سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

توضیحات متا در وردپرس چیست و علت عدم نمایش آن

علت عدم نمایش توضیحات متا در گوگل چیست؟

علت عدم نمایش توضیحات متا در گوگل چیست؟

علت نشان ندادن متای توضیحات در گوگل چیست؟ موضوع مهمی است که در اینجا به آن می پردازیم، اگر شما ندانید به چه خاطر گوگل توضیحات متای صفحات شما رو نمایش نمیدهد چیست، قدری در کسب رتبه ضرر خواهید کرد.

توضیحات متا در وردپرس چیست؟

توضیحات متا در وردپرس چیست ؟ علت نشان ندادن متای توضیحات در گوگل چیست؟ اگر شما ندانید به چه خاطر گوگل توضیحات متای صفحات شما رو نمایش نمیدهد، نمی توانید رتبه خوبی از گوگل بگیرید و به همین خاطر رقبا از شما جلو میزنند و این اتفاق بسیار نا خوشآیند خواهد بود..

متای توضیحات یا Meta Description در واقع بخشی از سئو صفحات است که توسط افزونه های سئو در سورس قالب و بین تگ هد قرار می گیرد که توسط گوگل خوانده می شود و توضیحاتی است که زیر عنوان سایت ها گوگل آنرا نمایش می دهد.

همیشه بهتر است این بخش یعنی توضیحات متا در وردپرس به صورت دستی وارد شود تا اینکه گوگل بخواهد خودش بخشی از متن را به عنوان متای توضیحات در نظر گرفته شود و نشان دهد، که متاسفانه در بسیاری از موارد این کار انجام نمی شود و شما مشاهده می کنید که گوگل خودش بخشی از مطلب را به عنوان توضیحات متا در نظر گرفته و زیر عنوان آن را نشان میدهد، در این حالت چاره کار وارد کردن دستی متای توضیحات در وردپرس است.

 

طول مناسب برای متای توضیحات چقدر است؟

طول مناسب برای توضیحات متا وجود ندارد و این بستگی به گوگل دارد، گاهی اوقات حداکثر 124 کارکتر مناسب است و در موبایل و لپتاپ برشی توسط گوگل اتفاق نمی افتد و توضیحات ما کامل نمایش داده می شود، و گاهی زیر 136 کارکتر و این مورد را خود شما باید رصد کنید و ببینید که چه طول توضیحاتی مناسب تر خواهد بود برای صفحات مختلف سایت شما.

چگونه متوجه شویم که متای توضیحات ما در گوگل نمایش داده نمی شود؟

اگر می خواهید ببینید که گوگل متای توضیحات انتخابی شما را نمایش داده یا خیر پس از ایندکس شدن آن صفحه در گوگل باید به سراغ گوگل بروید و کلمه کلیدی خود را سرچ کنید و برید به صفحه ای که سایت شما در آن نمایش داده می شود در گوگل، پس از آن به توضیحات نمایش داده شده زیر عنوان توجه کنید که آیا کاملا همان چیزی هست که خودتان وارد کرده اید یا خیر، اگر اینگونه بود یعنی توضیحات متای انتخابی شما با محتوای آن صفحه همخوانی دارد، اما اگر آنطور نبود یعنی متای انتخابی شما مناسب آن صفحه نیست.

متای توضیحات کامل و صحیح چگونه دیده می شود؟

اگر بخواهیم در تصویری مقایسه کنیم دو متای توضیحات صحیح و کامل را با یک متای توضیحات ناقص به بررسی تصویر زیر می پردازیم، در تصویر زیر عنوان و توضیحات اول کامل هستند و از دید گوگل تایید شده هستند، اما مورد دوم مورد تایید گوگل نیست به همین خاطر است که در انتهای آن … آورده است خود گوگل

متای توضیحات کامل و صحیح چگونه دیده می شود؟

روش دیگر برای بررسی متای توضیحات نمایش داده شده توسط گوگل

اگر قصد دارید بدانید که در کلمه کلیدی خاصی متای توضیحات چگونه دیده می شود بهترین روش جستجوی همان کلمه کلیدی است، البته باید روی سئوی این گونه صفحات تا حدی کار کرده باشید که بالا باشند و قابل بررسی، اما اگر مقاله تازه ایندکس شده ای دارید و دغدغه متای توضیحات آنرا دارید، به خط بعد بروید.

اگر مقاله شما تازه ایندکس شده است و می خواهید متای توضیحات آنرا در گوگل بررسی کنید کافیست در ابتدای URL صفحات خود کلمه “Site:” را اضافه کنید و آن را جستجو کنید یا یو آر ال یا لینک مقاله خود را در گوگل سرچ کنید، به این شکل گوگل به شما نحوه ایندکس کردن آن را نمایش می دهد.

