.kavya.pw
domain:www.nilam.pw
domain:www.dipti.pw
domain:www.navya.pw
domain:www.tisha.pw
domain:www.shobha.pw
domain:www.rohini.pw
domain:www.worthwebsites.pw
domain:www.agrima.pw
domain:www.anusha.pw
domain:www.chetna.pw
domain:www.savita.pw
domain:www.adamya.pw
domain:www.yogita.pw
domain:www.arpita.pw
domain:www.ojasvi.pw
domain:www.sayali.pw
domain:www.ananya.pw
domain:www.anvita.pw
domain:www.bhavya.pw
domain:www.kavita.pw
domain:www.vahini.pw
domain:www.bestwebsite.pw
domain:www.toprank.pw
domain:www.topmillionweb.pw
domain:www.madhuri.pw
domain:www.supriya.pw
domain:www.reyhana.pw
domain:www.vatsala.pw
domain:www.webrank.pw
domain:www.suvarna.pw
domain:www.shalika.pw
domain:www.lavanya.pw
domain:www.sushila.pw
domain:www.ridhima.pw
domain:www.bestwebsites.pw
domain:www.urldirectory.space
domain:www.pranjali.pw
domain:www.priyasha.pw
domain:www.globalweb.pw
domain:www.topmillionwebsites.pw
domain:www.topmillion.net

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0