سئو 6
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل را بهتر بشناسید

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل دقیقا چیست؟

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که آنالیز و بررسی و تحلیل ویدئو ها توسط ربات های گوگل (الگوریتم هوش مصنوعی گوگل) تا چه حد جدی هست و چقدر باید به صحبت کردن در ویدئو ها توجه کنیم با مادر سئو 6 همراه باشید.

در ابتدا باید شما را با مفهوم هوش مصنوعی آشنا کنیم:

هوش که خوب می دانید یعنی فرا گیری سریع، به فردی که مسائل را سریعتر فرا میگیرد می گویند فرد باهوش..

حالا هوش مصنوعی یعنی اینکه کامپیوتر بتواند چیزی را سریع فرا بگیرید.

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل چیست؟

هوش مصنوعی طی یک برنامه پیچیده که به کامپیوتر ها و سرور های بزرگ داده می شود می تواند به آنها بفهماند که چگونه محتوا های مختلف را متوجه شوند، یا مثلا به ربات ها بفهماند چگونه با انسان ها ارتباط برقرار کنند و با آنها دوست شوند و اینطور مسائل، به عنوان مثال یک رباتی که هوش مصنوعی دارد اگر بهش دستور بدید برو نان بخر می تواند این کار را بکند اگر نان برایش مفهوم باشد و آن را شناخته باشد.

حال هوش مصنوعی در موتور جستوی گوگل به او کمک می کند تا از تمام زبان های دنیا شناخت کافی پیدا کند و حتی چه بسا لحجه ها را بشناسد و بتواند یک ویدئو یک ساعته را در ذهن ثبت کند و زمانی که شما سرچ کنید یه جمله از آن را آن را برای شما نمایش دهد.

به نظر من گوگل کم کم با هوش مصنوعی که برنامه نویسی کرده به جایی میرسه که میتونه سئو و سئو کارا رو دور بزنه و خودش بهترین نتیجه رو به کاربران نشون بده..

دلیل این حرفم چیه؟ دلیل این حرفم اینه که شما در سال 2022 هر سرچی که میزنید می بینید که گوگل با دقت بیشتری داره ویدئو ها صوت ها و.. رو نمایش میده و این یعنی اینکه گوگل داره کاملا محتوا رو متوجه میشه

مثالی که در ادامه برای شما میزنیم گویای این رخداد است.

جمع بندی : الگوریتم هوش مصنوعی گوگل با توجه به آنالیز دقیق و فریم به فریم و ثانیه به ثانیه ویدئو ها و صوت داخل ویدئو ها در سال 2022 می تواند به سادگی متوجه خواسته شما بشود و دقیقا همان را به شما نشان دهد، حتی اگر اولیه ترین نکات سئو در آن رعایت نشده باشد و آن ویدئو حاوی کلمه کلیدی در عنوان یا توضیحاتش نباشد.

دعوت به اقدام همین الان مانند مثال زیر در گوگل کی به حاج آقا فحش داده رو در گوگل سرچ کنید تا نتیجه ای مشابه نتیجه ما را ببینید.

واقعا حیرت انگیز است.

شاید شما هم شنیده باشید که گوگل کلمات کلیدی شما درون ویدئو ها را متوجه می شود و بهتر است آن را به دفعات متناسب تکرار کنید و از آن به نحو احسنت استفاده کنید.

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل

جالب است بدانید حدود سه سالی هست که تغییرات الگوریتم های گوگل به صورت جدی تر آغاز شده و این روند تا هم اکنون ادامه داشته و به جز دو مورد دیگر گوگل تغییراتی را اعلام نکرده و قطعا روز به روز در حال تقویت الگوریتم های خود است.

الگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگل

از دو سال پیش تا کنون زمزمه هوش مصنوعی در گوگل بود و اساتید سئو مطرح کرده بودند که صدای داخل ویدئو ها نیز توسط گوگل و ربات های اون پردازش می شود و بهتر است کلمات رو واضح بیان کنید تا گوگل بهتر متوجه شود.

اما من به شخصه تا نبینم این مورد رو باور نمی کنم و شما هم حتما برایتان جالب است که بدانید اگر با لهجه هم حرفی که داخل ویدئویی مطرح شده باشد را جستجو کنید احتمال اینکه گوگل ویدئو مورد نظر را پیدا کند بسیار است.

