سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

جدیدترین روش های سئو بهترین تکنیکهای 2022

جدیدترین روش های سئو بهترین تکنیک های سئو 2022

جدیدترین روش های سئو بهترین تکنیک های سئو 2020

جدیدترین روش های سئو بهترین تکنیک های سئو در سال 2022 را در این مطلب خدمت شما عرض میکنیم

مهمترین عنوان های کلیدی این مقاله :

جدیدترین روش های سئو

بهترین تکنیک های سئو

آموزش سئو کلاه سیاه
تکنیک های سئو کلاه سفید
کتاب سئو 2019
الگوریتمهای گوگل
جدیدترین الگوریتم گوگل
روشهای سئو
نکته های سئو
بهبود سئو سایت وردپرس
راهکارهای سئو
دوره آموزش سئو

پکیج سئو

پکیج خدمات سئو

آموزش عملی سئو

آموزش کاربردی سئو

مشاوره سئو و بهینه سازی

 

بنا به آخرین تحقیقات تیم سئو 6 و دستاوردهای ما که بسیار موثر هم بودند در رتبه گرفتن از گوگل در سال 2020 مهمترین تکنیک ها و روش های رتبه گرفتن از گوگل به شرح زیر هستند :

  1. حذف زامبی پیج ها
  2. حذف و اصلاح صفحات 404
  3. ایجاد محتوا های تعاملی
  4. لینک سازی خارجی
  5. لینک سازی داخلی
  6. بکلینک

از 6 مورد بالا بنظر فقط مورد اولی براتون باید نا آشنا باشه و بقیه موارد رو زیاد شنیده اید پس بهتره صبر کنید و توضیحات کامل ما رو در باره موارد فوق بخوانید و در اصلاح آنها تلاش کنید و نتیجه را ببینید.

خب چون بحث زامبی پیج ها مسئله بسیار مهمی هست آن را در آخر مقاله مطرح میکنیم و توضیح می دهیم و این 6 مورد و از آخر به اول مطرح میکنیم و توضیح می دهیم

موارد تازه نیست اما مفاهیم تازه هست پس لطفا با دقت مطالعه کنید

پکیج سئو

پکیج خدمات سئو

آموزش عملی سئو

آموزش کاربردی سئو

مشاوره سئو و بهینه سازی

جدیدترین روش های سئو

بهترین تکنیک های سئو

6. بکلینک موثر در سال 2020 از دید گوگل

بکلینک خوب از دید گوگل بکلینکی هست که شرایط زیر رو داشته باشه :

  • همیشه مال شما باشه
  • از وبسایت های مرتبط گرفته شود
  • از مطالب اختصاصی کلمات کلیدی گرفته شود (که به آن ریپورتاژ گفته میشود یا در شبکه های اجتماعی در دیدگاه تبلیغات رقبا درج می شود)
  • از سایت هایی با قدرت دامنه بالا گرفته شود مانند شبکه های اجتماعی پینترست فیسبوک اینستاگرام و…

چهار شرط بالا شروط اصلی و لازم بکلینک با کیفیت هست که بهترین بکلینک از نظر ما آن است که هر 4 شرط را با هم داشته باشد اما قطعا شروط کافی برای بکلینک نیست.

توضیحات بیشتر در مورد خصوصیات بکلینک خوب :

خب همانطور که گفتیم بکلینکی خوب است که همیشه برای شما باشد و از سایت های مرتبط و به شکل ریپورتاژ گرفته شود و سایتی که میخواهید ازش بکلینک بگیرید قدرت دامنه بالایی هم داشته باشد و سایت با سابقه ای باشد. اما این در بهترین حالت ممکن است و همیشه چنین بکلینکی قابل دریافت برای کاربران نیست و در چنین مواقعی لازم است که نکات زیر رعایت شود.

نکات مهم برای بکلینک سازی با کیفیت :

نمیدانم چرا بین کاربران اینطور جا افتاده که سریع میخواهند بروند بکلینک بخرن و سایتو بکشن بالا و خب همیشه هم عکس جواب میده براشون و نتیجه هم نمیگیرن، علتشم این هست که اصول گفته شده در این مقاله رو به دقت توجه ندارند و شایدم نمیدانستند به این شکل.

