هوش مصنوعی گوگل در ویدئو ها به چه صورت است؟
در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که آنالیز و بررسی و تحلیل ویدئو ها توسط ربات های گوگل (الگوریتم هوش مصنوعی گوگل) تا چه حد جدی هست و چقدر باید به صحبت کردن در ویدئو ها توجه کنیم با مادر سئو ۶ همراه باشید.
شاید شما هم شنیده باشید که گوگل کلمات کلیدی شما درون ویدئو ها را متوجه می شود و بهتر است آن را به دفعات متناسب تکرار کنید و از آن به نحو احسنت استفاده کنید.
جالب است بدانید حدود سه سالی هست که تغییرات الگوریتم های گوگل به صورت جدی تر آغاز شده و این روند تا هم اکنون ادامه داشته و به جز دو مورد دیگر گوگل تغییراتی را اعلام نکرده و قطعا روز به روز در حال تقویت الگوریتم های خود است.
الگوریتم هوش مصنوعی گوگل – الگوریتم هوش مصنوعی گوگل
از دو سال پیش تا کنون زمزمه هوش مصنوعی در گوگل بود و اساتید سئو مطرح کرده بودند که صدای داخل ویدئو ها نیز توسط گوگل و ربات های اون پردازش می شود و بهتر است کلمات رو واضح بیان کنید تا گوگل بهتر متوجه شود.
اما من به شخصه تا نبینم این مورد رو باور نمی کنم و شما هم حتما برایتان جالب است که بدانید اگر با لهجه هم حرفی که داخل ویدئویی مطرح شده باشد را جستجو کنید احتمال اینکه گوگل ویدئو مورد نظر را پیدا کند بسیار است.
در اینجا مثالی از یک جستجوی ویدئو برایتان می آوریم که مربوط می شود به استند آپ کمدی چند سال پیش آقای علی مسعودی (یا همان علی مشهدی خودمان) در خندوانه.
برای بنده بسیار جالب و حیرت انگیز بود که با جستجوی کلمه “کی به حاج آقا فحش داد” در گوگل (که آقای مسعودی در آن ویدئو گفته بودند) ویدئو آقای مشهدی رو در نتیجه اول گوگل مشاهده کردم.
الگوریتم هوش مصنوعی گوگل – الگوریتم هوش مصنوعی گوگل
تصویر زیر گواه این است که هوش مصنوعی گوگل تا این حد پیشرفت کرده و درون ویدئو را هم بررسی می کند، می توانید خودتان هم سرچ کنید.
علت اینکه متوجه می شویم گوگل فیلم رو دیده که داره لینکشو پیشنهاد میده به ما چیه بنظرتون؟؟
گوگل معمولا از کجا میفهمه که ویدئو ها در خصوص چه موضوعی هستند؟
بله درسته، یا در عنوان و یا در توضیحات و یا در هر دو باید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه ای که سرچ می شود موجود باشد که گوگل بتواند آن ویدئو را به ما معرفی کند.
همانطورکه می بینید در جستجوی بالا نه در توضیحات و نه درعنوان هیچ کلمه ای حتی اندکی مشابه با کلمه جستجو شده ما وجود ندارد.
حال دو ایده مطرح است:
۱- گوگل به وسیله الگوریتم های پیچیده و جدید هوش مصنوعی خود ویدئو را می فهمد و صوت آن و تصویر آن را آنالیز می کند.
۲- گوگل از محتوای سایر وب سایت ها که در مورد این ویدئو صحبت کرده اند می فهمد که درون این ویدئو چه گفته شده.
مورد دوم و ایده دوم به چند دلیل رد شده است:
۱- تحلیل این گونه ویدئو ها فشار زیادی به سرور های گوگل وارد خواهد کرد و پروسه طولانی خواهد بود
۲- معمولا هیچ کسی مطالب گفته شده داخل ویدئو را تایپ نمیکند در کنار ویدئو بگذارد
اما مورد اول از چند نظر برای گوگل مهم است:
۱- افزایش رضایت کاربران عاشق ویدئو و صوت که در سه سال گذشته بیش از قبل به شیوه های مختلف و سرچ های متنوع دنبال ویدئو خود بوده اند.
۲- بهبود ورودی یوتیوب که پروژه ای بوده از خود گوگل و بازهم افزایش رضایت کاربران و تولیدکنندگان محتوا در این رسانه اجتماعی.
الگوریتم هوش مصنوعی گوگل – الگوریتم هوش مصنوعی گوگل
نتیجه این مقاله :
در این مقاله کوتاه خواستیم بگوییم به ویدئو ها و نوشته های روی آنها و کلمات استفاده شده در آنها توجه ویژه داشته باشید.
تعداد بازدید :
نوشته شده توسط : سعید اسحاق زاده
مدیر وب سایت عصر اطلاعات به نشانی کوتاه شده : i32.ir
سایر مطالب مرتبط با این مطلب
دسته :
آموزش سئو*دانستنی های روز سئو*گوگل و ربات گوگلبرچسب ها :
* آموزش حرفه ای سئو * آموزش مبتدی سئو * سئو فیلم * مشکل رتبه گرفتن در گوگلتاریخ : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت : ۱۰:۰۷ ب٫ظ
دیدگاهتان را بنویسید