نکته : ممکن است با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مقاله شما گوگل به انتخاب خود توضیحات دیگری را نشان دهد، اما با روش فوق می توانید متای توضیحات اصلی که گوگل آن را ایندکس کرده ببینید، (البته شرط نتیجه گرفتن از این آموزش این است که شما کلمه کلیدی درستی را سئو کرده باشید روی صفحات مورد نظر خود..) تا با ست کردن متای توضیحات خوب بتوانید نتیجه بگیرید.

وقتی متای توضیحات رو گوگل تایید نمی کند چه اتفاقی می افتد؟

معمولا اتفاق های متفاوتی می افتد به عنوان مثال گوگل انتهای متای توضیحات شما را برش میزند، که این بهترین حالت آن است و یعنی متای توضیحات شما از دید گوگل تایید شده است، اما طول آن توضیحات متا مناسب نیست و باید آن را کوتاه کنید.

اما بدترین حالت زمانی اتفاق می افتد که شما متای توضیحات مناسبی انتخاب نکرده اید یا کادر متای توضیحات را خالی رها کرده اید، در این حالت گوگل به انتخاب خود بخشی از مطلب را نمایش می دهد و یا بخش های مختلف را با هم تلفیق می کند و نمایش می دهد و در انتهای آن نیز سه نقطه (…) می گذارد.

طول توضیحات متا مورد تایید گوگل در کلمات کلیدی مختلف ممکن است متفاوت باشد و با بررسی سرپ (SERP صفحات نتیجه جستجو در موتور جستجوی گوگل) می توانید آن را به دست آورید.

نکته : سه نقطه انتهای توضیحات متا در گوگل به معنای برش یا رد صلاحیت متای توضیحات شماست

دلایل نشان ندادن متای توضیحات انتخاب شده در گوگل چیست؟

دلایل زیادی هست برای اینکه گوگل متای توضیحات صفحات شما را به درستی نمایش ندهد وجود دارد، یکی از آنها بی ارتباط بودن متای توضیحات شما با محتوای صفحه است و دیگری رعایت نکردن اصول سئو.

اگر جمله ای که در بخش متای توضیحات صفحات نوشته باشید، خلاصه مطلب باشد و یا کلمات کلیدی را به دفعات تکرار کرده باشید و یا از کلمه کلیدی استفاده نکرده باشید و اینگونه اشتباهات ممکنه گوگل اصلا متای توضیحات شما را نشان ندهد.

اگر بیش از حد متای شما طولانی و یا کوتاه باشد و یا در ابتدا از کلمه کلیدی استفاده نکرده باشید به احتمال زیاد گوگل متای توضیحات شما را کوتاه و یا به دلخواه متایی را انتخاب می کند.

بهترین روش برای انتخاب متای توضیحات چیست؟

بهترین روش برای انتخاب متای توضیحات سئو شده این است که کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای جمله آورده و در ادامه جمله و یا جملاتی را از خود مطلب کپی کنید و بگذارید، البته افزودن جذابیت به توضیحات را فراموش نکنید.

گوگل چگونه تصمیم میگیرد که کدام بخش از محتوا را نشان دهد؟

گوگل به جذابیت بخشهای مختلف محتوا توجه ویژه ای نشان می دهد و طبق تجربه تیم سئو 6 بارها دیده شده بخشی از محتوا که مشخص تر بوده و جذاب تر نگارش شده توسط گوگل به عنوان متای توضیحات ایندکس شده.

همچنین اگر کاربران با ترکیبات مختلفی مطالب شما را جستجو کنند ممکن است شما رتبه خوبی نیاورید به خاطر همین توضیحات متای خشک و غیر قابل انعطافی که نوشته اید.

توضیح بیشتر :

سه کلمه زیر ترکیبات مختلف یک کلمه کانونی هستند :

خرید زعفران عمده

خرید عمده زعفران

عمده فروش زعفران

عمده فروشی زعفران

و…

همانند مثال فوق قطعا مثالهای زیادی می توان زد.

در ویدئو زیر از کانال نیو سئو توضیحات خوبی در خصوص متای دسکریپشن توسط دوست خوبمون امیر قمصری عزیز داده شده

در خصوص این مقاله هر گونه سوالی دارید با ما در میان بکذارید

مطالعه بیشتر در این خصوص

نکته میلیون دلاری : اگر متای توضیحات که برای مقاله سایت خود تنظیم کرده اید در گوگل نمایش داده نمیشود، ميتوانيد بخشی از محتوا را در متن ادغام کنید فقط دقت کنید که جذابیت توضیحات شما نباید فدای هیچ چیز دیگری بشود

پکیج آموزشی سئو ما را حتما بخرید که نسبت به قیمتی که زده ایم، قطعا ده ها برابر مطلب رو ارائه میده به شما دوستان و همراهان سئو 6..

توضیحات متا در وردپرس چیست

توضیحات متا در وردپرس چیست

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0