بکلینک سازی همیشه هم خوب و موثر نیست، خیلی وقتا موجب پنالتی شدن سایت میشه، برای مشاوره خرید بکلینک مطلب اختصاصی بکلینک ما را بخوانید

اشتباهات رایج بکلینک سازی

  • همش فقط بکلینک قوی بخریم (این کار باعث میشه که گوگل خیلی سریع شک کنه به متقلب بودن شما)
  • دقت به سایتی که ازش بکلینک میگیریم اصلا نکنیم
  • شبکه های اجتماعی رو بیخیال باشیم
  • پنج مورد مطرح شده در ابتدای این مقاله رو از یاد برده باشیم و اول کار شروع به ساخت بکلینک کنیم
  • سعی در رتبه گرفتن مطلب بی کیفیت خود داشته باشیم با خرید تعداد زیادی بکلینک
  • »» نادیده گرفتن سئو تصاویر هم یک ایراد بزرگ است چون تصاویری که سئو خوبی داشته باشند خوراک گرفتن بک لینک هستند…

همانطور که در مطلب بزرگترین اشتباه سئو کاران تازه کار هم گفته شد اگر موارد فوق را رعایت نکرده اید و بکلینک سازی رو شروع کردید بدانید که سایت خود را در معرض بدترین جریمه های گوگل قرار داده اید و ممکن است سایت شما چند ماهی از گردونه رقابت عقب بیفتد.

آخرین مورد از 6 مورد مهمترین تکنیک ها و روش های رتبه گرفتن از گوگل در همینجا تمام میشود و قصد داریم مورد پنجم یعنی لینک سازی داخلی و سایر موارد رو باز کنیم..

5. لینک سازی داخلی چطور و چگونه؟

سایت خود را یک شبکه اجتمای فرض کنید و سعی کنید مطالب مرتبط سایتتان را به یکدیگر لینک دهید و این لینک سازی را هم به صورت طبیعی و در حین درج مقالات انجام دهید تا بیشترین نتیجه را بگیرید

لینک کردن مطالب به یکدیگر

لینک کردن مطالب به یکدیگر علاوه بر اینکه باعث وبگردی بیشتر کاربرانتان میشه باعث دوست داشتنی شدن مطلبتان برای گوگلم میشه و این خودش خیلی خوبه، تنها نکته ای هم که هست اینه که سعی کنید با کلمات کلیدی مختلف در مطالب ها اینکار را انجام دهید

4. لینک سازی خارجی منظور دقیقا چیست

ببینید لینک سازی خارجی منظور فقط و فقط ساخت بکلینک و لینک دادن به سایت نیست بلکه از آن مهمتر لینک کردن به منابع مرتبط با مطلب ما هم هست، یعنی ما باید هم راستا با تولید محتوای با کیفیت لینک چندین مطلب مرتبط با مطلب خود را در وب سایت های مطرح و قدیمی پیدا کنیم و داخل محتوای مطلب خودمون به آنها هم لینک دهیم تا کیفیت مطلب ما بالا برود و گوگل مطلب ما را به عنوان یک مطلب دارای پشتوانه قوی تشخیص دهد.

 

در دو مقاله قبلی که لینکشان در زیر آمده گفتیم چه خصوصیاتی برای مقالات لازمه :

سئو 6 بخش اول مقاله 9 تکنیک سئودر مطلب غنی سازی محتوا چیست در خصوص غنی سازی محتوا بیشتر صحبت کردیم قبل از ادامه این مطلب آن مقاله را نیز بررسی کنید.

سئو 6 بخش اول مقاله 9 تکنیک سئودر مقاله ویژگی تولید محتوای خوب مطلب تمام ویژگی های ضروری مقالات سایت را ذکر کرده ایم.

لینک دادن به مراجع و منابع قدیمی هم راستا با مطلب

خب همانطور که گفته شد ما برای سریعتر و بهتر رتبه گرفتن مطلبمون در سال 2020 لازم داریم که به چند سایت مرجع و قدرتمند و قدیمی بکلینک بدیم و با این کار کیفیت نهایی مطلبمون رو افزایش بدیم و جلب توجه گوگل رو بدست بیاریم.

3. ایجاد محتوا های تعاملی

منظور از تعامل همان ارتباط بین دو نفر هست و در سایت به آن درج نظرات یا دیدگاه ها می گویند، گوگل در الگوریتم جدید خود روی این موضع خیلی تمرکز کرده و به سایت هایی که محتواشون کاربر رو به درج نظر تشویق و وادار میکنه اهمیت میده.