در اینجا مثالی از یک جستجوی ویدئو برایتان می آوریم که مربوط می شود به استند آپ کمدی چند سال پیش آقای علی مسعودی (یا همان علی مشهدی خودمان) در خندوانه.

برای بنده بسیار جالب و حیرت انگیز بود که با جستجوی کلمه “کی به حاج آقا فحش داد” در گوگل (که آقای مسعودی در آن ویدئو گفته بودند) ویدئو آقای مشهدی رو در نتیجه اول گوگل مشاهده کردم.

 

 

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل

تصویر زیر گواه این است که هوش مصنوعی گوگل تا این حد پیشرفت کرده و درون ویدئو را هم بررسی می کند، می توانید خودتان هم سرچ کنید.

این عکس در اسفند سال 1399 گرفته شده است

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل برای ویدئو ها

عکس زیر هم در 18 شهریور 1401 :

هوش مصنوعی گوگل

علت اینکه متوجه می شویم گوگل فیلم رو دیده که داره لینکشو پیشنهاد میده به ما چیه بنظرتون؟؟

گوگل معمولا از کجا میفهمه که ویدئو ها در خصوص چه موضوعی هستند؟

بله درسته، یا در عنوان و یا در توضیحات و یا در هر دو باید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه ای که سرچ می شود موجود باشد که گوگل بتواند آن ویدئو را به ما معرفی کند.

همانطورکه می بینید در جستجوی بالا نه در توضیحات و نه درعنوان هیچ کلمه ای حتی اندکی مشابه با کلمه جستجو شده ما وجود ندارد.

حال دو ایده مطرح است:

1- گوگل به وسیله الگوریتم های پیچیده و جدید هوش مصنوعی خود ویدئو را می فهمد و صوت آن و تصویر آن را آنالیز می کند.

2- گوگل از محتوای سایر وب سایت ها که در مورد این ویدئو صحبت کرده اند می فهمد که درون این ویدئو چه گفته شده.

مورد دوم و ایده دوم به چند دلیل رد شده است:

1- تحلیل این گونه ویدئو ها فشار زیادی به سرور های گوگل وارد خواهد کرد و پروسه طولانی خواهد بود

2- معمولا هیچ کسی مطالب گفته شده داخل ویدئو را تایپ نمیکند در کنار ویدئو بگذارد

اما مورد اول از چند نظر برای گوگل مهم است:

1- افزایش رضایت کاربران عاشق ویدئو و صوت که در سه سال گذشته بیش از قبل به شیوه های مختلف و سرچ های متنوع دنبال ویدئو خود بوده اند.

2- بهبود ورودی یوتیوب که پروژه ای بوده از خود گوگل و بازهم افزایش رضایت کاربران و تولیدکنندگان محتوا در این رسانه اجتماعی.

الگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگل

نتیجه این مقاله :

در این مقاله کوتاه خواستیم بگوییم به ویدئو ها و نوشته های روی آنها و کلمات استفاده شده در آنها توجه ویژه داشته باشید.

نکته میلیون دلاری : گوگل را در بحث های هوش مصنوعی دست کم نگیرید و این را بدانید که هرگونه محتوایی را که شما از هر جای وب کپی کرده باشید و یا در سایت خود بدون مجوز استفاده کرده باشید مانند تصاویر ویدئو ها و دیگر اشیا گوگل به راحتی تشخیص میدهد و ممکن است در جمع بندی رتبه خوبی به وبسایت شما ندهد.

پکیج آموزشی سئو ما را در صورت تمایل همین امروز با تخفیف ویژه بخرید چرا که نسبت به قیمتی که دارد، قطعا ده ها برابر مطلب رو ارائه میده به شما دوستان و همراهان سئو 6..

الگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگل

الگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگل

الگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگل

الگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگلالگوریتم هوش مصنوعی گوگل

مهندس سعید اسحاق زاده

بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم. مدیریت تیم سئو 6 تقریبا میشه گفت از سال 79 که با کامپیوتر و ویندوز آشنا شدم، بالای 40% عمرم رو در این راه صرف کردم. زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، اما عقیده ام اینه که هر فرازی یه نشیبی داره و خلاصه صبوری آخرش یه پاسخ خوبی میده به آدم. و عاقبت این صبر هم شد آشنایی با سئو که اولین شرطش صبره. خوشحال میشم برای حمایت از ما و توسعه کار ما این مطالب رو برای دیگران بفرستید

لینک کوتاه:
0