چطور محتوای تعاملی خوبی داشته باشیم

همیشه سعی کنید هنگام درج مقاله خود تمام جوانب بحث را بررسی کنید و ذهن کاربر رو درگیر کنید و سوالاتی برای او بوجود بیاورید با این کار ممکن است کاربر سایت شما خواستار درج نظر یا بیان ایرادی بر مطلب شما باشد که این خیلی خوب است، همچنین از ایجاد دیدگاه ها و نظرات مصنوعی که گوگل قادر به تشخیص آنهاست جدا بر حذر باشید. اگر محتوای شما جامع باشد شانس بالایی برای تعاملی شدن دارد، همچنین پایان مقالات میتوانید خودتان از کاربر بخواهید اگر نکته ای هست از طریق دیدگاه با شما در میان بگذارند.

تذکر : جلوی اسپمر ها با جدیت بایستید، ممکن است در هنگام باز بودن دیدگاه مطالب سایتتان متوجه شوید افرادی تعریف های جذابی از مقاله شما کرده اند که شما میخواهید بدان پاسخ دهید، همیشه قبل از پاسخ دادن به نام فرد و اینکه آدرس وب سایتی دارد یا نه دقت کنید، همیشه بهتر است دیدگاه افرادی که آدرس وبسایتی را درج کرده اند تایید نکرده و پاسخ ندهید، چرا که میتواند یک بکلینک به سایت آنها حساب شود که از کیفیت نهایی مطلب شما کاسته می شود.

2. حذف و اصلاح صفحات 404

لینک های شکسته و 404 همیشه مهمترین دغدغه وبمستر ها بوده و هستند چرا که وجود لینک های 404 در داخل سایت موجب افت کیفیت نهایی مقالات و قدرت دامنه و سایت شما خواهد شد.

نحوه تشخیص لینک های 404 و اصلاح آنها

برای بررسی کامل لینک های شکسته از طریق سایت brokenlinkcheck.com اقدام کنید و هنگام ورود به این سایت تیک گزینه (  Report all occurrences of each dead link ) رو بزنید تا تمام ایرادات سایتتان و لینک هایی که 404 شده اند رو چک کند.

پس از کامل شدن آنالیز در هر خطی از گزارش 5 بخش موجود است که در این 5 بخش، سه بخش کاربردی آن به شرح زیر آمده:

نحوه تشخیص لینک های 404 و اصلاح آنها

بخش اول Broken link (ستون سمت چپ جدول) متعلق به آدرس URLی هست که شما به آن لینک داده اید و اکنون در دسترس نیست که خب میتوانید با زدن دکمه های کنترل و یو در صفحه مذکور آن لینک را در سورس پیج پیدا و اصلاحش کنید.

بخش دوم Link Text : متن لینک که به شما میگه که چه کلمه ای به آن صفحه که دیگر موجود نیست لینک شده..

بخش سوم Page Where Found : صفحه از کجا پیدا شده که به شما میگه کدوم صفحه از سایتتون این لینک شکسته رو در خودش داره.. ( در این قسمت شما با کلیک بر روی url می توانید وارد آن صفحه ای شوید که لینک شکسته در آن هست )

در تصویر زیر با کلیک بر روی url در بخش 2 مطلبی از سایت شما باز می شود که در آن لینک خراب یا شکسته وجود دارد و باید لینکی که در بخش 1 هست و با عناوینی بخش 3 لینک شده است را پیدا و حذف کنید

لینک شکسته

1. حذف زامبی پیج ها

تعریف زامبی پیج ها در سئو

زامبی پیج ها در سئو تعاریف مختلفی دارند و به عنوان مثال در مراجع سئوی خارجی اگر دقت کنید خواهید دید که از ایندکس های سربار و اضافه سایت به عنوان زامبی پیج یاد شده و تاکید بر حذف آنها شده است

اما منظور ما از زامبی پیج وجود مطالب متعدد و زیادی در سایت شما هست که همگی آنها در خصوص یک موضوع خاص صحبت میکنند و عناوین و یا محتوای آن ها با یکدیگر همخوانی زیادی دارد و این یک مورد به شدت نهی شده و بدترین ایراد در سئو است. چرا که زمانیکه شما در مورد یک مطلب چند مقاله مختلف داشته باشید و همخوانی و هم پوشانی محتوا هایتان زیاد باشد در واقع شما در آن کلمه نخواهید توانست به خوبی رتبه بگیرید چرا که هنگامی که همه آنها ایندکس شده باشند در گوگل، همه آنها از دید گوگل کاندید رتبه گرفتن هستند و ممکن است گوگل هر زمانی که دلش بخواهد رتبه را به آنها اختصاص دهد و رتبه صفحه یک مطلب اصلی شما رو ازتان بگیرد.

چطور زامبی پیج های سایت خود را حذف کنیم

بهترین کار برای جلوگیری از اینکه گوگل نتواند رتبه دادن به یک کلمه کلیدی شما را به چند مطلب سایتتان وابسته کند این است که شما فقط همان یک عدد مطلب را داشته باشید، اما خب ممکن است شما در فروشگاهتان نتوانید فقط یک مطلب برای یک محصول بگذارید و اینجاست که ما به شما پیشنهاد میکنیم که سئوی یک مطلبتان را عالی انجام دهید و سئوی بقیه رو خرابکاری کنید که رتبه نگیرند.چطور؟ در خط بعدی میگیم..

به این صورت که به عنوان مثال در مطلبی که قصد دارید رتبه بیاورد تمام موارد سئو رو رعایت کنید و برایش بکلینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی انجام دهید و کلمه کلیدی را در آن مطلب به عنوان مثال به ازای هر 500 کلمه 10 بار تکرار و بولد کنید تا بهتر رتبه بگیرد و در سایر مطالب هم راستا با آن سعی کنید آن کلمه کلیدی را با آن ترکیب نداشته باشید، مثال اگر کلمه کلیدی شما لامپ کم مصرف است در سایر مطالب لامپ های مقرون به صرفه یا لامپ های کم مصرفتر باشد

برای یافتن صفحات زامبی که محتوای آنها یا عناوینشان به هم نزدیک است از سایت : siteliner.com کمک بگیرید

سایر مواردی هم که میتواند به رتبه نگرفتن سایر مطالب مرتبطتون کمک کنه ایناست :

  • در آن مطالب تگ اچ 1 اچ 2 و اچ 3 نداشته باشید و کلمه کلیدی اصلی شما در آن استفاده نشود و بولد هرگز نشود
  • در عنوان مطلب از کلمه کلیدی اصلی به شکل دیگری و در انتهای عنوان در صورت اجبار استفاده کنید
  • در توضیحات آن دیگر مطالب مرتبط کلمه کلیدی اصلی شما بکارگرفته نشود
  • لینک کردن اولین کلمه کلیدی به مطلب اصلی که قصد داریم آن رتبه بهتری بگیرد

تیم سئو 6 همواره در تلاش بوده و هست تا با ارائه بهترین آموزش ها یاریگر شما دوستان در امر سئو باشد و این مقاله پیش روی شما نیز حاصل یکسال تحقیق و تجربه تیم ما پس از تغییرات در الگوریتم های گوگل است و در محتوای اینم مقاله سعی شده تا از زیاده گویی پرهیز شود و مهمترین عناوین مطرح گردد و نکات به صورت ریز به ریز تشریح شود

این بود مقاله مفصل ما در خصوص تازه ترین ترفند های سئو و رتبه گرفتن در گوگل در سال 2020 و امیدواریم که مطلب ما برای شما دوستان همیشه همراه مفید و کاربردی واقع شود و از آن نهایت استفاده را ببرید، همچنین اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرده که میتوانیم به آن پاسخ دهیم آن را با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی آنها باشیم.

نکته میلیون دلاری : از تمام نکات موجود در اینترنت نکات زیر بسیار مهمتر هستند و باید به آنها توجه ویژه کرد:

Keyword Research یا تحقیق کلمات کلیدی : یعنی اینکه هیچ محتوایی رو بدون کلید واژه مشخص رها نکنید و برای هر صفحه از سایت خود یک کلید واژه مشخص داشته باشید در غیر این صورت ممکن است صفحات سایت شما زامبی پیج محسوب شوند.

دعوت به اقدام یا CTA (cta به چه معناست؟) : فرض کنید محتوایی دارید که هیچ لینکی ندارد و هیچ جایی برای کلیک کردن وجود ندارد، در این حالت چه دلیلی برای توقف کاربر هست؟

به غیر از این دو نکته اگه بخواهیم نکات دیگری رو هم ذکر کنیم این است که حواستان به تجربه کاربری و گزارشات Page experience در سرچ کنسول باشد.

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0